Az utolsó tesztfázisokat futja a Tonale (kép: Automedia)
Jelenleg ha valaki emelt üléspozícióból szeretné bevenni a városi dzsungelt, miközben a parkolás sem válik kivitelezhetetlen feladattá, és mindezt prémium minőségben szeretné megtenni, javarészt csak hideg és precíz autók közül választhat. Vagy a németekhez kell fordulnia a BMW X1-X2-ért, az Audi Q3-ért vagy a Mercedes-Benz GLA-ért, vagy a japánokhoz a Lexus UX-ért, esetleg a svédekhez a Volvo XC40-ért. A szegmensből jelenleg hiányzik az olasz temperamentum: szenvedély ugyan van a német prémium kompakt SUV-ok sportváltozatainak személyében, de az mégsem ugyanaz, mint egy jó olasz vezetési élmény.
Stílusosan lejt a hátsó traktus (kép: Automedia)
Erre jelenthet megoldást az Alfa Romeo Stelvio kisebbik változata, a Tonale. Persze ennek a modellnek is megkérdőjelezhető az olaszsága, hiszen a Stellantis égisze alatt a Jeep hasonló méretű SUV-jával, a Renegade-del közös alapokon érkezik, sőt, még csak hajmeresztő teljesítményre sem feltétlenül számíthatunk, az Automedia szerint azon is osztozik majd a Tonale amerikai rokonával. Ez egy 1,3 literes benzinmotort jelent, amit villanymotor egészít ki a 240 lóerő körüli összteljesítményért. Ezzel nem lesz a Nürburgring királya, de legalább az amperek a hátsó kerékre jutnak, míg a benzinmotor az elsőket hajtja, így lesz összkerékhajtású.
Ismerősek a fényszórók a koncepcióautóról (kép: Automedia)
Persze nem kizárt később egy sportverzió érkezése, még ha nem is egy Quadrifoglio, de legalább egy Veloce. A kémfotók alapján egyébként úgy tűnik, hűek maradnak a tervezők a 2019-ben bemutatott koncepcióváltozathoz. Elöl kivehetők a hosszan középre behúzott fényszórók hármas felosztásban, és a V-alakú hűtőrács nyilván nem meglepő egy Alfán. Az ablakkeret gömbölyű vonalai szintén megmaradtak, csakúgy, mint a hátul összeérő, de mégsem csak egyszerű csíklámpa, itt is megjelennek a tripla félkarikák kétoldalt. Egyedi indulója lesz ez a prémium kompakt SUV-ok mezőnyének, főként a kissé kupésabb vetélytársak orra alá törhet borsot szépen lejtő hátsójával, mint például az X2-es BMW-nek vagy akár a Lexus UX-nek. Bár már meg kellett volna érkeznie a végleges változatnak, olaszosan késnek kicsit - mindenesetre a tervek szerint idén már tényleg bemutatásra kerül, hogy jövő évtől, esetleg már idén év végétől az utakon láthassuk.