Hammond térdtöréssel megúszta a balesetet
A Grand Tour sztárja szörnyű balesetet szenvedett, de olcsón megúszta
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Vezetni, többnyire ismeretlen és nem ritkán pokoli erős autókat, közben meg értelmesen és tisztán beszélni róla nem egyszerű, még a legprofibbaknál is becsúszik némi baki, szerencsére Hammond ismét megúszta.
A Top Gear korábbi sztárja, aki minden autóba gond nélkül befér, Richard Hammond súlyos balesetet szenvedett forgatás közben. A múlt heti baleset éppen új műsoruk, a Grand Tour következő epizódjának felvételén történt, és nem kizárt, hogy még ebből is fergeteges műsort vágnak majd össze, főleg, miután tudható, hogy Hammond mondhatni karcolásokkal túlélte. A svájci Hembergben rendezett hegyi felfutóversenyen Hammond kicsúszott az egyik balos kanyarban és a domboldal alján állt meg fejtetőn, majd a kocsi kigyulladt.
A több mint 1000 lóerős horvát Rimac Concept One sportkocsi teljesen elektromos hajtásával nyilván szokatlanul működik, és az is lehet, hogy technikai probléma történt, de egyelőre nem közölték, mi okozhatta a balesetet. Bár Hammond tapasztalt, mégis a legjobbakkal is megesik, hogy néha becsúszik egy baki, elképzelhető, hogy ő nézett be valamit, vagy túl nagy gázt adott. Műsorvezető társa, Jeremy Clarkson úgy nyilatkozott a balesetről, hogy ennél ijesztőbbet még nem látott. Bár a végeredmény katasztrófának tűnik, Hammond lélekjelenlétének köszönhetően saját maga mászott ki a roncsból, mielőtt az kigyulladt volna. Törött bal térddel jelenleg egy svájci kórházban lábadozik, nem kizárt, hogy a Grand Tour valamelyik epizódjában ebből is poént csinálnak majd, ahogy May törött karjából korábban.
„de azért elég ritkán ég ki egy Ferrari mikor csak szimplán leesik az útról”
még leesnie sem kell elég 🙂 kevesebbtől is:
[url]https://youtu.be/HLNO-P_Bo2Q?t=2m6s[/url]
[url]https://www.youtube.com/watch?v=0vTc-kKEnUU[/url]
[url]https://www.youtube.com/watch?v=puNoT7GYLnQ[/url]
A tűzoltók nem csak tüzet oltanak, hanem sok egyebet végeznek.
Pár éve láttam egy rendkívül érdekes anyagot amit a tűzoltóknak írtak a Toyota Prius 2. generációjáról. Az NiMH akksi oltási technológiáján kívül az akksik védelméről, az áramtalanítás mikéntjéről, mikor van rajta a gyújtás (műszerfal visszajelzése (Ready) attól, hogy a motort nem hallja még „járhat”), akkumulátor vészlekapcsoló helyzete, működése, stb.-ről szólt.
A többi pontban teljesen igazad van.
A gázolaj, és benzin sokkal veszélyesebb lásd veronai buszbaleset.
Nyilván gyúlékony a benzin is 😀 , de azért elég ritkán ég ki egy Ferrari mikor csak szimplán leesik az útról 😀 … és hát ott a Samsung balhé elég volt csak töltőre tenni a telefont ahhoz , hogy elégjen a házad 😀 😀
Akkora fizikai védelmet nem tudsz csinálni hogy az autó súlyának a felét ami rendkívüli módon sérülés érzékeny ” kb ennyit nyom egy elektromos autó akkupakkja normális hatótáv esetén ” megvédd . Az Audi R8 -as elektromos verziójánál már felhívta a figyelmet erre a tényre ha jól tudom ők is azért ” késtek” 2 évet az egyébként már kész autóval mert töréstesztnél nagyon sérülékeny volt az akkumulátor .
Tényleg nem akarok kötözködni, de néhány megjegyzésem van:
1. Minden tiszteletem a tűzoltóké, de igazából édes mindegy, hogy milyen járműtűzre vannak felkészülve, mert mire a helyszínre ér(het)nek, addigra kábé úgyis elég az összes éghető anyag.
2. Nem ismerem ezt az autót, nem tudom, hogy milyen az akkucsomag védelme. Kezdetben a Teslánál is volt pár gond, megerősítették a fizikai védelmet, azóta nem nagyon lehet róluk hallani (pedig tuti, hogy az összes hírportál lehozná). Természetesen nem lehet kizárni a nagyon szerencsétlen sérülést, de erre sajnos mindig látunk példát benzines vagy dízel autóknál vagy éppen buszoknál is.
3. Izgalmas a szupersport kategória. Az a vicc, hogy a teljesítmény alapján ide kellene venni a Tesla Model S-t vagy az X-et is. Ezekből 2016-ban legyártottak 90 ezer darabot, Lambóból és Ferkából pedig együttesen 13 ezret. Ez utóbbiak nemi rosszindulattal több időt töltenek szervizben, mint a Teslák töltőn, mégis a Lambók és a Ferkák spontán kigyulladásáról kapunk legalább havonta egy hírt.
4. Mindezek ellenére tényleg igaz, hogy egy beindult Li-Ion cella elég gonosz tud lenni (például a LiFePo sokkal barátságosabb), de nem ez az utolsó szó az akku-technológiában, most még egy átmeneti időszakban vagyunk, mint amikor a lóvasutat kezdte felváltani a gőzmozdony 🙂
A rendőrség oldalán a közlekedésbiztonsági hírekben lehet nézegetni a balesetek képeit: azért az elég ritka, hogy így kiégjen egy autó, akár benzin, akár más. A hagyományos autókban olyan helyen van az üzemanyagtartály, hogy ritkán okoz galibát – de még tán a kis kapacitású hibridek sem vészesek. Fél tonna akkut viszont nem lehet úgy elhelyezni, hogy ne legyen mindenhol útban (ráadásul a tűzoltók sincsenek felkészülve ilyen volumenű li-ion tűz oltására).
Még szerencse, hogy a benzin nem gyúlékony.
Biztos örültek neki hogy egy balek lezúzta a közel 1 millió eurós kocsit mert hogy olyan sok darab létezik belőle amiket lehet törni zúzni 😀 . Egyébként jól látszik az elektromos autók egyik nagy hibája … ha megsérül az akkumulátor az autó kigyullad … és ha nem tudsz kiszállni belőle mert éppen beszorultál vagy jobb esetben eszméletlen vagy szépen benne égsz …