Új pickupot fejleszt a Peugeot, de nem Európa számára
Hatvan évvel kell visszaugrani az időben, hogy az első Peugeot platós teherautóra rábukkanjunk. A Pininfarina által tervezett Peugeot 403 Camionnette (1956–1967) az azonos műszaki tartalmú Fourgonnette zárt dobozos haszonjármű platós, ponyvázott rakterű változata volt, amelyet 54 és 58 lóerős benzinmotorokkal, illetve egy 48 lóerős dízel erőforrással kínáltak. A sort a Peugeot 404 Pick-up (1967-1978) folytatta. Ezt már Európán kívül is forgalmazta, sőt, gyártotta is a Peugeot. Méghozzá Kenyában, ahol egészen 1998-ig készült.
A Peugeot 403 Camionnette volt az oroszlános márka első platósa
Viszont a Peugeot pickupjainak sorában az 504-es típusból kialakított változat bizonyult eddig a legsikeresebbnek Az 1969-ben az Év Európai Autójának megválasztott 504-es alapjaira épülő haszonjárművet önjáró alvázként és billenőplatós kivitelben is megvásárolhatták az ügyfelek, sőt, a Peugeot beleegyezésével lakóautó felépítmény is készült hozzá. Továbbá az 504-es volt az első Peugeot pickup, amely összkerékhajtással is elérhető volt.
Az 504-es pickupot 1979-1994 között gyártották Európában
A Dangel által átépített kisteherautókat Franciaországban a Peugeot hivatalos márkakereskedései forgalmazták. Emellett szintén az 504 pickup volt az egyik első Peugeot, amely Kínában is készült. A Guangzhou Peugeot Automobile Company egészen 1997-ig gyártotta Guangzhou Peugeot GP 7200 néven, szimpla és (helyi fejlesztésű) duplakabinos kivitelben. Ez volt az utolsó Peugeot pickup, amely európai vásárlók számára is elérhető volt.
Kínában egészen 1997-ig készült
Az 504-es után a brazil piacon bukkant fel újra egy Peugeot pickup, amit 2010-ben mutattak be a 206-os alapjain. Az etanol üzemű motorokkal szerelt Hoggar hasznos terhelhetősége megközelítette a 750 kilogrammot, szóval nem csupán egy divathóbort volt. Ugyanígy a 2017 óta Afrikában forgalmazott, egyszerűen csak Pick Up névre keresztelt modell is komoly haszonjármű és terepjáró, amelynek ugyancsak Kínában kell keresni az alapját.
A 206 alapjaira épült a Hoggar
A brazil piac kiváltsága volt a Hoggar
Lényegében ennek utódja lesz a Chang’An közreműködésével megszülető új pickuop, amit 2021-ben szeretnének piacra dobni. A hazai piacán elsősorban mikrofurgonjairól és haszonjárműveiről ismert kínai autógyártó közel tíz éve ápol szoros kapcsolatot a Peugeot-val és annak társult vállalataival; a Chang’An PSA Automobiles Co., Ltd. vegyesvállalat sencseni üzeme évente 200.000 autót képes előállítani. Jean-Philippe Imparato, a márka globális vezérigazgatójának elmondása szerint néhány hónapon belül be is mutatják az új platóst. Legfőbb célpiacainak pedig Dél- és Közép-Amerikát, valamint a Közel-Keletet jelölték ki.
A kínai Chang'An közreműködésével fejlesztik az új Peugeot pickupot