Hamarosan olasz induló is lesz a prémium kompakt SUV-ok között

Új kémfotók láttak napvilágot az Alfa Romeo Stelvio kistestvéréről, a Tonaléról

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ha minden jól megy, idén már tényleg megérkezhet az Alfa Romeo Tonale kompakt SUV, alapja és erőforrásai közösek lehetnek majd a Jeep Renegade-del.

Jelenleg ha valaki emelt üléspozícióból szeretné bevenni a városi dzsungelt, miközben a parkolás sem válik kivitelezhetetlen feladattá, és mindezt prémium minőségben szeretné megtenni, javarészt csak hideg és precíz autók közül választhat. Vagy a németekhez kell fordulnia a BMW X1-X2-ért, az Audi Q3-ért vagy a Mercedes-Benz GLA-ért, vagy a japánokhoz a Lexus UX-ért, esetleg a svédekhez a Volvo XC40-ért. A szegmensből jelenleg hiányzik az olasz temperamentum: szenvedély ugyan van a német prémium kompakt SUV-ok sportváltozatainak személyében, de az mégsem ugyanaz, mint egy jó olasz vezetési élmény.
Hirdetés
Erre jelenthet megoldást az Alfa Romeo Stelvio kisebbik változata, a Tonale. Persze ennek a modellnek is megkérdőjelezhető az olaszsága, hiszen a Stellantis égisze alatt a Jeep hasonló méretű SUV-jával, a Renegade-del közös alapokon érkezik, sőt, még csak hajmeresztő teljesítményre sem feltétlenül számíthatunk, az Automedia szerint azon is osztozik majd a Tonale amerikai rokonával. Ez egy 1,3 literes benzinmotort jelent, amit villanymotor egészít ki a 240 lóerő körüli összteljesítményért. Ezzel nem lesz a Nürburgring királya, de legalább az amperek a hátsó kerékre jutnak, míg a benzinmotor az elsőket hajtja, így lesz összkerékhajtású.
Persze nem kizárt később egy sportverzió érkezése, még ha nem is egy Quadrifoglio, de legalább egy Veloce. A kémfotók alapján egyébként úgy tűnik, hűek maradnak a tervezők a 2019-ben bemutatott koncepcióváltozathoz. Elöl kivehetők a hosszan középre behúzott fényszórók hármas felosztásban, és a V-alakú hűtőrács nyilván nem meglepő egy Alfán. Az ablakkeret gömbölyű vonalai szintén megmaradtak, csakúgy, mint a hátul összeérő, de mégsem csak egyszerű csíklámpa, itt is megjelennek a tripla félkarikák kétoldalt. Egyedi indulója lesz ez a prémium kompakt SUV-ok mezőnyének, főként a kissé kupésabb vetélytársak orra alá törhet borsot szépen lejtő hátsójával, mint például az X2-es BMW-nek vagy akár a Lexus UX-nek. Bár már meg kellett volna érkeznie a végleges változatnak, olaszosan késnek kicsit - mindenesetre a tervek szerint idén már tényleg bemutatásra kerül, hogy jövő évtől, esetleg már idén év végétől az utakon láthassuk.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?