A mi BMW modellekről megszokott hatalmas vesékkel érkezik az iX
Azt már az év elején
tudtuk, hogy már idén piacra lép a BMW iX, azaz a bajorok első dedikált villany-SUV-ja, az X3-ra épülő
iX3-at követve. Ez méretét tekintve nagyjából az X5 szintjét hozza majd, s az a vicces, hogy a már ismert ára szerint
az azonos teljesítményű X5-höz mérten nemigen lesz felára.
Mindezt úgy, hogy a BMW a teljes gyártási folyamaton rajta tartja a szemét, azt minden részletre kiterjedő fenntarthatósági szemlélet övezi, a nyersanyagok kitermelését szabályozó szigorú környezetvédelmi és emberjogi elvárások betartásától kezdve, a megújuló erőforrások felhasználásával előállított energián keresztül, egészen az újrahasznosított anyagok széleskörű alkalmazásáig.
Rejtett kilincseivel szinte még tanulmányautónak tűnik. Ugye mindenki érti a célzást, hogy mely márka vevőkörére kacsint ezzel a BMW?
Sok-sok újrahasznosított anyagból épül az iX
Újrahasznosított könnyűfémek és műanyagok egyaránt megtalálhatók az autóban, utasterébe FSC-jóváhagyott faanyagok, cserzett olajlevél-kivonattal finomított bőr és más természetes anyagok kerülnek, a padlóborításhoz és a szőnyegekhez használt nyersanyagok között pedig újrahasznosított halászhálók is megtalálhatók. Mint azt a BMW sajtóközleménye írja, a BMW iX emissziós lábnyomát független elemzők tanúsítványa hitelesíti, amely szerint az alapverziónak számító xDrive40 modell globális felmelegedésre gyakorolt hatása 200 000 kilométer megtétele alatt 45 százalékkal alacsonyabb, mint egy hasonló teljesítményű dízelmotorral szerelt, hasonló méretű modellé.
A beltér az elektromos BMW szabadidő-autóban is abszolút prémium színvonalat ígér
De nézzük, mit is tudnak ezek a modellek! A kezdeti kínálat kéttagú lesz. Az első iX-ek ix xDrive40 és ix xDrive50 néven érkeznek, nem nehéz kitalálni, mindkettő elöl-hátul villanymotoros, a rendszerteljesítmények 300 és 500 lóerőnek megfelelőek, a 0-100-as sprint a félezer lóerőssel 5, a másikkal alig több mint 6 másodperc. Mindkét modell 200 kW-os DC villámtöltést kínál, de akkumulátoraik eltérő kapacitásúak. Az xDrive40 70, míg az xDrive50 100 kWh bruttó kapacitású telepet kap, amivel 400, illetve 600 kilométeres hatótávot tudnak, a WLTP ciklus szerinti vegyes fogyasztási érték 20, illetve 21 kWh/100 km a SUV-ok között igen jó, Cd=0,25 alaktényezőjű elektromos SUV-ban. Ha ez nem lenne elég az iX újfajta vezetési élményt és minden eddiginél gyorsabb infotainment-rendszert ígér. Azt mondják, már nagyon közel áll a bemutatkozáshoz, alapára pedig 77 300 euró (~28 millió forint) lesz Németországban. Egy 300 lóerős, összkerekes BMW SUV-tól ez valóban megszokott összeg.
Természetesen már az új iDrive rendszert hozza majd az iX is
Hát ez nagyon csúnya lett , főleg azok a csokevenyes hátsó ajtók….