Hamburger és V8, mi kell még? – Ford Mustang GT teszt
Még mindig a világ egyik legmenőbb verdája a Mustang
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Mustang nem csak egy autó. A Mustang egy jelenség. Mindenkit megérint, mindenkiből előcsalogat valamilyen érzést, talán még azokból is, akiket az autók amúgy hidegen hagynak.
Biztosan előfordult már veletek is, hogy nem figyeltetek egy közeledő záporra, zivatarra, és a verőfényes napsütésben hirtelen feldörrent az ég. De úgy, hogy összerezzentetek tőle. Ilyesmit érezhetnek a járókelők, amikor a Mustang közelít. Aki viszont benne ül, a felhőtlen örömmel találkozik, és azt kívánja, bárcsak megállna az idő múlása, hogy örökre az izomautóban maradhasson.
Persze találni rajta folytonosságot, például a hátsó lámpatestek függőleges osztását, a fastback, tehát a kupéforma oldalnézetről nem is beszélve.
Elöl azonban jót tett, hogy morcosra faragták, a 2018-as frissítés után ráadásul még hangsúlyosabban „ráncolja a szemöldökeit”.Bár a Recaro ülések kimaradtak a felszereltségből, az alap sportülések is barátságosan ölelnek körbe és nem engednek kiesni, amikor elszabadulnak a lóerők.
A kormánykerék kimondottan egy NASCAR versenyautó hangulatát árasztja, lényegében már az első pillanatban rendkívül otthonos a Mustangban ülni, mintha csak a sofőrre szabták volna az egész autót. Persze elsőre ijesztően hathat, hogy az autó orrának végét „csak távcsővel” látjuk, de ehhez gyorsan hozzá lehet szokni. Néhány kilométer után tökéletesen érezni, hol ér véget a járgány, sőt a visszapillantó tükrökbe pillantva csodálatos látni a vaskos combokat, avagy az izmosan domborodó sárvédőket.Aztán felbátorodva kiválasztod a versenypálya módot és pislogsz tágra nyitott szemekkel, amikor az első kanyarban keresztbeálltál.
Azonnal megérted mi történt a sok „tyúb” videóban, ahol a Mustangok pörögnek-forognak. Tisztelni kell a vasat! Nomen est omen, a vadlovat be kell törni, hogy megfelelően viselkedjen, és ezért is nagyszerű az üzemmódválasztó. A hátul független, többlengőkaros futómű feszes, de pont annyira, hogy ha épp nyugis cirkálás a cél, akkor ne rázza ki a lelket az utasokból. Egy ilyen nyugis cirkálással a fogyasztás is féken tartható, ami 14 liter körüli értéket jelent, sportautósan használva viszont benyeli a 20 lityót.Árak
Tesztmodell alapára
14 915 000 Ft (2020.05.17.)
Tesztautó ára
16 596 000 Ft (2020.05.17.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
5038 cm3
Teljesítmény:
331 kW (450 LE) 7000 1/min-nél
Nyomaték:
529 Nm 4600 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
4,6 s
Végsebesség:
250 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
11,8 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4789 mm
Szélesség:
1916 mm
Magasság:
1382 mm
Saját tömeg:
1842 kg
Tengelytáv:
2720 mm
Karosszéria-kivitel:
kupé
Csomagtér:
408 l
Belső szélesség elöl:
1530 mm
Belső szélesség hátul:
1330 mm
Belmagasság elöl:
880-970 mm
Belmagasság hátul:
850 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
160 mm
Ülőlap hossza elöl:
550 mm
Ülőlap hossza hátul:
450 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1300 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1100 mm
Csomagtér magassága:
460 mm
Csomagtér hossza:
1050 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1750 mm
Raktérnyílás szélessége:
1070 mm
Raktérnyílás magassága:
400 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin
Motorosztály:
Euro 6d
Hengerűrtartalom:
5038 cm3
Hengerek/szelepek száma:
8/32
Sebességváltó:
6 fokozatú manuális
Nyomaték:
529 Nm 4600 1/min-nél
Teljesítmény:
331 kW (450 LE) 7000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
250 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
4,6 s
CO2-kibocsátás:
270 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
11,8 l/100km
Fogyasztás a használónál:
15,5 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
66 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
69 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
75 dB(A)