Harmadszor a 24 óráson
Közel utcai Lexus LFA a Nürburgringre
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az LFA-t és a mérnökcsapatot is tesztelni akarja a Lexus a Nürburgringi 24 órás futamon.
Zsinórban harmadik alkalommal áll rajthoz a Lexus LFA a híres Nürburgringi 24 órás futamon. A Gazoo Racinggel karöltve azonban most először versenyeznek az SP8-as, vagyis az utcaihoz a legközelebb álló kategóriában.
Az LFA versenyváltozata szinte alig különbözik az utcai modelltől, akár a karosszériát, akár a motort, akár a hajtást nézzük. A szükséges biztonsági berendezések beépítése mellett az aerodinamikai csomagon változtattak, fix hátsó üveggel és természetesen a 24 órás verseny követelményének megfelelően nagyobb üzemanyagtartállyal.
A versenyen való részvétel a sportértéken túl fontos része az LFA fejlesztésének is, mielőtt az új modell decemberben gyártásba kerülne. A 24 órás verseny jó alkalmat teremt az autó megbízhatóságának és minőségének tesztelésére. Valamint a fejlesztésben résztvevő valamennyi mérnök számára jó tréninglehetőség, amelynek a tapasztalatait később a Lexus és Toyota utcai autóinak fejlesztésében is felhasználhatják.
Az ötszáz lóerő feletti 4800 cm3-s V10-es motorral szerelt Lexus LFA-t három német és négy japán versenyző próbálja majd sikerre vinni. A legismertebb név talán az 1991-es Nürburgringi 24 órás futam győztese, Armin Hahne.
Az LFA versenyváltozata szinte alig különbözik az utcai modelltől, akár a karosszériát, akár a motort, akár a hajtást nézzük. A szükséges biztonsági berendezések beépítése mellett az aerodinamikai csomagon változtattak, fix hátsó üveggel és természetesen a 24 órás verseny követelményének megfelelően nagyobb üzemanyagtartállyal.
A versenyen való részvétel a sportértéken túl fontos része az LFA fejlesztésének is, mielőtt az új modell decemberben gyártásba kerülne. A 24 órás verseny jó alkalmat teremt az autó megbízhatóságának és minőségének tesztelésére. Valamint a fejlesztésben résztvevő valamennyi mérnök számára jó tréninglehetőség, amelynek a tapasztalatait később a Lexus és Toyota utcai autóinak fejlesztésében is felhasználhatják.
Az ötszáz lóerő feletti 4800 cm3-s V10-es motorral szerelt Lexus LFA-t három német és négy japán versenyző próbálja majd sikerre vinni. A legismertebb név talán az 1991-es Nürburgringi 24 órás futam győztese, Armin Hahne.