Hamarosan tesztüzemben a Toyota teljesen elektromos teherautója

A Hino-Toyota hidrogén üzemanyagcellás teherautóját 2022-től nagyüzemben tesztelik Japánban

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Toyota és a Hino közösen tervezett elektromos teherautója már biztosan nem csak a tervezőasztal fiókjának mélyére készül, aláírták ugyanis a teherflottás közúti tesztekhez szükséges megállapodásokat.

A nagyobb, amerikai piacra szánt kamion tervezésének megkezdése után egy még nagyobb előrelépés hírével állt elő a Toyota és a Hino: az egyel kisebb, már egy éve tervezés alatt álló modell nagyszabású tesztüzemére készülnek. Ez a teherszállítás jelentette CO2 kibocsátás drasztikus mérséklése tekintetében óriási lépésnek számít. Hatalmas kérdés viszont, hogy a cégek és a sofőrök hogy viszonyulnak az új technológiához, illetve hogy milyen hatásfokon tud működni a hidrogén üzemanyagcellás teherautó a valós használatban. A tesztüzem ezekre a kérdésekre ad majd választ. A Toyota és Hino nevű leányvállalata Japán vezető italgyártójával és három nagy logisztikai vállalatával - az Asahi Grouppal, a Seino Transportationnel, a NEXT Logistics Japannal, továbbá a Yamato Transporttal állapodott meg a hidrogén üzemanyagcellás elektromos nehéz teherautók közúti teszteléséről. A közúti próbák 2022 tavaszán indulnak. A projekt sikere felgyorsíthatja az üzemanyagcellás teherjárművek bevezetését.
Hirdetés
A teherfuvarozásban használt nehéz teherautók esetén különösen fontos a megfelelő hatótáv és teherbírás. Ezeknek az elvárásoknak meg kell, hogy feleljen minden reális elektromos alternatíva, hogy sikerrel válthassa le a dízelüzemű áruszállítást. Nem elhanyagolható emellett a gyors üzemanyag-feltöltés sem, ezért a hidrogén-üzemanyagcellás megoldás jó alternatívának tűnik. A kutatások eredményei szerint a nagy energiasűrűségű sűrített hidrogénből elektromos áramot termelő üzemanyagcellák felelnek meg leginkább ezeknek az igényeknek és elvárásoknak. Az elvárt hatótávolság ezeknél a járműveknél 600 km, amely még mindig nem közelíti meg a gázolajat égető hasonló súlyú társaik 2-3000 kilométerét, de már eléri az egyetlen sofőrrel egy nap alatt reálisan megtehető távolságot.
Hirdetés
Ezen kompromisszum miatt első körben biztosan csak olyan vállalatoknál terjedhet el a technológia, ahol fontos cél a környezeti terhelések jelentős csökkentése, és ennek elérése érdekében hajlandó is komoly erőfeszítéseket tenni. A tesztekben résztvevő cégek mindegyike ilyen, az energiafogyasztás csökkentése, vagy például a logisztikai rendszer környezeti hatásainak minimalizálása már mindegyiknél megtörtént. Az üzemanyagcellás teherautók próbaüzeme is egy további lépés ebben a folyamatban.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?