Hangulatjelentés a Hungaroringről – gondolatok a WTCR-ről
Megnéztük a Túraautó Világkupa versenyét a Hungaroringen
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Meghalt a király, éljen a király? Nagyon úgy tűnik, hogy a WTCC örökébe lépett WTCR sokkal jobb szórakozást nyújt az elődjénél.
A szombati verseny rajtja után a második kanyarban elég szorult helyzetbe került a magyar közönségkedvenc
Egyik szemem nevet a másik sír. Nevet, mert örülök, hogy végre eltemették a WTCC nevetséges TC1 kategóriáját. Sír, mert ezt már sok-sok évvel ezelőtt meg kellett volna tenni. Na, de nem szabad keseregni, örvendjünk az új helyzetnek! Igaz, hogy hivatalosan nem világbajnokság a WTCR, ám ez szerintem a nézők 99,99 százalékát teljesen hidegen hagyja. Ettől még mindenki tudja, hogy a világkupa év végi győztesére majd világbajnokként tekinthetünk. Nem mellesleg egy sokkal keményebb és szorosabb mezőnyben elért bajnoki cím (vagy akár „csak” egy jó helyezés) ezerszer értékesebb, mint a művi WTCC-ben, ahol többnyire csak akkor volt esélye nyerni valakinek, ha a Citroën bakizott.
[BANNER type="1"]
A WTCR-ben kiegyensúlyozottabb a mezőny
Rettenetesen szubjektív, de nekem nem is tetszettek a TC1-es autók. Csupán megpróbálták lemásolni velük a dél-amerikai országokban látott túraautókat, ami formára valamelyest sikerült, viszont azokhoz hasonló őrült versenyeket nem láthattunk a WTCC-ben. Persze ennek hátterében bizony elég érdekes dolgok állnak, ugye a Citroën már réges-rég fejlesztette az autóját, amikor még nem is véglegesítették a technikai szabályzatot és még további oldalakat lehetne megtölteni a Túraautó Világbajnokságot övező furcsaságokkal. Szóval a TC1 kategória egy elszigetelt, már-már prototípus versenysorozattá vált, amelynek kódolva volt a halála. Csak sajnos a haláltusáját túl sokáig nyújtották.
Újra a valódi szórakoztatás került középpontba
A TCR autói sokkal jobban néznek ki, közelebb állnak a szériaautókhoz, ám ettől még kőkemény versenyautók. Mély tónusban üvöltenek, látványos légterelőkkel szerelték fel őket, és látványra egyáltalán nem tűnnek lassabbnak (bár papírfomra szerint a TC1-hez képest azok). Nem mellesleg rendkívül változatos a mezőny márkák szempontjából. A BoP teljesítmény kiegyenlítés (Balance of Performance) pedig garantálja a szoros versenyeket. Végre igazi, nagybetűs túraautó versenyeket láthat a közönség! Aki követi a Brit Túraautó Bajnokságot, vagy az ausztrál Supercars sorozatot, nagyon jól tudja, hogy most mire gondolok. Kerék a kerék elleni csaták tömkelege, izgalom, dráma, egyszóval újra szórakoztató a produkció. És ez a Hungaroringen is megmutatkozott.
Tassi Attila Tom Coronelt támadja
Itt szeretném megragadni az alkalmat, hogy egy kicsit ösztönözzek mindenkit, aki még nem járt kint autóversenyen (vagy csak ritkán), hogy bátran próbálja ki a jövőben. Létezik egy olyan téveszme, amely szerint autóversenyt nézni a televízióban az igazi. Ezzel csak annyiban értek egyet, hogy valóban kényelmesebb. De az autóversenyek igazi hangulatát csak személyesen lehet a maga teljességében átélni. A hangok mellé érezni kell az illatokat, és ami szintén fontos: a közösségi élményt. Főleg így, hogy drukkolhattunk magyar versenyzőknek. A közönség most is tombolt és nem csak Michelisz Norbinak, hanem a két Zengő versenyzőnek (Nagy Norbi és Szabó Zsolt), valamint a Honda kötelékében induló Tassi Attilának, illetve a M1RA új kiszemeltjének, Nagy Daninak is. Ez egy igazán felemelő érzés, egységbe kovácsolja a tömeget, csupa hasonló érdeklődésű emberrel találkozhatsz, akár még új barátságok is köttethetnek.
A Hungaroringre járni jó móka! Persze tűz a nap és dől az emberről a víz, de a látvány és a hangulat kárpótol
És ha már szóba jött az emberi tényező. Az autósportban is érdemes erre figyelni. Sokszor a technika, a járgányok irányába tolódik el a figyelem. Ám emellett ugyanolyan érdekes, sőt megkockáztatom, érdekesebb is az ember maga. Persze, benzinvérűként engem is kifejezetten érdekelnek a versenyautók, a mögöttük rejlő mérnöki munka. Régebben még talán mindennél jobban érdekelt ez a része. De! Jelenleg már úgy látom, hogy az ember a lényeg. A szurkolók is sokkal jobban kötődnek egy-egy versenyzőhöz, mint mondjuk az autókhoz. A sportban rejlő emberi dráma lenyűgöző. Minden egyes autóverseny egy icipici háború, amelynek a végén – jó esetben – képesek barátok maradni a versenyzők. Azok a versenysorozatok, ahol így történik, jellemformálóak a nézők számára is.
Az egyik legösszetettebb sportág az autóversenyzés. Ezért is tett szert olyan legendás hírnévre
Kiváló példa erre a WTCR szombati versenye utáni beszélgetés a dobogósokkal. Ilyenkor kész tanulmányt lehetne írni a pilóták viselkedéséről, a mimikájukról, az apró metakommunikációs jelekről. Sajnos ezt leginkább a sajtóteremben lehet a legjobban látni, márpedig a közönség soraiból oda nem jut be senki. A szervezők helyében én simán sorsolnék minden versenyen a jegyvásárlók között, hogy a rajongók is átélhessék ezt, mert ilyenkor teljesen máshogy viselkednek a versenyzők, mint mondjuk aláírásosztás közben, vagy a paddockban összefutva a rajongókkal. Érdekes volt figyelni például ahogy Nagy Dani és Michelisz Norbi ugratták egymást mint főnök és alkalmazott. Ezek a szituációk igazi kis gyöngyszemei ennek a világnak.
Michelisz Norbi a gondolataiba merülve. Nem nyert egyszer sem a hétvégén, de óriásit küzdött
Engedjétek meg, hogy most ne elemezzem ki egyenként a versenyeket. Hétfőre már biztosan mindenki hallotta, hogy milyen kemény csaták folytak a pályán, hogy a vasárnapi második futamba bekavart az eső és a többi érdekes sztorit (rövid összefoglaló az MTI-ről alább, ha valaki mégsem értesült volna). Remélem, hogy sikerült kedvet csinálnom a versenyekre járáshoz. Ha már olyan szerencsések vagyunk, hogy egy olyan fantasztikus pálya található az országunkban, mint a Hungaroring, akkor használjuk is ki a lehetőséget. Gyertek el minél több versenyre! Még akkor is ha nem a hazai srác nyer.
Ráadásul egy versenyhétvégén több érdekes sorozat is a pályára lép. A WTCR hétvégén például a Kia Picanto kupa is a pályára gurult, de volt még „kistúra” és „nagytúra”, utóbbi GT-versenyautókkal, sőt még formula autós verseny is
Még Batman is benevezett a Picantók közé. Krajnyák Petra sem kímélte a vasat
Amit a WTCR hazai eredményéről feltétlenül tudni kell: Michelisz második, Tarquini nyert a Hungaroringen (Forrás: MTI)
Michelisz Norbert másodikként ért célba a túraautó-világkupa (WTCR) magyarországi versenyhétvégéjének utolsó, vasárnapi második futamán a Hungaroringen, ahol csapattársa, az összetettben vezető Gabriele Tarquini nyerte a kétnapos esemény főversenyét. A 33 éves magyar pilóta a szombati naphoz hasonlóan vasárnap is utolérhetetlen volt az időmérő edzésen, így a hétvége harmadik futamát szintén az első helyről kezdte meg, a rajtnál azonban Tarquini jobban reagált, Michelisz pedig az első kanyarig elveszítette a vezető pozíciót.
A hazai közönség előtt szereplő versenyző hiába volt gyorsabb márkatársánál, a csapat vezetése rádión arra kérte, hogy ne támadja Tarquinit. A versenyt a hatodik körben csaknem 15 percre leállították, mert a Hungaroringen eleredt az eső, amely aztán szinte azonnal el is állt, így a szünet után folytatódhatott a körözés.
Tarquini és Michelisz az újraindítást követően elszáguldott a mezőnytől, és magabiztosan aratott kettős győzelmet a Hyundai BRC színeiben. A harmadik pozícióban a szintén Hyundai-jal versenyző, négyszeres túraautós világbajnok, francia Yvan Muller végzett.
A hétvége második, vasárnapi első futamán másodikként célba érő, szabadkártyával rajthoz álló Nagy Dániel (Hyundai) ezúttal hatodik lett, Nagy Norbert (Seat Cupra) a 11., Tassi Attila (Honda) pedig a 17. helyen zárt. Szabó Zsolt Dávid (Seat Cupra) ezt a versenyt nem tudta befejezni. A WTRC összetett pontversenyét két forduló, vagyis hat futam után Tarquini vezeti, Michelisz a mogyoródi második, harmadik és hatodik helyének köszönhetően a negyedik pozícióba jött fel.
A sorozat következő állomása a Nürburgring lesz két hét múlva.
Úgy néz ki, hogy Norbi jó csapathoz szegődött.
Egyelőre elég meggyőző Hyundai fölénye.
Kia Picanto-kupa? Ez most alaposan meglepett… A Forma1-en kívül a többi autós versenysportot csak felületesen követem, de úgy néz ki, nem ártana egy kissé komolyabban… 🙂
Nem baj, az új-zélandi Ssangyong Actyon Sports-kupa még mindig a csúcs 🙂
TC-1-hez képest NBII. Akármit állít a cikk szerzője. Meg az az unalmas csipkelődés, hogy sokkal régebben fejlesztett a Citroen. Persze attól még szar is lehetett volna, mert az a hosszú (fél éves előny) még nem biztosíték, hogy egy korábban a pályaautózással köszönő viszonyban lévő csapat mit hoz ki. De visszakanyarodva a WTCR-re, véleményt csak az évad végén érdemes leírni, hát eddig olyan hűha nagy versenyek nem voltak, de hát még sok futam van hátra, hátha ezekkel az egyszerűbb széria közeli kocsikkal visszatérnek a kilincs-kilincs , kerérk-kerék elleni csaták.