Még egy picit modernebb lesz az ID.3
Az elektromos autók még mindig újdonságnak és ritkaságnak számítanak, és mégis, a Volkswagennél már el is érkezett az idő egyik villanymodelljük frissítéséhez. Az ID.3, ami az e-Golf és az e-up! után az első rendes tömeggyártásra, önálló padlólemezre tervezett elektromos modell, jövő tavasztól megújult arculattal és fejlettebb technológiával kerül gyártásba. Az ID. modellek iránt nagy a kereslet, idáig már több mint félmilliót adtak el belőlük világszerte, ezért Zwickau és Drezda után a wolfsburgi főhadiszállás gyártósorai is az ID.3-ra állnak át.
A hátsó részt nem nagyon akarták átrajzolni
Ugyan a frissített ID.3 első darabjai tavaszra készülhetnek el, a vásárlókhoz a chiphiány és a nagy kereslet miatt leghamarabb jövő év vége felé érkezhetnek meg a megrendelt darabok. Sőt, aki mostanában adja le rendelését, az sem a konfigurátorban beállított autóját fogja már megkapni, hanem a frissített verziót. Ez persze feltehetően nem lesz baj, egyrészt mert az ID.3 csak visszafogottan frissül, másrészt pedig mert a módosítások nyilván pozitív irányba fejlesztik a kompaktot. Kívül az első lökhárító megújul, a légbeömlő és két oldalt a légfüggöny nyílásai átalakulnak, kissé még morcosabbá is teszik az ID.3 megjelenését. Hátul és oldalt viszont nagy újdonságokra nem számíthatunk. Nem kizárt az sem, hogy esetleg új karosszéria-fényezések jelennek majd meg a kínálatban.
Alapáron nagyobb lesz a központi érintőképernyő
Az újdonságok maradékát odabent kell keresni, például teljesen vegán lesz az utastér, azaz semmilyen állati eredetű anyagot nem találhatunk majd (ez enyhe hátrányt is jelenthet egyes vásárlóknak, akik a mostani ID.3 konfigurálásával bőrrel bevont kormánykerékre számítanak: mire elkészül az autójuk, már a frissített, bőrhatású, de
állatmentes burkolat lesz rajta). Diszkréten megújul a műszerfal, a rajta lévő két képernyőből a nagyobbik, központi immár alapáron 12 colos lesz, és az új infotainment-rendszer fut majd rajta, ami vezeték nélküli frissítéseket is támogat. A csomagtartó padlóburkolata kivehető lesz, a navigáció okosabban kalkulál majd a töltőpontokkal, illetve az autók közti kommunikáció előnyeit kihasználva pontosabb forgalmi adatokat bocsát a sofőr rendelkezésére az ID.3. Mindezek mellé ráadásul a legyártott autó vevőhöz juttatása is szénsemleges folyamattá válik.