Az okostelefonok szolgáltatásaihoz hasonlóan applikációkkal is folyamatosan fejleszthető a Continental központi hangvezérlője
A menetzajon túl további hangforrásokként utaznak velünk autónkban az irányjelző, a navigáció, az audiorendszer, a figyelmeztető rendszerek, a parkolóradar vagy a telefonkihangosító hangjai. Utóbbi már ma is lehalkítja a zenét bejövő híváskor, de ezen túlmenően nincs egyéb kapcsolat az autóban alkalmazott hangadók között. Pedig a Continental szerint az autóban hallható valamennyi hang közös vezérlése a legjobb megoldás. Sőt, így további új funkciók is megvalósíthatók különféle hangok alkalmazásával, a kényelem és a biztonság érdekében egyaránt.
Nem csak a holttérfigyelő vagy a vészfékasszisztens jelezheti a bajt hanggal, hanem például a kereszteződésben túl gyorsan felénk közelítő járműről, netán autónk elé tartó gyalogosról is figyelmeztetést kaphatunk hanggal. Nyilván akkor veszik igazán szívesen ezeket a vezetők, ha magukat a hangokat is szabadon személyre szabhatják. Így akár a navigáció is jelezheti egy-egy apróbb szignállal a közeledő kihajtót vagy kereszteződést, ahol el kell kanyarodni az úti cél felé, sőt, praktikusan abból az irányból jöhet a hang, amerre fordulni kell. Így tehát akár a képernyőre pillantás és emberi beszédhang nélkül történhet a navigáció, ami ugyancsak fokozza a biztonságot.
A GM OnStar, vagyis a Continental egyik első fejlett telematikai rendszere éppen 20 éve debütált, 1996-ban
Természetesen a központi hangvezérlő működésében is nagy segítséget jelent majd az autók kommunikálása egymással, és ez már talán nincs is olyan messze, mint gondolnánk. Hiszen csupán arról van szó, hogy nem csak segélyhívásra használható majd az autókba épített telekommunikációs eszköz, illetve nem csak a
Tesla modelljei kommunikálnak folyamatosan a szervizzel. A jövőben általánossá válik, hogy a járművek közvetlenül kapcsolatba léphetnek a szerelőműhelyekkel, letölthetik a jármű szoftverfrissítését és akár a többi járművel kommunikálva is tájékoztathatják a sofőrt az aktuális közlekedési helyzetről. Új lehetőségeket jelent majd az
5G kommunikációs standard is, így az előrejelzések szerint 2020-ra 250 millió kapcsolódott jármű közlekedik majd útjainkon.