Hangos elektromos és halkabb hagyományos autók jönnek 2019-re

Az Európai Unió jogszabályba foglalta, hogy a villanyautóknak figyelmeztető hangot kell adniuk

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az EU kötelezővé teszi 2019-től a villanyautók figyelmeztető hangját, a normál autók viszont halkabbak lesznek a jövőben.


Az elektromos autók és villanyüzemben a hibridek is olyan halkak, hogy városi tempónál alig lehet őket meghallani. 20-30 kilométeres sebességénél kicsi még az elhaladási zaj, így ha nem figyelünk eléggé, könnyebben kilépünk egy ilyen elé, mint egy több száz méterről jól hallható csettegő elé. Az autógyártók is tudják ezt jól, így a legtöbb halk villanyautóban van már valamilyen hanggenerátor, ami lehetővé teszi, hogy a telefonjukat nyomkodó, figyelmetlen gyalogosok is jobb eséllyel felfigyeljenek a közeledő járműre. Nem szóltunk még a látássérültekről sem, Amerikában sokkal jobb a fogyatékkal élők érdekképviselete, így az ottani lobbitevékenységnek hála már 2011-óta kötelező a villanyautóknak hangot kiadni kis sebességnél.
Hirdetés


Az EU csak lassan reagált a problémára, de mostanra megszületett a hosszútávú megoldás. Sajnos csak 2019-től lesz kötelező a mesterséges hangkibocsátás, de reméljük, hogy ez a szabályozás hozzá fog járulni mindnyájunk biztonságához. Ami viszont jó pont a lassúság ellenére, hogy ugyanekkorra a hagyományos robbanómotoros autók zajkibocsátásnak 25 százalékos lefaragását is előirányozták.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

18 thoughts on “Hangos elektromos és halkabb hagyományos autók jönnek 2019-re

  • 2017.10.29. at 10:37
    Permalink

    Ezt hülyeségnek tartom. Figyeljen oda mindenki aki közlekedik! Szereljék fel szériában a gépjárműveket fejlett, modern biztonsági berendezésekkel, ne kérjenek minden csavarért gigászi felárat a kapzsi autógyárak! Ennyi erővel akkor az elektromos kerékpáron a járdán száguldozó nyugdíjasokat is 1000W, vagy 130dB hang teljesítményű szirénával kellene ellátni mert ők igazán veszélyesek, míg az elektromos, ill. hibrid gépjárművek nem! Megint a farok csóválja a kutyát szindróma kezd kibontakozni. AGYRÉM!

  • 2017.10.29. at 10:37
    Permalink

    Ezt hülyeségnek tartom. Figyeljen oda mindenki aki közlekedik! Szereljék fel szériában a gépjárműveket fejlett, modern biztonsági berendezésekkel, ne kérjenek minden csavarért gigászi felárat a kapzsi autógyárak! Ennyi erővel akkor az elektromos kerékpáron a járdán száguldozó nyugdíjasokat is 1000W, vagy 130dB hang teljesítményű sziránával kellene ellátni mert ők igazán veszélyesek, míg az elektromos, ill. hibrid gépjárművek nem! Megint a farok csóválja a kutyát szindróma kezd kibontakozni. AGYRÉM!

  • 2017.10.29. at 10:37
    Permalink

    Valóban problémás kérdés az észlelési kötelezettség ( meg az azt követő teendők ) a közlekedés összes résztvevője szempontjából. A teljesen „egészséges” közlekedők esetében is gyakori probléma a gyalogosok szinte vakon-minimális körültekintés nélküli úttestre lépése, mert majd a gépjárművezető figyel helyettem is. Erre soha nem lehetett számítani, pláne az utóbbi években amióta „divatba” jött a járdán és buszmegállóba gázolás vagy az intézkedni akaró motorosrendőrön történő „offroad” gyakorlat végrehajtása nagyteljesítményű terepjáróval.

  • 2017.10.29. at 10:37
    Permalink

    Úgy látom lekéstem a buliról, már többen is elfenekeltétek esztelen kempelent aki nem hogy az orráig nem lát el, de még a setét fejéből sem lát ki. 🙂
    Szokás szerint szánalmas dolgokkal próbálkozott. Azt bírom az ilyen csákókban hogy még véletlenül sem képesek végiggondolni amit kinyökögnek.

    Amúgy szerencsére nem olyan vészesek ezek a hanggenerátorok, az USA-ban már egy ideje ilyenekkel szerelik az ott eladott hibrideket és egyes elektromos autókat. Olyan halkak, hogy az utastérből felhúzott ablakok mellett szinte egyáltalán nem lehet hallani és kívülről is eléggé fülelni kell (magyarul mint a halottnak a csók, ettől egy hallássérült sem fogja lényegesen korábban észlelni a közeledő járművet). Ráadásul majdnem minden járműben az utastérből kényelmesen kikapcsolhatóak és többnyire kikapcsolva is tartják.

  • 2017.10.29. at 10:37
    Permalink

    Én is úgy látom, hogy egy kisgyereknek ne mondjunk semmit, neki az az „életkori sajátossága, hogy játszik, önfeledt, stb.” szakmai szempontokat nézve 12-14 év alatt senkitől nem várható el, hogy tökéletesen felmérje a közlekedési helyzeteket.
    LPÖ-k, 30-as zónák kellenek ilyen helyekre, ahol nincs zebra.

    Az autósnak kell figyelnie, hiszen neki van vizsgája!

  • 2017.10.29. at 10:37
    Permalink

    Neked valószínűleg nincsen jogosítványod, mert akkor tudnád, hogy a gépjárművezetők felelősséggel tartoznak a gyalogosokkal szemben.

    Nem véletlenül említettem a kerékpárosokat is. Hiszen azokkal is el lehet érni elég nagy sebességet és nagyon komoly baleseteket lehet szenvedni – talán még komolyabbakat is mint autóval.

    És akkor tételesen válaszolnék kedvesen feltett kérdéseidre:
    1. A gyereknek először is megtanítja a szülő az alapvető szabályokat, azon kívűl pedig a szülő felelőssége, hogy a gyerek mikor, hova és hogyan megy – de nyilván szülő sem vagy, ezért nem tudod ezt sem
    2. A sétáló (felnőtt) a fülére szorított telefonnal IS köteles megbizonyosodni arról, hogy biztonságosan – és szabályosan – tud közlekedni.
    3. az idős embernek IS be kell tartania a közlekedési szabályokat!
    4. hallásnak semmi köze az egészhez, nem hallani kell, hanem látni, aki pedig se nem hall, se nem lát az úgysem közlekedhet kisérő nélkül

    Egyszerű népek vagyunk, akik ismerik az egyszerű szabályokat. Ajánlom szíves figyelmedbe is!

  • 2017.10.29. at 10:37
    Permalink

    Akik „ilyen” autókat vezetnek, kutya kötelességük eme „hiányosságát” a gépjárművüknek mindenkor szem előtt tartva vezetni azt!

    Én is így teszem!

  • 2017.10.29. at 10:37
    Permalink

    Hybrid!

    Szerintem meg nem értettem félre.
    A Kreszt nyilván az összes gyermek, gyalogos és biciklista is mind tudja.

    Kresz vizsgát kell tenni óvoda kiscsoportban. Ugye Hybrid. Enélkül nem lehet kimenni az utcára. Ráadásul a Kresz szabályozza, hogy az egyes emberi egyedeknek milyen fülhallással kell rendelkezni, a környezeti zajok milyen mértékűek lehetnek, de még azt is, hogy milyen hangosan süvít a szél.

    Te figyelj, nem lehet, hogy ha kereked lenne, te lennél a villamos? Ennyi ésszel simán menne!

  • 2017.10.29. at 10:37
    Permalink

    Kempi

    Megint csúnyán félreértetted mások hozzászólását…

    Szilagyiv figurázta a hírt, de nem gond….


    Kreszben az van hogy nézz körbe nem az , hogy fülelj körbe vagy nem ?

  • 2017.10.29. at 10:37
    Permalink

    És mit mondasz a kisgyereknek, aki belefeledkezik a játékba?
    és mit mondasz a sétálóra, akinek a fülén telefon van?
    És mit mondasz az idősnek, aki nem süket, csak már nem hall jól?
    És mit mondasz a zenésznek, bányásznak, faszomtudja, akinek egy frekvenciasávban rosszabb a hallása?

    Eccerű népek vagytok ti!

  • 2017.10.29. at 10:37
    Permalink

    Ez az elmebetegség végül az EU-ba is begyűrűzött. Ahelyett, hogy a látás/hallássérülteknek adnának eszközt, hogy jobban érzékelhessék a közeledő járműveket teljesen agyatlan módon a járműveket zajosítják fel amivel 1-2 ritka érintetten kívül mindenki más számára teljesen értelmetlen és idegesító zajszennyezést akarnak okozni. Idióták számára tökéletes megoldás, sőt tulajdonképpen csak azoknak az.

    Az egyetlen jó mozzanat az az, hogy az eleve zajos, elavult teknőknek csökkenteni kell a zajterhelésüket. A megvalósítás persze megint béna, mert nem százalékos csökkentést kellene előírni, hanem fix. hangnyomásérték határt, amit ha nem képes teljesíteni a tajiga, akkor ne is kaphasson forgaloma hozatali engedélyt.
    Persze az igazi megoldás az lenne, ha az összes ilyen belsőégésű motoros dinoszauruszt egyszer én mindenkorra kitiltanák erről a bolygóról. Talán ez is be fog következni egyszer, de addig még sok 100 milló embernek kell elpusztulnia vagy megnyomorodnia a szennyezésük következtében, mivel néhány hájas kapitalista disznónak ez az érdeke.

Vélemény, hozzászólás?