Hanyatlik a sportautópiac

Sportkocsi helyet SUV-t vesznek az USA-ban

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Egy felmérés kimutatta, hogy a második világháború utáni generáció miatt hanyatlik az USA sportautópiaca. Inkább SUV-t vesz az a korosztály.

A második világháború utáni baby boom gyermekei lassan elérik a nyugdíjkorhatárt, és egyre fontosabbá válik számukra a kényelem. Ezt is megállapította egy felmérés az Egyesült Államokban, ahol átlagosan bő 10 százalékkal csökkent a sportkocsieladások száma. Az ok egyszerűen annyi, hogy ezt a piacot a háború utáni népességnövekedés felnövekvő generációja virágoztatta fel, ám ők már inkább SUV modelleket választanak, amelyekbe könnyebb a ki-, beszállás.
Hirdetés
Persze nem csak ez az oka annak, hogy sportkocsiból több mint 10 százalékkal kevesebbet adtak el az elmúlt években, mint SUV típusokból, ahol akár 200 százalékos emelkedést is realizáltak. Ugyanakkor tény, hogy a baby boomerek utáni generáció számszerűleg is kevesebb, mint az előző nemzedékbe tartozók, ráadásul még nem élnek olyan szinten, hogy sportkocsikkal furikázhassanak. Így például Ford Mustangból 9 százalékkal, Corvette-ből 14 százalékkal, Chevrolet Camaróból pedig 11 százalékkal kelt el kevesebb idén, mint tavaly. Örülhetünk, hogy nálunk eddig legalább összességében bővült a piac.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?