Elképesztő luxust igen, ám egyediségét kevésbé hordoz magában mostanság a Maybach. A Mercedes a Maybach régi fényének visszaállítása érdekében külön modelleket vezetett be 2002-ben. A Mercedes S-osztály alapú modellek 57 és 62 néven kerültek a szalonokba (a számok a modellek hosszát takarták deciméterben), ám a 10 éves szereplés után nyugdíjazott modellpárosnak kissé más szellemben készült el az utódja. A Daimler ugyanis nem készített már külön modelleket, hanem az aktuális S-osztályból készül Mercedes-Maybach modell, ami lényegében az S-osztály még fényűzőbb változatát jelenti. Ugyanilyen szellemben készült
nyitható tetejű Maybach is, ám most felfelé terjeszkedik a luxusmárka, már ami a hasmagasságot illeti.
A kínálatba még idén bekerül a
Mercedes GLS tovább “luxusosított” változata, ami a Rolls-Royce Cullinan és a
Bentley Bentayga életét nehezítheti meg. A Maybach féle GLS-t nem is álcázzák nagyon, mivel sem sok mindent változtattak a típuson: az új logóktól és a feliratoktól eltekintve a felnik, a hátsó lökhárító, illetve a hűtőrács lesz eltérő a mezei GLS-ekhez képest. A belsőben nagyobb változásokra lehet számítani, ugyanis itt várhatóan nem a szállítható személyek számán, hanem a kényelmen lesz a hangsúly, így csupán négyszemélyes kabinnal jöhet a GLS. Az utastérben bőrből és fából biztosan nem lesz hiány, de Maybach feliratú párna és illatosító is az utazók kényelmét szolgálhatja, de sötétítő rolók és extra hangszigetelés is vélhetően bekerül a luxusterepjáróba. Az idén debütált harmadik generációs GLS-ből készült Maybach orrába négyliteres V8-as benzines blokk kerül (ez a motor hajtja a GLS 580-at is), ami 490 lóerővel és 699 Nm nyomatékkal mozgatja a “luxus nappalit”, mely még könnyű hibrid hajtást is kap. Az árról egyelőre nincsenek információk, ám valahol 60-80 millió forint körüli összeget kérhetnek majd a modellért.