Hága városában vallattuk a villanyhajtású Skoda Citigót
Kipróbáltuk a piac legolcsóbb villanyautóját - Skoda CITIGOe iV menetpróba
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Skoda 124 éves történetének első villanyautója a CITIGOe iV. Még akkor is, ha igazából egy VW e-up! átmaszkírozva.
Ne tévesszen meg senkit a kép. Vérbeli városi miniautó a villanyhajtású Citigo, ám zsúfolt hágai utcák helyett levittem a tengerparta is a fotók kedvéért
Épp csak egy hangyányt hosszabb 3,5 méternél
Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] |
3597 | 1645 | 1481 | 2422 | 250-923 |
Nem csak itthon a legolcsóbb villanyautó. Lényegében minden idők legolcsóbb teljes értékű villanyautója, ráadásként tisztességes hatótávval
Az első lökhárítót aerodinamikailag optimalizálták, hogy még takarékosabb legyen a miniautó. A fényszórók közötti hűtőmaszk is egy zárt díszbetétté változott, amit persze a karosszéria színére fényeznek.
Hátul viszont nincs változás, ugyanakkor megjelent egy olyan szín is a palettán, amely kizárólag az elektromos Citigóhoz választható, mégpedig a „kivizöld”. Mellette természetesen szerepel a palettán még három metál szín a kék, a fekete és az ezüst, valamint további három nem metál fényezés, a fehér, a vörös és a sárga a maguk gyári fantázianevükkel persze. Továbbá lehet még csinosítani a könnyűfém keréktárcsákkal is az autót, ugyanis rendelhetők kéttónusú, 16 colos méretűek az alapként járó 14 colos acélfelnik helyett.Módosítottak az első lökhárítón. Hátul csak a feliratok újak
CITIGOe iV 61 kW | |
Váltófajta/-fokozat | 1 fokozatú automata |
Teljesítmény (kW) | 61 |
Maximális nyomaték (Nm) | 212 |
Végsebesség [km/h] | 130 |
Gyorsulás 0-100 km/h | 12,3 |
Kombinált fogyasztás [Wh/km] | 135–164 |
Saját tömeg [kg] | 1235 |
Megengedett össztömeg [kg] | 1530 |
Zöld varrás dobja fel a hangulatot
Csupán egyetlen litert csökkent a csomagtér űrmérete
Választható még az Eco+, illetve a Normal mód is. Előbbinél 40 kilowatt a teljesítmény és 133 Nm a forgatónyomaték, 95 km/h végsebesség és deaktivált légkondi mellett. Így tudja az autó a 260 kilométeres hatótávot, ám a sima Eco módban is 225 kilométert írt ki a fedélzeti rendszer és fűtéssel az első 15 kilométer után még mindig 215 kilométernyi energiája maradt.
Normal módban a leggyorsabb az autó, hiszen 12,3 másodperc alatt százon van, a végsebessége pedig 130 km/h, ám a gyáriak megadták a 60-100 km/h gyorsulását is, ami 7,3 másodperc. Ugyanakkor szerintem továbbra is fontosabb a 0-50 km/h, vagy 0-70 km/h, hiszen városban ilyen sprinteket tolunk a legtöbbször. Stopperrel nem mértem az időt, de a forgalom ritmusát én diktáltam még Eco módban is. [BANNER type="1"]Városban simán diktálja a forgalom ritmusát
Leggyorsabb esetben egy óra alatt 80 százalékosra tölthető
A hab a tortán az ár. Még mindig drága, ha az autó méreteit és felhasználási területét nézzük, viszont, ha a közvetlen konkurenciával hasonlítjuk össze, akkor szinte féláron adják a villany Citigót.
Az Ambition felszereltségű alapváltozat is ad már többek között légkondicionálót, DAB rádióvevőt, Bluetooth kihangosítót, sávtartót, valamint az elektromos első ablakok és a távirányítós központi zár mellett 10 A-s hálózati töltőt, illetve Type2-es töltőkábelt 6 549 390 forintért, ami az állami kedvezménnyel 5 274 018 forintra csökken. A még gazdagabb felszereltségű Style változat alapára pedig 6 958 330 forint, ami a maximum 1,5 millió forintos állami kedvezménnyel szintén az ötmilliós tartományra csökken. Így pedig tényleg verhetetlen ajánlat a kategóriájában.Felgyorsíthatja az elektromobilitás terjedését
Ambition | 6 549 390 |
Style | 6 958 330 |