Ha unalmas a Golf. SEAT Leon használtteszt
SEAT Leon 1.4 TSI, 2008 - használtteszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
VW-technika latinos vonalakkal és temperamentummal - ezt kínálja a második generációs SEAT Leon, pláne az 1.4 TSI motorral. Egy ilyet próbáltunk 2008-ból, 70 ezer km-rel.
Jó ránézni, ma is jól mutat még. SEAT Leon 1.4 TSI White Edition 2008-ból
Ötajtós az, csak süllyesztett,
rejtett a hátsó kilincse
Balra az új, a harmadik generáció - ugye, hogy mennyire nem lejárt lemez a "régi"?
Nagyon más a kettő. Az aktuális széria racionálisabb, sarkosabb. Jobb, de hiányolható belőle a tűz. Ja, és drága, míg a használt már megfizethető
Hát igen, a csomagtartó lehetne öblösebb (341 literes), hogy az osztott támlahajtás után lépcsős a padló, őt nem zavarja. Az utastér szinte kopásmentes, makulátlan. És jön a kötelező kérdés: neked tetszik a középkonzol? Mire azt válaszolja nevetve, hogy nem, dehogy, sőt, „vállalhatatlan”. Dicséretes, hogy vállalja a vállalhatatlant… Mint meséli, a tökéletest kereste, de letett róla, s voltaképp nincs probléma ezzel a sivár, igen jellegtelen szürkeséggel. Cserébe a „hülye is érti”, könnyen kezelhetőségből jelest érdemel, a kemény plasztikok nem zörögnek, nem nyiszognak, a műszerfalon meg a fordulatszámmérő középen figyel, ami szuper.
Parkkarc, felnikarc, süllyesztett hátsó kilincs
És dupla digitklíma van, a hifi CD-s, MP3-as, van telefonkihangosító, tempomat, vaskos, tengelyirányban is állítható bőrkormány, vezető- és utasoldalon deréktámasz, remek tartású sportülés, négy elektromos ablak, napfénytető, xenonlámpa, kanyarfényes ködlámpa, tolatóradar, sötét üveg, sok-sok minden. Kipörgésgátló, aminek a gombjára sosem bökött. Rengeteg légzsák, ami nem nyílt, szerencsére. Sport Limited (hátul multilink) sportfutómű, feszes, rázós, de olyanokat lehet vele kanyarodni, hogy ihaj.
Lehangoló kissé, de felettébb kényelmes, kopásmentes, nem zörög. Célkeresztben a fordulatszámmérő, a rosszul láthatóan 11,2 literes fogyasztási adat mosós-araszolós-fotózós menet eredménye. Átlagban 7,5 l/100 km-es étvággyal számoljon az, aki 1.4 TSI-re vágyódik. Ami elég erős, rugalmas, lent és fent is használható
Ami a praktikumot illeti, ebben a Leonban még állítható a biztonsági öv magassága (az újban már nem), s a szokásos rekeszeken túl az anyósülés alatt is van egy dugifiók. És a hátsó kilincs is jól van ott, ahol van, csak néha az utasok kérdik, miként is juthatnának be… Hogy az ablaktörlő télen oldalra gyűjti a havat-lucskot, ami rontja a kilátást? Igen, ki kell szállni, s letörölni… Azt már én állapítom meg, hogy az A-oszlop hó és lucsok nélkül is eleget takar ki a képből, de nem vészes. Üléspozíció pazar, kulcs elfordít, motor lelkesítően indul.
Átlagtermettel átlagtermetűek mögött hátul is jól elférni. Elöl a sportos ülések nagyon kényelmesek. Ezen a szinten az anyósé is deréktámaszos
Picit magas a perem, picit szűk a nyílás, bővítéskor lépcsős a padló, de azért korrekt, átlagnak megfelelő ez a csomagtartó
Volt bármi váratlan, komoly baj a TSI-vel, a lánccal vagy mással? Nem. Tényleg nem? Tényleg nem. Egyszer kipottyant a kesztyűtartó, majd minimális olajszivárgást fedeztek fel a legutóbbi kötelező szervizen, de ennyi. Az olajszintet különben mindig nézi, volt, hogy 98-as benzint tankolt, s azzal jobban ment az autó, s kevesebbet is evett – állítólag. A féktárcsák cseréje mostanság lesz aktuális, a gumik is az eredetiek. Aztán egy megkérdezett szakember sem tud mondani olyat, hogy a Leon azért rosszabb a Golfnál (meg az A3-nál és az Octaviánál), mert… Statisztikailag semmi specifikus, semmi minőségi eltérés. És a TSI méretéhez képest erős, a korábbi szívómotoroknál pedig gazdaságosabb, kulturáltabb.
Nem olyan tökéletes, mint a Golf, de remek autó, megéri az árát
Nagyságrendekkel szebb az új leon.
Ha valamire igaz a krumpliforma, akkor a régi leonra hatványozottan 😀 meg a pulikutyaorr, fehérbe kegyetlen 😀
Hogy mennyire jó autó? Kinek mi az igénye. Szerintem kommersz technika, a Golftól eltérő csomagolásban. S nem is olcsó! Aki sokat akar utazni vele, a rövid újjú inget és a rövid nadrágot csak ha kiszáll a kocsiból, akkor viselje! A belső tér műanyagjai agresszívan irritálóak, mérgezőek!!!!! Nekem komoly gyulladást okozot egy vadonat új, két hétre kölcsönzött példány!
Nagyon jó autó fiatalos sportos nagyon el van találva szerintem a belsővel sincs probléma úgy jó ahogy van 🙂
Csatlakozok az előttem hozzászólóhoz.
Nekem annyi problémám volt csak vele, hogy 30 000 Km után kuplung csere nem volt nagy öröm számomra. sajnos gyárilag kukába való volt. De ez van 🙂
Tökéletes autó 🙂
Egyetértek a szerzővel, ez egy baromi jó kocsi. 🙂 Nekem ugyan 1.6mpi Stylance van 2006-ból, eleinte utáltam is ezt
a motort, de már kibékültem vele – annyira meg vagyok a géppel elégedve összességében. Nem is a motorral van a gond azóta rájöttem, talán egy hatos váltó elfért volna mellette. Tényleg öröm vezetni, még ezt is, na meg a kanyarodás! A formáról meg csak annyit, ránézek és jobb kedvem lesz. 🙂 Ebben még tényleg van valami fűszer ami az újban nincs meg. Lehet én vagyok az egyetlen, de nekem a középkonzol is bejön: semmi szétkrómozott alienfejszerű motívum meg gombrengeteg, logikus, minimalista, minden a helyén. Kopog, hát, engem nem zavar, én vezetek, nem kopogtatok. 🙂 Problémája eddig különösebben nem volt. Remek használtvételnek tartom.