Hamarosan még egyszerűbb lesz a Kia elektromos autóit tölteni

Végre Plug&Charge-kompatibilissá válnak a Kia modelljei, elsőként az EV9

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Se kártya, se alkalmazás nem kell majd, ha tölteni szeretnénk a zöldrendszámos Kia modellünket.

Az elektromos autók töltését illetően nem csak az idő terén szenvednek hátrányt a tulajdonosok a belsőégésű motoros kocsik tankolásához képest, hanem általában még további azonosítási lépéseket is el kell végezni. Ez nem túl praktikus, esős időben a kábellel való kellemetlen küzdelmet pedig még csak tetézi. Attól még nagyon messze vagyunk, hogy vezeték nélküli töltéssel vegyenek fel áramot a villanyautók, de még odáig sem jutottunk el, hogy akár az autóba, akár a töltőoszlopba tekerhető legyen a kábel, hogy ne kelljen mindig ki- és becsomagolni (bár az IONITY-n legalább fel van akasztva). Ezeken a Kia sem tud segíteni, azon viszont igen, hogy legalább a kábel csatlakoztatásán kívül semmi egyéb dolgunk ne legyen.
Hirdetés
A nagyobb töltőhálózatok, mint például az IONITY, kompatibilisek az úgynevezett Plug&Charge ("csatlakoztass és tölts") technológiával. Ennek lényege, hogy mindössze annyi teendőnk van, hogy a töltőkábelt az oszlophoz és az autónkhoz csatlakoztatjuk, az áram felvétele pedig már indul is. Ezzel szemben sok töltőoszlopnál és számos autómárkánál további lépésre van szükség, például egy kártyát kell érinteni az oszlophoz, vagy egy alkalmazással kell azonosítani magunkat, hogy megindulhasson a töltés. A Kiánál is így van jelenleg, azonban az EV9-essel Európában is Plug&Charge-kompatibilissé válnak a Kia modelljei, a nagy SUV után a jövőbeli Kiák is megkapják ezt a technológiát.
Ha a csatlakozás megtörtént, az autó kommunikál az oszloppal, azonosítja magát és a tulajdonost, akinek a töltési szerződése szerinti számlázás és a felvett áram árának bankkártyáról történő levonása szintén automatikus. Ez itthon például az IONITY töltőpontokon lesz elérhető, amiből egyelőre még csak négy van (egy az M0-son, egy az M1-esen és kettő az M7-esen). Mindenképpen kényelmesebb így, ugyanakkor arra is figyelni kell majd ezután, hogy ha például ellopják az autót (vagy csak kölcsönadjuk valakinek), tudtunk vagy beleegyezésünk nélkül vehetnek majd fel áramot a mi pénzünk terhére. Ennek megakadályozására persze biztos lesz megoldás, akár a Kia mobilalkalmazásán belül is, ami az azonosítási funkció feleslegessé válásától függetlenül továbbra is hasznos, hiszen lehet vele útvonalat tervezni, mutatja a szabad töltőpontokat, azok fajtáját és az ottani áramfelvétel árát.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?