Hamilton győzött, ismét vezet a világbajnokságban
F1, Német Nagydíj - Vettel kiesett, Hamilton az élen ért célba
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A hockenheimi Német Nagydíjon is eleredt az eső, Vettel elmért egy féktávot, kiesett, a címvédő Hamilton pedig győzelemmel végzett.
A címvédő és négyszeres világbajnok Lewis Hamilton, a Mercedes brit pilótája nyerte a vasárnapi Forma-1-es Német Nagydíjat, ezzel átvette a vezetést az összetett pontversenyben, mivel az eddig élen álló, szintén négyszeres vb-győztes Sebastian Vettel saját hibájából kiesett a hockenheimi futamon. A 33 éves Hamiltonnak ez volt az idei negyedik, pályafutása 66. futamgyőzelme. Mögötte csapattársa, a finn Valtteri Bottas ért célba másodikként, míg a dobogó alsó fokára Kimi Räikkönen, a Ferrari finn versenyzője állhatott fel.
A rajtot és az első kanyart minden probléma nélkül "túlélte" a mezőny, Vettel megtartotta a vezető pozíciót, mögötte Bottas és Räikkönen száguldott a második és harmadik helyen. Hamilton a 14. helyről rajtolva azonnal megkezdte a felzárkózást, a harmadik körben 11. volt, a 10.-ben pedig már hetedikként haladt. A kerékcserék sorát Räikkönen kezdte meg a 15. körben, Vettel pedig a 26. körben kapott friss abroncsokat, és az ekkor már ötödik Hamilton elé tért vissza a pályára. A három kör erejéig vezető Bottas a 29.-ben kapta meg az új gumikat, és Hamilton mögé jött vissza.
A 30. körben így Räikkönen, Vettel, Hamilton, Bottas volt az első négy helyen autózók sorrendje, igaz, Hamilton ekkor még egyszer sem járt a boxban kerékcserén. Tíz körrel később Räikkönent a csapatrádión arról tájékoztatták, hogy mind neki, mind Vettelnek óvnia kell a gumik állapotát, ugyanakkor a német pilóta jobb köridőkre lenne képes, ha Räikkönen nem közvetlenül előtte haladna. A finn versenyző kétszer is visszakérdezett, és azt kérte, közölje vele a csapat, hogy mi a feladata, majd bár ez nem történt meg, maga elé engedte Vettelt. A 43. körben Hamiltont is kihívták a boxba egy kerékcserére, miközben lassan egy heves eső közelítette meg a hockenheimi pályát. A csapatok és a pilóták körökön keresztül nem tudták eldönteni, hogy feltegyék-e az autókra a nedves aszfaltra alkalmas gumikat. Akadt ugyan, aki megpróbálkozott vele, de úgy tűnt, hogy ez rossz döntés volt. Amikor pedig már mindenki arra számított, hogy száraz marad a pálya, hirtelen eleredt az eső, így szinte a mezőny minden tagja csúszkálni kezdett, és alig tudta a pályán tartani versenyautóját. Ennek esett áldozatául a vezető helyen autózó Vettel, aki elmért egy féktávot, és belecsúszott a gumifalba, így kénytelen volt feladni a küzdelmet.
A versenybíróság a pályára küldte a biztonsági autót, amely mögött Hamilton, Bottas, Räikkönen volt az első három helyen körözők sorrendje. A Safety Car az 58. kör kezdetén engedte útjára a mezőnyt, és az újra indításnál Bottas megtámadta Hamiltont, de megelőzni nem tudta, majd némiképp leszakadt csapattársa mögött. Később kiderült, hogy Bottast a Mercedes csapat rádión utasította arra, hogy tartsa a második pozíciót.
A hajrában Hamiltonnak sikerült megőriznie a vezetést, így azután, hogy két hete Vettel megnyerte a Brit Nagydíjat, ezúttal ő diadalmaskodott nagy riválisának hazai futamán.
A vb egy hét múlva, a 33. Magyar Nagydíjjal folytatódik. Hamilton 17 pontos előnnyel érkezik a Hungaroringre.
Végeredmény, Német Nagydíj, Hockenheim (67 kör, 306,458 km, a pontszerzők):
- Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 1:32:29.845 óra
- Valtteri Bottas (finn, Mercedes) 4.535 másodperc hátrány
- Kimi Räikkönen (finn, Ferrari) 6.732 mp h.
- Max Verstappen (holland, Red Bull) 7.654 mp h.
- Nico Hülkenberg (német, Renault) 26.609 mp h.
- Romain Grosjean (francia, Haas) 28.871 mp h.
- Sergio Perez (mexikói, Force India) 30.556 mp h.
- Esteban Ocon (francia, Force India) 31.750 mp h.
- Marcus Ericsson (svéd, Sauber) 32.362 mp h.
- Brendon Hartley (új-zélandi, Toro Rosso) 34.197 mp h.
Pole pozíció: Sebastian Vettel (német, Ferrari)
A vb-pontversenyek állása 11 futam után (még 10 van hátra)
Pilóták | Pontszám | Csapatok | Pontszám | ||
1. | Hamilton | 188 | 1. | Mercedes | 310 |
2. | Vettel | 171 | 2. | Ferrari | 302 |
3. | Räikkönen | 131 | 3. | Red Bull | 211 |
4. | Bottas | 122 | 4. | Renault | 80 |
5. | Ricciardo | 106 | 5. | Force India | 59 |
6. | Verstappen | 05 | 6. | Haas | 59 |
7. | Hülkenberg | 52 | 7. | McLaren | 48 |
8. | Alonso | 40 | 8. | Toro Rosso | 20 |
9. | Magnussen | 39 | 9. | Sauber | 18 |
10. | Perez | 30 | 10. | Williams | 4 |
Forrás: MTI
Hát, ennél a hamiltonnál kevés ellenszenvesebb pilóta van az F1-ben.
Én azt mondom, hogy a Senna – Verstappen tengelyen mérve még messze ipari tanuló. Schumacher egy korrekt ember volt, de a versenypályán nem nagyon maradt el tőlük.
Pont a héten jártam “nála” ( http://egzostive.com/the-schumacher-collection-2018/ ), és érdekes volt felidézni egyik másik húzását (pl Hill és Villeneuve kilökését). De Schumacher ugyanakkor remek pilóta volt, és pályán kívül egy nagyszerű ember, akinek a versenygyőzelem minden szempontból abszolút prioritás volt minden felett.
Hamilton eladható a médiában és korrekt a pályán (nézd meg Alonso primadonnáskodásait). Verstappen tét nélkül is képes szemétkedni, de főleg, lexarja hogy hibázott.
Kicsit el vagyunk kényeztetve a mostani sztárokkal az “emberi oldalon”.
Csak meglett az a bizonyos “revans” 🙂 És minden esély megvan rá, hogy a magyar futam is esős legyen…