Harangoztak a hagyományos forró ferdehátúaknak a Peugeot szerint

A hot hatch modelleket sem kerülheti el a villanyosítás

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A környezetvédelmi normák nem kegyelmeznek az élményautóknak sem. Azonban a Peugeot nem akar teljesen lemondani róluk.

Érdekes kijelentést tett a Peugeot élén álló Jean-Philippe Imperato, aki az AutoNewsnak nyilatkozva kijelentette, hogy a tradicionális sportmodellek, mint például a Peugeot 308 GTi, eltűnnek majd a kínálatból. Elmondása szerint tízezer eurónyi büntetést kellene fizetnie a gyárnak járművenként, ha a jelenlegi sportmodellekkel képzelnénk el a jövőt. „Olyan autókat kell piacra dobni, amelyeket öröm vezetni, de tiszteletben tartják a környezetvédelmi normákat is” – fejtette ki Imperato. Egyszóval senki ne lepődjön meg, ha a márka következő GTi modellje már villanyhajtású lesz.
Hirdetés
Erre utaló jel például a tisztán elektromos hajtású 208 megjelenése, illetve az 508 és a 3008 hibridizációja. De ugyanilyen árulkodó a nemrég bemutatott 508 Sport Engineerd Concept, amelynek hibrid hajtáslánca 4,3 másodperces 100-as gyorsulást eredményez, illetve az e-Legend koncepcióautó, ami óriási közönségsikert aratott.
Azonban Imperato gyorsan lehűti a kedélyeket, ugyanis elárulta, hogy az e-Legend szériaváltozatához 250 millió eurós befektetésre lenne szükség, amit a Peugeot inkább a villanyautós átmenetre költ. (Pedig nem oly rég még arról posztolt, hogy jönnek a sportautóik). Szerinte ugyanis nehéz lenne 20 ezer ügyfelet találni, akik hajlandóak fejenként 80 000 eurót (kb. 26 millió forintot) kifizetni az e-Legend modellért, amelyet ezek szerint ilyen drágán kellene kínálni, hogy megtérüljön a befektetés.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

3 thoughts on “Harangoztak a hagyományos forró ferdehátúaknak a Peugeot szerint

  • 2019.04.14. at 22:39
    Permalink

    a retkes anyjukat az összes féreg korrupt rohadék döntéshozó vízfejnek. most egy 1.6-os 250 lovas motor mégis mi a rohadt nénikéjüket szennyezett? eleve a személykocsik 5-6% co2 szennyezésért felelősek csak !!!!!!!!!! az összes többi a gyárak,fűtés,transzport (hajó,repülő,busz,kamion), ipari szennyezés….rohadnának meg.
    Az autósak miért nem tudnak összefogni az ilyen gennyes korrupt rohadékok ellen?

    • 2019.04.15. at 07:08
      Permalink

      Nyugi 🙂 meg fogják oldani ezt is, hogy jó legyen. Azzal persze nem foglalkozunk, hogy kik – hol és milyen módszerekkel bányásszák ki az akkukhoz szükséges ritka földfémeket, azokat milyen módszerrel tisztítják meg, a lényeg számunkra (haladó európai embereknek) csak az, hogy a lokális emisszió megfeleljen a hatályos törvényeknek.

      A jövő az elektromos vagy a hidrogén lesz. Én a hidrogént preferálom a gyorsabb töltés miatt, szerencsére elég sokat haladtak vele az elmúlt években (elég komplikált a tárolása ugyanis, ahogy az előállítása is alacsony hatékonyságon van jelenleg)

      Az igazi röhej az lesz, hogy 15-20 éven belül nem nagyon lesznek belső égésű motorok az utakon, közben ugyanúgy fulladozni fogunk a szmogban a fűtés miatt…

  • 2019.04.14. at 22:41
    Permalink

    majd villanyhajtás mi? egy 4.2-4.3 méteres hatcbe milyen villanyhajtás fér?????? autópályán tudsz vele menni kb 150km-et 130-140-es tempóval, ha minden elektromos cucc megy mellé…és aztán töltheted 1 órán át, hogy másik 100km-et tudj menni…vagy mész 90-el pályán klíma,zene nélkül b.szátok meg 300km-et, 1 óra töltés és másik 200km….óriási, kb vissza az őskorba…és a SZENNYEZÉS meg maradni fog, mert nem a kocsik a felelősek a szennyezés nagy részéért….komolyan, nevetséges ami itt folyik,….a hulladék trolit meg vegyék meg a hülye sznobok. Legyen hibrid max azt kész.

Vélemény, hozzászólás?