A Chevrolet Camaro és a Ford Mustang eladásai is jelentősen visszaestek az utóbbi években az USA piacán
A második világháború utáni baby boom gyermekei lassan elérik a nyugdíjkorhatárt, és egyre fontosabbá válik számukra a kényelem. Ezt is megállapította egy felmérés az Egyesült Államokban, ahol átlagosan bő 10 százalékkal csökkent a sportkocsieladások száma. Az ok egyszerűen annyi, hogy ezt a piacot a háború utáni népességnövekedés felnövekvő generációja virágoztatta fel, ám ők már inkább SUV modelleket választanak, amelyekbe könnyebb a ki-, beszállás.
A piaci hanyatlás remélhetőleg nem ejt végleg eltűnő sportautó-áldozatokat
Persze nem csak ez az oka annak, hogy sportkocsiból több mint 10 százalékkal kevesebbet adtak el az elmúlt években, mint SUV típusokból, ahol akár 200 százalékos emelkedést is realizáltak. Ugyanakkor tény, hogy a baby boomerek utáni generáció számszerűleg is kevesebb, mint az előző nemzedékbe tartozók, ráadásul még nem élnek olyan szinten, hogy sportkocsikkal furikázhassanak. Így például
Ford Mustangból 9 százalékkal,
Corvette-ből 14 százalékkal,
Chevrolet Camaróból pedig 11 százalékkal kelt el kevesebb idén, mint tavaly. Örülhetünk, hogy nálunk eddig legalább összességében
bővült a piac.