A legfőbb újdonság hátul a megváltozott Ateca felirat és a lökhárító
Tíz évvel ezelőtt még az Alhambrát vagy az Alteát kereste az, aki nagycsaládosként SEAT-ba akart ülni, mostanra azonban változott a helyzet: az előbbit szinte teljesen elhanyagolja a spanyol márka, utóbbi pedig már meg is szűnt. A mai vásárlók sokkal inkább érdeklődnek a SUV-ok iránt, éppen ezért nem is meglepő, hogy a fenti egyterűekkel ellentétben nem hagyja elavulni az Atecát a SEAT. A népszerű modellből már több mint 300 ezret értékesítettek, de el kell ismerni, ráfér már a frissítés, hiszen 2016 óta van a piacon. Most ez is megtörténik,
június 15-én leleplezik az új Atecát.
Egyelőre csak egy sejtelmes, néma videót tett közzé a gyártó, ám ebből is lehet következtetéseket levonni. Például egyértelmű, hogy a hátsó lámpák formája nem változik, még a fényszóró grafikája is megmarad, viszont az eddigi hagyományos izzók helyett - opcionálisan vagy alapáron - LED-es irányjelző lesz majd az Atecán, ráadásul a kifejezetten látványos, futófényes kivitelű. Hangsúlyosan csillog még a 4-es szám a jobb alsó sarokban, így (nem meglepő módon) továbbra is lesz összkerékhajtású változat, valamint a lökhárító is új stílust kap. A leginkább szembetűnő változás természetesen az új betűtípussal szedett Ateca felirat a csomagtér-ajtón - hogy ettől modernebbnek hat-e a kocsi, ízlés kérdése.
A futófényes irányjelző prémium hatást kölcsönöz a családi SEAT-nak
Az autó többi részéről csak annyit árult el a SEAT, hogy az érzelmekre ható dizájnt fog kapni kívül, belül pedig magasabb szintű kényelmet és biztonságot kínál majd. Frissül a technológia is, ezen a téren akár a Tarraco vagy az új Leon lehet majd a minta. A teljesen összekapcsolt felhasználói élmény mellett az erőforrások is megújulnak, hatékonyabb belsőégésű motorokra számíthatunk, hibridről azonban eddig nem esett szó. A kanyarvadász SEAT-rajongók persze a Cupra verziót várják leginkább, és bár sajnos erről sem érkezett több információ, a jelenlegi modell sikerességéből kiindulva várhatóan továbbra is elérhető lesz az akár több mint 300 lóerős SUV.