Harmadik Skoda kettős győzelem
Loix nyerte az Ypres Ralit
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Győzelemmel tért vissza az IRC-re Freddy Loix, aki fél év kihagyás után nyerte meg az esésekben bővelkedő Ypres Ralit.
Az Ypres Ralira sikerült némi támogatót találnia egy Skoda Fabiára, és mivel a csehek harmadik versenyzője, Guy Wilks szardíniai balesetéből még nem épült fel, Loix egy csapásra teljes gyári támogatást élvezett.
A belga ezt meg is hálálta, hiszen az első napon hatalmas csatában volt a bajnoki címvédő peugeot-s Kris Meeke-kel, és a gigászi hosszúságú, 190 gyorsasági kilométert tartalmazó szombati napot 5,8 másodperc előnnyel kezdte. Az orrvitorláit azonban hamar be kellett húznia, miután Meeke a szombati második szakaszon látványosat bukfencezett és kiesett.
Nem volt ekkor már versenyben az IRC-t vezető Juho Hänninen, aki Skodájával még az első napon csúszott árokba, ahonnan nem tudták kiszabadítani az autót.
A Peugeot a Le Mans-i csapatában is versenyző Stéphane Sarrazint indította a versenyen, hogy támogassa Meeke-et. Azonban a francia versenyző már az első gyorsaságin árokba esett.
Meeke kiesése után a Skoda másik gyári versenyzője, Jan Kopecky örökölte meg a második helyet, fél perc hátránnyal Loix mögött. A cseh versenyző addig állítgatta a Fabiát a murvakihordásos, rendkívül csúszós pályákon, míg végre beletalált, és elkezdte támadni Loixot. Azonban egy kisebb pályaelhagyás jobb belátásra térítette, és a tempóból visszavéve a második helyen futott be.
A Skoda azonban így is kettős győzelmet ünnepelhetett, az idei hat versenyből már harmadszorra.
A legjobb Peugeot-s a 22 éves belga Thierry Neuville lett, aki pályafutása legjobb eredményét elérve a harmadik helyen végzett. A Kronos csapat nem győzte őt visszafogni, miután három autójukból kettőt Meeke és Tsjoen rommá tört a szombati első két gyorsaságin.
Bernd Casier Skodával lett negyedik, míg Andreas Mikkelsen a mezőny legjobb Ford Fiestájával az ötödik. A vb-ről az idén IRC-re váltó norvég egy defekttel szerzett hátrányát dolgozta le a verseny végére és szerezte meg első IRC-pontjait.
A veterán Patrick Snijers egészen az utolsó gyorsaságiig uralta a hatodik helyet, amikor is motorhiba miatt fel kellett adnia a versenyt. Így lépett egyet előre Bruno Magalhaes, akinek az elmúlt versenyekhez hasonlóan most is rengeteg gondja volt a Peugeot-val. Kétszer is késett a szervizparkból és a pályán sem volt a leggyorsabb a 207-ese, de így is meg tudott menteni három pontot a hatodik helyen.
Két Eb-menő – mert hogy az Ypres Rali egyben Eb-futam is volt – végzett a hetedik, nyolcadik helyen a lengyel Michal Solowow és az olasz Luca Betti személyében.
Belgiumban tért vissza fél év szünet után a Proton-csapat, amelynek mindkét egykori gyári vb-versenyzője, Chris Atkinson és Alister McRae is motorhiba miatt esett ki.
A bajnokságot továbbra is Hänninen vezeti 42 ponttal, Kopecky azonban 39 pontjával három egységre közelítette csapattársát a második helyen. A versenyt kihagyó skodás Guy Wilks 25 pontjával maradt a harmadik, míg a 20 pontos Magalhaes változatlanul a legjobb Peugeot-s.
A gyártók versenyében a Skoda vezet 98 ponttal, a Peugeot a második 55-tel, míg a Ford a harmadik 21-gyel.
Az IRC következő futamát az Azori-szigeteken rendezik, július 15-17. között.
Ypres Rali végeredménye
- Loix–Miclotte, Skoda Fabia S2000, 2:35:36,9
- Kopecky–Stary, Skoda Fabia S2000, +21,4
- Neuville–Klinger, Peugeot 207 S2000, +2:05,5
- Casier–Caesamaeker, Skoda Fabia S2000, +4:01,6
- Mikkelsen–Floene, Ford Fiesta S2000, +5:20,9
- Magalhaes–Magalhaes, Peugeot 207 S2000, +6:06,2
- Solowow–Baran, Ford Fiesta S2000, +7:24,5
- Betti–Scalvini, Peugeot 207 S2000, +9:37,6