Hamarosan a nagyközönség előtt is debütál a Toyota RAV4 plug-in hibrid
A JATO legfrissebb adatai szerint ma már közel 38 százalékkal részesülnek a világ újautó-eladásaiból a SUV-ok, ezért az emisszós norma általi fenyegetettségben nem csoda, hogy a Toyota a világ legnépszerűbb SUV-jának számító RAV4-ben is beveti a mérés szerinti emissziót még lejjebb vivő plug-in hybrid technikát. Ráadásul szabadidő-autóként a RAV4 magas építésmódja elegendő teret biztosít a plug-in hajtáslánc elemeinek az utas és a csomagtér méretének jelentős csökkenése nélkül. Emellett pont azokon a helyszíneken, nevezetesen a városokban és elővárosokban faraghat a hátrányából, ahol a szabadidő-autók feleslegesen égetik a több üzemanyagot a nagyobb tömeg, a nagy homlokfelület és a szélesebb gumiabroncsok miatt. A hálózatról tölthető hibrid technológia segítségével ugyanis jelentősen csökkenthető az üzemanyag-fogyasztás.
Technikai részleteket még nem árult el a Toyota
Azonban a Toyota egyelőre nem árulja el, pontosan milyen hajtásláncot kap a márka történetének második szériagyártású konnektoros hibridje. A várakozások szerint az alap-hibrid WLTP norma szerint mért 5,6 l/100 kilométeres fogyasztásánál kedvezőbb adatokkal kecsegtet majd. Támpontot adhat a Prius, amelynek a hálózatról is tölthető hibrid változata ugyanolyan erős, 122 lóerős, mint az öntöltő hibrid. Ha ugyanez a koncepció marad a RAV4 esetében, akkor a plug-in hibrid valószínűleg megörökli az öntöltő hibrid 222 lóerejét, vagy annak közelében lesz. A részletekről biztosan többet elárul majd a japán márka a kaliforniai bemutatón.
Apró változások jelzik csak a karosszérián a plug-in hibridséget