Kopást, rozsdát és sufni-tuningot hírből sem ismer a felfoghatatlan állapotú E30, itt még nem az elefántvesére gondoltak a BMW dizájnerei (Forrás: fahrzeuge.meyer-hafner.at)
Biztosan felmerült már néhány olvasónkban is a gondolat, hogy milyen nagyszerű lenne, ha 20-30 évvel ezelőtti autókat ma is árulnának újonnan, elfelejtve a modern autók nyűgjeit és vaskos szervizszámláit. A megbízhatóság szempontjából sem a mostani típusok lesznek arannyal bekeretezve az autózás történelemkönyvében, az egyszerű és tartós autók korát egyre inkább maga mögött hagyja az autóipar, de azért még most is felbukkan itt-ott egy új állapotú veterán.
Valószínűleg a következő tulajdonos is hasonlóan intenzíven fogja használni az autót, eddig átlagosan évi 7 kilométert futott (Forrás: fahrzeuge.meyer-hafner.at)
Aki egy 37 éves új BMW-ben gondolkodik, annak érdemes meglátogatni azt az osztrák kereskedést, ahol a bordó kétajtós keresi új gazdáját. Az autó meseszép állapotnak örvend, ami a használattól mentes közel négy évtizednek köszönhető, mindössze 260 kilométert mutat a számláló. Tovább növeli az autó értékét, hogy nem egy alap 316-os, hanem 323-as, ami sorhatos blokkot jelent. Az M20B23 kódjelű 2,3 literes motor befecskendezős változatát szerelték a szóban forgó BMW-be, a könnyű kétajtóst 150 lóerő mozgatja. Az első tulajdonos a motorsport szellemében konfigurálta a 3-ast, így önzáró diffi, Recaro sportülések, dogleg váltó (a kettes és a hármas egy síkban található, így versenypályán könnyű a két leggyakrabban használt fokozatot váltogatni) és rövid (direkt) áttételű 5. fokozatot is beikszelt az extralistán, az alufelni, a szervokormány és napfénytető hidegen hagyta.
Hajszál híján átlépi a 200-at a maximális tempó, a 150 lóerő elég potenssé teszi a 1050 kilós autót (Forrás: fahrzeuge.meyer-hafner.at)
Az E30-asok ára évekkel ezelőtt kilőtt, a legrosszabb példányok is millió felett érnek, a szebbek a 3-4 milliós tartományban tanyáznak. Ehhez mérten a párját ritkító időkapszuláért átszámítva 48 millió forintot kérnek, amiért szinte bármit adnak ma egy BMW szalonban.
Közel 50 millió forintból hatalmas a merítés, de biztosan akad olyan vevő, akinek ennyi pénzért is megéri a régi 3-as (Forrás: fahrzeuge.meyer-hafner.at)