A béta verzióból kiszivárgott kép már a legköltséghatékonyabb útvonalat jelöli
A jelenleg rendelkezésre álló információk szerint a fejlesztés már heteken belül élesben is bekerülhet a Google Mapsbe, egyelőre azonban nem tudni, mely régiókban. A béta tesztelők szerint jelenleg benzines, dízeles, elektromos és hibrid "útvonalakat" kalkulál a rendszer annak érdekében, hogy az autósok a lehető legtakarékosabban közlekedhessenek. Pontosan nem tudni milyen szempontok alapján működik az algoritmus, de a hajtásláncok működési elvéből kiindulva már napvilágot láttak találgatások.
Ezek szerint amennyiben a hibrid erőforrást jelöljük ki, úgy a Google Maps olyan útvonalat tervez majd, ahol inkább alacsony sebességgel közlekedhetünk, hiszen a hibrid rendszerek kevésbé hatékonyak nagy sebességnél. Ezzel ellentétben a benzines és a dízelmotoros autók esetében inkább az autópályákat, autóutakat részesíti előnyben a program. Az elektromos hajtás esetében pedig az alkalmazás úgy tervez, hogy az útvonalon biztosan legyen elektromos töltőállomás, igaz ez nem számít hatalmas újdonságnak, hiszen számos autómárka saját navigációs rendszere tudja már ezt jó pár éve.