Harmadik is lehet első? A rekordévet záró BMW így látja

Tavaly is a BMW nyerte meg a legtöbb magánvásárlót hazánkban

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Bár forgalomba helyezési számok szerint tavaly a Mercedes és az Audi is előzte a BMW-t hazánkban, a márka így is rekordot döntött, amire abszolút büszke is.


Míg a prémiumgyártók körében tavaly első volt a Mercedes-Benz, második az Audi, a harmadik helyen végző BMW sem búslakodik. Ugyanis a tavalyi évben is a hazai gyárral nem rendelkező BMW nyerte meg a legtöbb magánvásárlót. Utóbbi és a minden eddiginél magasabb, 2388 példányos eladási szám elegendőnek tűnik a márka számára. A BMW-k mellett elkelt 141 Mini is, ami szintén hazai rekord.

Nem csak hazánkban, világszerte is rekordévet tudhat maga mögött a BMW, a konszern minden eddiginél több járművet adott el. A teljes BMW Group eladásai 5,3%-kal nőttek, míg BMW-ből 5,2 százalékkal több (2 003 359 darab) fogyott. A megelőző évhez mérten a 360 233 autót értékesítő Mini mutatta a leginkább erőteljes (6,4 százalékos) növekedést, ugyanakkor közel ilyen mértékben (6 százalékkal) nőttek a Rolls-Royce számai is. Utóbbi akkor is szép, ha a csoporton belül egyedül a Rolls nem hozott abszolút rekordot, történetének csak második legjobb éve volt a tavalyi.
Hazánkban tavaly is a 3-as sorozat volt a legkelendőbb BMW (427 példány), de második helyre újabb vetélytársai ellen küzdve is feljött az X5 (323 darabbal), az 5-ös sorozat pedig utolsó teljes gyártási évében is harmadikként tudott végezni (321 darabbal). X1-ből 267, 2-es sorozatból (Cabrio, Coupe, Active és Gran Tourer) 175, míg X3-ból 157 példány fogyott, a 7-es sorozat 94 példányos értékesítéssel a legnépszerűbb luxusautóként végzett, az összkerékhajtású modelleknél pedig ötödik éve volt piacvezető a BMW, autóinak 59 százalékát xDrive-val veszik. A BMW nem csupán a prémiumautók, a villanyautók között is erős, 88 darab i3 értékesítésével a legtöbb magánvásárlót megnyerő villanyautó-gyártó volt tavaly is.
Hirdetés

A Mini esetén természetesen a klasszikus, de 3-ajtós és Cabrio mellett már 5-ajtós karosszériával is kapható főmodell adta az eladások javát (78 példánnyal), ugyanakkor a kifutó Countryman és Paceman második lett 46 példányos értékesítéssel, Clubmanből 17 darab fogyott. Idén, az új Countryman újabb löketet adhat a márkának. A második generációs Countryman elődjénél 20 centivel hosszabb karosszériával váltja a világszerte 540 ezer példányban elkelt elődjét. Motorpalettáján a márka konszern jól ismert 3- és 4-hengeres TwinPower Turbo benzines és dízel motorjaival, 136-192 lóerővel, természetesen összkerékhajtás, illetve 6 és 8 fokozatú automata váltó opciójával. Ahogyan a Mini Cabriótól már ismert a nyitott tetős használatot mutató Open Timer, a Countryman County Timer elnevezésű alkalmazást hoz, ami az ESP jelei alapján a nem közutas használat idejét fogja mutatni. Kíváncsian várjuk, hogy a mi közútjainkat nem fogja-e terepként értelmezni. Lesz 231 lóerős John Cooper Works Countryman is, alapáron All4 összkerékhajtással és persze a jól ismert JCW dizájnnal.
Újdonságokat a BMW is bőséggel tartogat. A legfontosabb a februárban debütáló 5-ös sorozat, az eddig 7,6 millió példányban elkelt 5-ös BMW hetedik generációja. Elődjéhez mérten mintegy 100 kilogrammos tömegcsökkentést hoz, légellenállási együtthatója mindössze Cw=0,22 a 3,9 l/100 km vegyes fogyasztási értékű 520d EfficientDynamics verzió esetén. Manuális váltót kínálatában egyedül az 520d kap, az összes többi (530d, 530i és 540i, valamint M550i xDrive) verziók esetén alapáras a 8 fokozatú automata. Már az M550i is 462 lóerős, 4 másodperc alatt 100 km/órára gyorsító turbós 4,4 literes V8-as, és még várható M5 is. Lesz 530e is, már idén márciustól, 252 lóerős rendszerteljesítménnyel, 6,2 másodperces 100 km/órára gyorsulással, 50 kilométeres emissziómentes hatótávval, 140 km/óráig használható elektromos hajtással és 1,9 l/100 km ciklus szerinti fogyasztási értékkel.
A vadonatúj 5-ös mellett a 6-os sorozat új extrákkal, a 7-es sofőrsegédekkel frissülését ígérik a bajorok, a 7-es már önállóan képes lesz sávot váltani. A minap frissített 4-es mellett az év során a 3-as sorozat is megkapja a digitális műszerblokk opcióját, további néhány egyéb új extrát, ahogyan például az X5 és az X6 kínálata is új felnikkel bővül az idén. Ami viszont talán fontosabb, a BMW az első autógyártóként fogja bevezetni teljesen elektromos (i) és plug-in hybrid (iPerformance) modelljeihez a vezeték nélküli töltés opcióját.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

One thought on “Harmadik is lehet első? A rekordévet záró BMW így látja

Vélemény, hozzászólás?