Hamarosan érkezik a valaha volt legolcsóbb Land Cruiser?

Októberben mutathatják be a Toyota Land Hoppert, a Land Cruiser család legkisebb tagját

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Sajtóértesülések szerint a hónap végén, a Tokiói Autószalonon rántják majd le a leplet a Land Hopperről, a nagy Land Cruiserek vagány és fiatalos kisöccséről. Mutatjuk a kiszivárgott információkat a járműről.

A Toyota 2023 augusztusában mutatta be az új 250-es sorozatú, közepes méretű Land Cruisert, amelyet a világ szinte minden piacán árusítani fognak 2024-től kezdve. Az általunk ismert Land Cruiser ugyanis nem a Toyota legnagyobb terepjárója: más piacokon, ahol van igény nagyobb autókra, ott a 300-as széria fut. Akadnak olyan piacok is, ahol mindkettőt forgalmazza a Toyota, ezekben az országokban a nálunk is ismert változat Land Cruiser Prado néven fut, hogy elkülönítsék a nagyobb, 300-as szériától. A japán autógyártó már az új Land Cruiser bemutatóján bejelentette a legendás modellcsalád bővítésének terveit, egy új kompakt terepjáró, egy új, hétszemélyesnek tűnő nagy SUV, illetve egy elektromos robogó homályos sziluettjének megvillantásával. Főleg az előbbi indított el spekulációkat egy új Land Cruiser-változat lehetséges bevezetéséről, amelyet a 250-es sorozat alá pozicionálnának. Ez a típus lehetne a belépő szint a Toyota terepjárók világába, nem csak a mérete, hanem a kedvező ára miatt is.
Hirdetés
A közelgő világpremiert látszik megerősíteni az a tény is, hogy a japán Best Car Web szerint a Land Hopper nevet augusztus 8-án védjegyként bejegyezték a japán szabadalmi hivatalnál. Ez nem jelenti azt feltétlenül, hogy minden piacon ezen a néven vezetik majd be az újdonságot, mert könnyen lehet, hogy például Észak-Amerikában feléleszthetik számára az FJ Cruiser elnevezést, a 2006 és 2022 között gyártott népszerű retroautó után szabadon. A másik lehetséges opció a Compact Cruiser, 2021 végén ugyanis a Toyota már be is mutatott ilyen névvel egy ötajtós, elektromos terepjáró tanulmányt, amelynek formája a sziluettkép alapján irányadó arra nézve, hogy az új, sorozatgyártásra érett kisterepjáró hogyan fog kinézni. Annál is inkább valószínű, hogy a Toyota nagyrészt megtartja a 2021-es dizájnt, mivel a nizzai ED2 stúdió által tervezett Compact Cruiser EV 2022-ben elnyerte a rangos Car Design Award díjat a tanulmányautók között, megelőzve például a Polestar elektromos kabrióját is.
Az összkerékhajtású Compact Cruiser EV formáját a Toyota franciaországi dizájnstúdiójában a fiatal városi lakosokra szabták, akik szeretik az aktív életmódot. A villanyterepjáró-tanulmány robusztus külseje számos stílusjegyet kölcsönzött a legendás első generációs Land Cruisertől, az 1951-es BJ-től, beleértve a jellegzetes sziluettet, a nagy hasmagasságot, a kiváló terepszögeket, a meredek szögben álló szélvédőt és a szögletes, kiálló első sárvédőt. A szériagyártású Land Hopper a pletykák szerint annak a GA-F platformnak a rövidített változatára épül, amely a 300-as és a 250-es sorozatú Toyota Land Cruiser, a Sequoia, a Tundra és a Tacoma pickup, valamint az új Lexus GX alatt is található.
Hirdetés
A Best Car Web szerint az újdonság induló ára a hazai piacon várhatóan 3 millió és 3,8 millió jen (jelenlegi árfolyamon 7,4 és 9,4 millió forint) közé esik majd, ami nagyjából a Suzuki Jimny árszintjének felelne meg. Ez meglehetősen kedvezőnek tűnik, különösen annak tudatában, hogy a magazin szerint a legkisebb Land Cruiser hasonló méretekkel rendelkezik majd, mint a családi használatra tökéletesen alkalmas Toyota Corolla Cross, és várhatóan ennek a modellnek a takarékos, hibrid hajtásláncait is megkaphatja, de azzal ellentétben kemény terepen is helyt fog állni. A feltételezések szerint az új terepjáró 4,35 méter hosszú, 1,85 méter széles és 1,88 méter magas lesz, vagyis a Corolla Crossnál a kívül hordott pótkereket is beleszámítva 11 centivel rövidebb, 3 centivel szélesebb és 26 centivel magasabb. Egy új, teljesen elektromos hajtáslánc sem zárható ki teljesen, hiszen az eredeti Compact Cruiser tanulmány is elektromos volt, bár a masszív létraalváz miatt kicsi az esély rá. A japán értékesítési pontok szerint radásul már az idei Tokiói Autószalonon, október végén lesz a bemutatója, majd 2024 második felére várható a piaci bevezetése.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?