Hamarabb jöhet az első elektromos Alpine, mint gondoltuk

Az elektromos Renault Mégane akkucsomagja a könnyű és agilis Alpine A110-ben is megállja a helyét

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Alig egy éve határozta el magát a villanyautók mellett az Alpine, máris itt az első elektromos A110 tanulmányautó.

Luca de Meo Renault-hoz való érkezésekor kijelentette: "Villanyosítani akarom az Alpine-t, hogy megőrizhessük a nevét az örökkévalóságnak." Az Alpine vette is a lapot, és kevesebb mint egy éven belül össze is hozták az első elektromos tanulmányautójukat, természetesen az A110 alapjain. Az A110 E-ternité (a francia "örökké" szóból) emissziómentes meghajtásán kívül azonban számos újdonságot is tartalmaz, többek között egy innovatív, levehető tetőpanelt - ezt teljes mértékben az Alpine-nál fejlesztették, újrahasznosított szénszálból készül, és eltávolításával úgy lehet a nyitott tetős autózás élményét átélni, hogy sem a karosszéria szilárdsága nem csökken, sem a tömeg nem növekszik bonyolult mozgatómechanizmusok miatt.
Hirdetés
Az erőforrást természetesen az anyavállalattól kölcsönözték, a villanyhajtású Mégane akkucsomagja kerül az A110 E-ternitébe. A 12 akkucellából négyet előre, nyolcat hátra pakoltak, hogy továbbra is optimális legyen a tömegeloszlás, ám ehhez egy könnyű, központi elektronikai vezérlőegységgel kellett megoldani a kommunikációt köztük és a hajtáslánc többi része közt. A belsőégésű motorral szerelt A110-hez képest valamelyest gyengébb lett az E-ternité, a forgatónyomaték 340-ről 300 Nm-re, a motorerő 221 kW-ról 178 kW-ra csökkent. Ennek ugyanakkor nem volt jelentős hatása a menetteljesítményre, a 0-100 km/h-s gyorsulás mindössze néhány tizedmásodperccel nőtt 4,5-re, és a 250 km/h-s végsebesség sem sokkal kevesebb, mint a benzines A110-ben.
Mind a végsebesség, mind a gyorsulás megközelíti tehát a sorozatgyártású A110 szintjét, pedig elektromos autóknál általában vagy az egyik, vagy a másik tekintetében kell kompromisszumot kötni. Az Alpine azonban egy olyan duplakuplungos váltót fejlesztett az E-ternitéhez, ami folyamatosan magasan tartja a nyomatékszintet, mindig kellő erőt biztosítva. Fontos megjegyezni azt is, hogy a pehelysúlyú A110 elektromos változata is viszonylag könnyű maradt, 1120 kg-ról 1378-ra nőtt a tömeg. A hatótáv 420 km, benzinmotorral egyébként 550-et tud a sportkupé. Módosították a lengéscsillapítókat, Mando helyett Ohlinst használnak, bizonyára az enyhén növekedett tömeg miatt. További újdonság a térbeli hangzást megvalósító audiorendszer, illetve az infotainment-rendszert kiváltó, kivehető androidos tabletet használó műszerfal. A márka központjához, Dieppe-hez közel működő Terre de Lin saját fejlesztésű, lenrostokból készült kompozit anyagát is felhasználták többek között a motorháztetőn, az ablakokon, az ülések hátulján és a légterelőkön is. Az E-ternité egyelőre kettő példányban létezik, mint tanulmányautó, de ha ilyen tempóban halad az Alpine a villanyautók kutatásával, akkor az sem kizárt, hogy hamarosan elérkezünk a megvásárolható, elektromos A110-ek korába.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?