Hardcore Juke és sportos Pulsar a Nissan palettáján
Megérkezett a Nissan Juke Nismo RS és a Pulsar 1.6 DIG-T
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Új Nissan szalon nyílt Pécsett, ahol a Pulsar és Juke legújabb és legerősebb változatait is kipróbálhattuk.
A világ állandó változásban van. A modern technika egyre több helyen köszön vissza az életben és változtatja meg a szokásokat. Az Internet nem csak a gyors információáramlást, hanem az évek során a vásárlási szokások megváltozását is okozta. Mára összement a világ, lényegében a világ bármely részéről bármit megrendelhetünk. Az autóvásárlást illetően maga a megrendelés és eladás hazánkban továbbra is személyesen, a valóságban történik, az ezt megelőző procedúrák viszont az esetek többségében az Interneten zajlanak.
A Nissan is észrevette és érzékelte ezt a trendet, mely alapján egy teljesen új koncepcióra helyezte a hangsúlyt az autók értékesítését illetően. Az országban Pécsett nyílt először olyan Nissan márkakereskedés, amely az autóvásárlás mai, digitális trendjeit és szokásait is figyelembe veszi. A frissen átadott szalonban két friss modellt is megismerhettünk. A Juke Nismo RS személyében egy minden eddiginél sportosabb crossovert láthattunk, a Pulsarnak pedig egy új, szintén izmos változata mutatkozott be.
A Juke-nak nem ez az első sportos kiadású modellje, korábban a Nismo jelentette a csúcsváltozatot. A Nismo RS erre tett rá még egy lapáttal és 200 helyett immár 218 lóerőt és 280 Nm forgatónyomatékot mozgósít az 1.6 DIG-T turbómotor. A teljesítmény hatfokozatú kézi vagy kézi kapcsoláshoz nyolc programozott áttételt kínáló fokozatmentes Xtronic automata váltón keresztül jut el az első kerekekig. Összkerékhajtással is elérhető az autó, úgy kizárólag automatával rendelhető. A fronthajtású Nismo RS részlegesen önzáró differenciálművet kapott. A karosszériát megerősítették, a fékeket, a kormányzást és kipufogót pedig még sportosabbra hangolták. A Juke Nismo RS a fenti csomaggal kereken 7 másodperc alatt teljesíti a 0-100 km/órás sprintet, végsebessége 220 km/h.
A Juke Nismo RS listaára 7,804 millióról indul, az összkerékhajtású változat pedig 8,474 millióról startol. Opcióként rendelhetünk Recaro sportüléseket 465 ezer forintért, továbbá technológia csomagot 372 ezer forintos áron, amely magába foglalja a Xenon fényszórókat, a 360 fokos parkolókamerát és az aktív biztonsági pajzsot (sávelhagyásra figyelmeztetés, holttérfigyelő, mozgó tárgyak észlelése tolatáskor).
A Pulsar tavaly érkezett a piacra, amely kezdetben kizárólag 1.2 DIG-T benzinessel és 1.5 dCi dízellel volt elérhető. Mindkettőt próbáltuk, szerettük is, a motorpalettát viszont szűknek találtuk. Ezen javított benzines fronton egy szintet a mostantól elérhető 1.6 DIG-T 190 lóerős változat, amely bizonyára sokak igényeit elégíti majd ki. A turbómotor 240 Nm-es forgatónyomatékkal rendelkezik, amely hatfokozatú kézi váltón jut el az első kerekekig. Ami a dinamikát illeti: 7,7 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára, a végsebessége 217 km/h.
A legerősebb Pulsar Acenta kivitelben 6,53 millióról, Tekna felszereltséggel pedig 7,42 millióról indul. Az erősebb változat több dologban is eltér a hagyományos modellektől. A kívülről is szembetűnő, egyedi 18 colos felniken 215/45 méretű gumiabroncsok feszülnek, a fényszórók sötétített hátteret kaptak, mely sokat dob a megjelenésén, ezen kívül dizájn LED-sor, krómozott kipufogóvég is jár az 1.6 DIG-T motorhoz. Belül karbonszálas díszítőelemek és fehér varrással ellátott bőrülés, bőrkormány és váltógombok várják vezetőt és a bent ülőket.
Mindkét modellt csak korlátozott mértékben sikerült kipróbálni, amely alapján messzemenő következtetéseket még nem igazán lehet levonni. Amit egyértelműen érezni lehetett, hogy mindkét autó ígéretes, a Juke Nismo RS viselkedése pedig minden várakozást felülmúlt. Izgatottan várjuk mi is a tesztautókat, hogy közelebbről és hosszabb távon ismerkedhessünk majd velük.
Hol van ez az új Pécsi Nissan szalon és/vagy mi a neve? 🙂