A 1st edition 19 colos alufelniket kap, felárért 20 colos is elérhető az ID.3-ra
Már tavaly fel lehetett iratkozni egy regisztrációs díj befizetésével a Volkswagen ID.3-ra. A Volkswagen MEB platformjára épülő első modell olyan korszakváltást ígér, mint amilyet az első Volkswagen Beetle (Bogár) 1938-ban, vagy az első Golf hozott 1974-ben.
Online szolgáltatások teljes sorával érkezik természetesen
A bevezetési 1st Edition szériára 80 honfitársunk iratkozhatott fel tavaly, most ők kötelezettség nélkül dönthetnek, hogy megvásárolják ID.3 modelljüket, vagy inkább visszakérik a regisztrációs díjat. Aki a vásárlás mellett dönt, már idén ősszel, szeptember-október magasságában megkaphatja saját ID.3 1st edition példányát. A bevezetési széria szokás szerint nem csak limitált, igencsak jól felszerelt is. Sok más mellett 19 colos alufelniket, mikroszálas ülésbevonatot, LED-es fényszórókat és 30 színárnyalatot kínáló LED hangulatvilágítást is kap. A 1st Edition 58 kWh-s akkumulátora több mint 400 kilométeres hatótávot, míg 204 lóerős, 310 Nm nyomatékú villanymotorja 7,2 másodperces 100-as sprintet ad. Az sem mellékes, hogy a Passat belső helykínálatát ígérő - hátsókerékhajtású - modell fordulókörének átmérője mindössze 10,2 méter.
4,26 méteres hosszával a Golféhoz hasonló alapterületen ígér Passat szintű helykínálatot
Az árak kapcsán azonban egyelőre nincsenek túl jó híreink: az ID.3 1st edition az előzetes árak szerint legkevesebb 15 652 750 forinttól lesz elérhető, azaz még az 500 ezer forintos állami támogatásra sem jogosult. Idővel lesz azonban 45 és 77 kWh-s akkumulátoros változat is, így pedig - várhatóan - lesz 11 millió forint alá tolt listaárú verzió is, ami akár a 2,5 millió forintos állami támogatásra is jogosult lehet, már ha lesz olyan még ismét. Ami viszont biztos, hogy az idei évben be fog érkezni hazánkba 80 darab ID.3. Rendelést leadni jelenleg csak a tavaly már előregisztráltaknak lehet, a márka várólistájára azonban bárki feliratkozhat, onnan pedig akár a rendelési lehetőséget kapók közé is feljuthat.
11 millió alatti listaár? Álmodik a nyomor. Egy Zoé kerül annyiba. Ez egy nagyobb autó, és VW. Szerintem kis akksival, fapadosan is lesz vagy 13 millió, de majd meglátjuk. A Bogárral vont párhuzam kicsit erős, mert az egy elérhető autó volt. Ezt talán a németek meg tudják majd venni a brutális támogatásoknak köszönhetően, nálunk viszont ritka lesz, mint a fehér holló.