Tavaly év végén egy nagyon kevéssé észrevehető frissítést kapott a Civic, minimálisan változtak a lökhárítók, érkezett új felni és szín is, a beltérbe friss kárpitok, a lényeg, a remek benzines turbómotor és a vezetési élmény nem változott. A dízel viszont a Honda palettájáról is eltűnt
Amíg nem vezeted, nem érted meg! Mondom ezt annak ellenére, hogy megjelenésével sem piskóta a Civic tizedik generációja, a valóban sportos Sport Plus felszereltséggel pláne nem az. Hátul középen dupla kipufogóvég, amivel már-már a három véges
Type R megjelenését adja. Elöl is sportos a dizájn, mélyre húzott a kötény, látványos, de persze gyorsan koszolódó rajta a jelentős mértékű zongoralakk felület. Nem kérdés, hogy ledesek a fényszórók, hiszen ma már az összes Civic olyat kap, nemhogy az ötajtós palettájának csúcsát jelentő Sport Plus.
Hátul a lökhárító fekete betétjébe rakott szárny árulja el a frissített verziót
Ez a felszereltség csakis a négyhengeres, 1,5 literes, 182 lóerős turbómotorral társítható, ehhez a motorhoz pedig nincs is másik ellátmány opciója, csakis arról dönthetünk, hogy kézi vagy CVT automata váltóval kérjük, valamint persze a színről. Bár a
szedánban imádtam fokozatmentes automatáját, most a sportos ötajtósnál azt kell mondjam, ehhez talán jobban illik a kézi, ami nem akármilyen. Megkockáztatom, hogy kapcsolhatóságával, jó megvezetésével még a legendás és ma e téren etalonnak tartott Mazda MX-5 váltóját is lepipálja a Hondáé. Persze azon túl, hogy egyaránt hatfokozatú váltókról beszélünk, teljesen más jellegű egységekről van szó, a hátul hajtó MX-5 esetén egyértelműen közvetlenül kapcsolható a szerkezet, a fronthajtású Civic esetén pedig a hagyományos bovdenes rendszerről van szó. Viszont olyan jól megalkotott, olyan jól súlyozott, hogy ez nem tűnik fel, a váltónak valódi váltó érzése van, elképesztően könnyen, de nagyon precízen, rövid úton kapcsolható.
A jó váltó megtestesítőjeként egy ilyen szerkezetre gondolunk. További plusz, hogy a kar kellően magasan van, nem kell messzire nyúlni érte a kormánytól.
Jól áttekinthető, sofőrközpontú a műszerfal, a remek váltó előtt vezeték nélküli töltőt is kapunk, frissült az infotainment, de a remek vezetési élmény mindenről elveszi a figyelmet
Kompakt autó a Civic, de 4518 mm-es hosszával, 2,7 méteres tengelytávjával meglehetősen tágas és kényelmes utasteret ad. Kiemelten jó a hátsó lábtér és az első szélesség, de az üléskomfort is remek
Amennyire ódákat lehet zengeni a váltóról, olyan korrekt minden más is, ami a vezetéshez kapcsolódik: közvetlen és kommunikatív a nem mellesleg változó áttételű kormány, feszes és stabil, de nem kőkemény az elöl-hátul független futómű, és hát persze a 182 lóerős, 1,5 literes és négyhengeres turbómotor is hozza, amit ígér. Márpedig nem ígér keveset: az átlagosnál jelentősebb, 182 lóerős ménes érzésre is megvan, a 240 newtonméternyi nyomaték pedig pont az, amennyit egy ekkora benzinmotortól várhatunk, meg is kapjuk. A VTEC Turbo motor esetén is elsüthető, hogy a pincétől a padlásig húz, nem is szerény vehemenciával, ezt tanúsítja a 8,3 másodperces 100-as sprint is. A Civic a jó vezethetőség és a sportos külső ellenére remek autó akkor is, ha csupán higgadtan akarunk vele autózni, ilyen használatban még akár az NEDC szerinti 5,6 l/100 km fogyasztása is hozható, sőt, én az átvétel napján például úgy tekertem bele 100 kilométert - városban és autópályán - , hogy a napot 5,5-ös fogyasztással zártam, s a teljes tesztátlag is alig lett magasabb, mint a 6,1-es WLTP vegyes érték.
Jól pakolható, alapból is 420 literes csomagteret ad az ötajtós Civic (A fotó Eneos termékmegjelenítést tartalmaz)
Egyedi, rendkívül praktikus megoldás a kalaptartót helyettesítő fedőroló; támladöntéssel csaknem sík padlós, 1,88 méteres rakteret kapunk
Nagyon jó pont, hogy a Civic egyszerre egy tágas és akár higgadtan is használható praktikus családi autó, de akár egy elég jó sport(os) gép is. A váltó szinte kéri, hogy időnként pakolgassuk vissza, amihez a motor húzása is passzol, ahogyan a kormányzás is. Lehet vele élesen is autózni, minden porcikája partner abban is. De közben benne van (már alapáron, minden változatában!) a sávtartó, a távolságtartós tempomat és a holttérfigyelő is, mindezek jól jönnek a hosszú utazásokhoz is, de az is, hogy csendes, továbbá a benzinmotorral is viszonylag szerény fogyasztású (még sportosabb sofőröknél is 6 liter körüli az autópályás átlag).
Immár minden Civic alapáron full LED fényszórós, automata távfénykapcsolós, távolságtartós tempomatos és ráfutásgátlós, utóbbi szenzora a ködfényszóró mellé került, így a frissített verzió a már nem méhsejtmintás betétről ismerhető fel
Utastere minőségi és kellően tágas, a tavaly év végi frissítéssel új kárpitok is érkeztek, frissült az infotainment, a csúcsverzió elektromos sofőrülést kapott. A hátsó lábtér a kategórián túlmutató, ahogyan a 420 literes csomagtér is átlag feletti az ötajtós kompaktok körében. Persze a Civic sem kicsi, már az ötajtós is túlnyúlik a 4,5 méteren (1,8 centivel), a szedán pedig még közel egy arasznyival hosszabb. Komoly kiállású autó, ami még mindig többet ad, mint amennyit mutat. Már a bázisverziója is elég jól felszerelt, de ahogyan említettem az 1.5 VTEC Turbo csakis az ötajtós esetén a csúcsot jelentő Sport Plus ellátmánnyal kapható. Ez a kulcs nélküli nyitáson az adaptív lengéscsillapítókon és a fűthető üléseken át a navigációs, meg persze Apple CarPlay/Android Auto funkciós, hangzásban is jó hifiig bezárólag nagyjából mindent megad. Ha ehhez mérjük a 8 869 000 forintos árát (amire már gyakorlatilag csak a metálfény tud rákerülni), egyáltalán nem rossz, sőt, a vezetési élményt alapul véve kifejezetten vonzó ajánlat.
A Sport Plus az adaptív lengéscsillapítóknak köszönhetően a 17 colos felnikkel is meglepően jó kényelmet ad, a stabilitásra szintén nem lehet panasz
Árak
Tesztmodell alapára
8 869 000 Ft (2020.10.10.)
Tesztautó ára
9 098 600 Ft (2020.10.10.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1498 cm3
Teljesítmény:
134 kW (182 LE) 5500 1/min-nél
Nyomaték:
240 Nm 1900-5000 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
8,3 s
Gyári vegyes fogyasztás:
5,6 l/100km
Méretek
Karosszéria-kivitel:
ferdehátú
Belső szélesség elöl:
1520 mm
Belső szélesség hátul:
1470 mm
Belmagasság elöl:
900-980 mm
Belmagasság hátul:
910 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
270 mm
Ülőlap hossza elöl:
500 mm
Ülőlap hossza hátul:
480 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1380 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1030 mm
Csomagtér magassága:
480 mm
Csomagtér hossza:
1040 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1880 mm
Raktérnyílás szélessége:
1100 mm
Raktérnyílás magassága:
800 mm
Motor és váltó
Motorosztály:
Euro 6d-Temp
Hengerűrtartalom:
1498 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
manuális (6 fokozatú) sebességváltó
Nyomaték:
240 Nm 1900-5000 1/min-nél
Teljesítmény:
134 kW (182 LE) 5500 1/min-nél
Menetteljesítmény
Gyorsulás 100 km/h-ra:
8,3 s
Gyári vegyes fogyasztás:
5,6 l/100km
Fogyasztás a használónál:
6,3 l/100km
Lassan bármilyen alsó középkategóriás is kerül(hét) ennyibe.. csak a segge, azt tudnám feledni.
Nem kerülhét, hanem kerülhet 🙂
Az fedélzeti rendszerről lehetett volna még írni valamit, mert az, hogy frissült, édeskevés. Az autó achilles sarka a infotainment rendszer volt. Kérdés, hogy jobb lett e, stabilizálták e.
Amúgy ez most ár-érték arányban az egyik legjobb ajánlat a kompaktok között. Számomra üde színfolt az utakon is látni ezeket a Civiceket, színt visznek az egyenformájú autók közé. Azonnal meg lehet állapítani, ha szembe jön egy velem, vagy ha mögötte állok. Végre nem az a 12 egy tucat. Nagyon jónak tűnik a fogyasztása is, erős a motor, a váltó-kormány-vezetési komfort hármast pedig már nagyjából ismerem ?.
Ez egy nagyon jó csomagnak tűnik.
Amit használnod kell/érdemes, az ennél az autónál megvan fizikai gombokon. Tudod, ezek azok, amiket bármikor csukott szemmel is meg lehet találni, tapintásra is lehet azonosítani, és rázós úton sem kell giroszkópos stabilizátort rakni a paraszt kezére, hogy véletlenül jó helyen tapogassa meg a képernyőt… vagy szarozzon a tapival vagy a tekerem-nyomommal, miközben százmétereket tesz meg vakon.
Persze és ez is kimondottan jó dolog. De azért ott a hangrendszer, navigáció amiket azért már ne egy 4.1-es lassú androidon kelljen már tapizni. Ez volt az egyetlen szerintem, amibe hiba csúszott a Hondánál. Úgy tudom, az új Jazznél már egy más rendszer fut, na az kellene a Civicbe is. Egyébként meg, ahogy írtam már, ez egy nagyon jó ajánlat manapság. Ha új autót akarnék, erősen elgondolkodnék ezen a Hondán. Főleg, hogy most is az van…?
A baltás gyilkos alkotta civic :-)))
Még ha jó is , bűn ronda és drága !
Amikor az utcán lát ilyet vki fanyalog az ocsmányságon mivé lett a honda .
Érdekes. Az emberek szeretnek „bűn ronda” autókat vásárolni?
821 ezer fogyott belőle tavaly, a világ negyedik legnépszerűbb autója. Nem szerencsés a saját ízlésedet extrapolálni az emberiség nagyobbik részére.
Nyugodt szívvel kijelenthető, hogy az emberiség nagyobbik részének nincs jó ízlése – s nem feltétlen a Civic miatt 🙂
Lehetséges, én nem értek a jó ízléshez, az viszont egészen biztos, hogy attól még nem lesz ronda egy autó, ha Maclaci kijelenti, mindössze annyit tudtunk meg, hogy neki nem tetszik.
Ha azt mondanám hogy szép, akkor szép lenne? Nem, az is csak annyit jelentene, hogy nekem tetszik. Be tudná bizonyítani bármelyikünk az állítását? Te be tudod bizonyítani, hogy az emberiség java részének nincs jó ízlése?
Ha majd felkészültél hazai adatokkal jelentkezz :-)))
Látszik nálad nincs ronda nő sem ,csak eleget ihass XD
EZ egy R(h)ONDA civic és kész , totális ocsmányság !
A mi kicsi országunkat ne hasonlítsd egy …… Irreleváns amit összehordassz XDDDD
Nem értem, hogy miért hisztizel, már elmondtad hogy neked nem tetszik. Ettől még nem lesz az autó se ronda, se ocsmány. Eccerű ez.
Öhöm 37.000 darabbal valahol egy picivel a Volvo V40 mögött végzett, ami már abban az évben alig gyártottak…
Viszonyításként az itthon valami egzotikusnak gondolt XC60-asból 80.000 felett fogy, most olyanokat mint az Octavia vagy Golf már nem is említem…
Cimbi, ne fárassz lécci. A Civicből 821 370 darabot adtak el tavaly :
statista.com/statistics/239229/most-sold-car-models-worldwide/
A Volvo remek évet zárt tavaly, 705 452 autót vettek tőlük, már úgy értve hogy az összes modellből. Honnét vetted azt a 37 ezer darabot? Netán neked a világ véget ér a portugál partoknál és a Boszporusznál?
Azok nagyrésze valószínűleg flottás értékesítés volt.
Hondát nem nagyon láttam még lízingcég oldalán, 150lovas TSI kombi Octi viszont van (annyiért, amennyiért Corolla kombi hibrid van)
Már megint pofátlanul, mocskosul, gátlástalanul hazudsz, te vaduzi vadhajtás, te luxemburgi lókötő, te belga betyár 😀
Dehogyis, tudja ő ezt nagyon jól, csak szereti nézni ahogy fodrozódik a víz a beledobott kavicstól :-))
Ha az ember tényadatokat közöl elég álságos dolog hazugsággal vádolni, sőt innen nézve az hazudik aki hazugsággal vádolja… 🙂
Amúgy emelem kalapom az alli(g)terációkért! 🙂
Zöld: Úgy érted, tényadatokat A VILÁGNAK EGY KIS SZEGLETÉBŐL, ugye? 😀 Semmi jelentősége a Civic jövőjére nézve – bármennyire is reménykedsz – az európai gyengélkedésnek. A Golfnál viszont – ami ugye Európában bestseller – belengették, hogy lehet, hogy nem lesz következő generáció. No de hogy lehet ez, ha Európa legnépszerűbb autója? 😀
Mikor veszed már észre magad, te fajankó? 😀
Kis szeglete… aha… Egyike a világ 3 nagy egységes autópiacának, ráadásul te is erről fogod majd beszerezni a következő rozsdaboglyádat (bár ehhez nem is kell annyira öregnek lennie ha pl Mazdára gerjedsz 😛 )…
A kommenteket majdnem ugyanolyan élvezetes olvasni, mint a cikkeket…?
Zöld: Most komolyan, szerinted már évekkel ezelőtt be kellett volna csődölnie a Hondának. Mostanra már enyhült ez a fajta szemléleted. N viszont most ismét bizonyította, láttatta, hogy nem Európáról szól a világ autógyártása. Mikor tágítod már végre kicsit szélesebbre a látókörödet és jársz nyitottabb szemmel e téren? Költői kérdés volt…?
A világ 5 legnépszerűbb autója közül 4 japán, 1 amerikai, de a passzátszelet a Volvo fújja, érted 🙂
Sokat elárul, hogy a világ legnépszerűbb autóját (Ford F150) Amerikán kívül nem is árulják, a Corollánál pedig külön változatok vannak piaconként.
Szóval vicces ott olyan autókkal jönni amit nálunk nem értékesítenek, és használtan sem tudnád behozni, mert nem felelnek meg alapvető környezetvédelmi előírásoknak.
De biztos tök jó a Hondának hogy máshol vesznek ilyet. Ahogy nincs okom különösebben imádni a Wuling Hongguangot sem csak azért mert elkel 400.000 belőle Kínában.
Nem tudom mitől fúj valaki passzát szelet nálad, de ha a svédek modelljei minden kategóriában modellje sikeresebbek és összességében eladnak háromszor annyi autót mint a Honda, úgy hogy azok sokszorosába kerülnek akkor azért az szerintem megérdemel egy pacsit…
Próbáltam célozgatni az előbb, de halványlila gőzöd nincs, mire akartam utalni… Ha valami Európában erős, de sehol máshol, akkor azt simán fogják és elkaszálhatják, és vége lesz, mint a botnak. Ahogy írtam, lehet, hogy nem lesz Golf 9, belengették a Mondeo végét is, a Mégane-ét is, a Passatét is… Európa imádja őket? Hajjaj… Mégis a megszűnés fenyegeti őket. Van esetleg infód arról, hogy megszűnhet a Civic, az Accord, a Corolla vagy a Camry? Na, ugye…
Az F150-nel kapcsolatban tévedsz, itthon is megvehető, az Autósámán bemutatta egy videóban az egész „kollekciót”, Vályi Pista pedig tesztelte a Raptort. H*lye lenne a Ford nem kihasználni, hogy láthatóan egyre nagyobb autókba ülnek az európaiak is, az F150 emiatt státusz-szimbólumnak jó lehet egyeseknek. Egyébiránt Dodge-ot is vehetsz Csehországban, pl. Durangót.
Az utolsó bekezdésed egy mocskos hazugság, és ezt te is tudod, te holland hóhányó…
„Sokat elárul, hogy a világ legnépszerűbb autóját (Ford F150)…”
Lehet hogy az a legnépszerűbb, de a Corollából fogy a legtöbb, cimbora. Fáradj el az internetig, vagy nézd meg azon a linken, amit feljebb bemásoltam.
„Corollánál pedig külön változatok vannak piaconként…”
Már úgy értve, hogy nincs mindenhol kombi? Jelenleg az E210-es modell készül, azt lehet kapni minden piacon, bár a wiki szerint Dél-Afrikában és Pakisztánban még árulják az előzőt.
„Szóval vicces ott olyan autókkal jönni amit nálunk nem értékesítenek”
Akkor nézzük :
1., Corolla, pipa
2., Ford-F
3., RAV4, pipa
4., Civic., pipa
5., Honda CR-V, pipa
Mi a problémád?
„a svédek modelljei minden kategóriában modellje sikeresebbek és összességében eladnak háromszor annyi autót mint a Honda, úgy hogy azok sokszorosába kerülnek”
Vicces vergődés annak fényében, hogy összesen se fogy annyi Volvo, mint mondjuk Civic.
Nézhetjük az idei évet is, első félév :
A Volvo 270 ezer kocsit adott el :
investors.volvocars.com/en/results-center#2020
Ennél nemcsak Civic, hanem CR-V is több fogyott :
focus2move.com/world-car-market/
Téged abuzált valami japán és nem tudod megbocsátani? :-))
Nehéz érthetőbben elmagyarázni.
Az általad fetisizált világszerte eladások irrelevánsak, mert semmi közük a mi piacunkhoz. Amit pedig nem az EU piacon adnak el, abból nehezen lesz Magyarországon beregisztrált autó (csalfa próbálkozott, de szokás szerint mellé, a Sámán által bemutatott F150-esen valami nem EU-s rendszám volt).
Szóval még akkor is ha a Corollát hivatalosan árulják nálunk is, egy amerikai változatot akkor sem fogsz tudni behozni.
Én speciel azt nem tudom hogy mia fenének vagy ennyire ráakadva a japókra miközben ők xarnak rá hogy autókat fejlesszenek.
Rááltak az igénytelen és jól fizető amerikai piacra és ott ügyesen lavíroznak, ahogy az Accord vagy a Corolla eladásai mutatják.
Attól még nem lesz nekem jobb hogy rajtuk xarrá keresik magukat ha nem hajlandók nekem autót fejleszteni.
Nekem külsőre nem tetszik (belsőre sem annyira). Motorikusan, műszakilag biztos rendben van. Ha választanom kellene, akkor biztosan a kézi váltóval kérném és nem a CVT-vel.
Zöld: mi az, hogy „általad fetisizált”? 😀 Te eszednél vagy? Ebből élnek a gyártók, b+… A globális eladásaikból. Amelyik globálisan jól fogy, annak van jövője. Amelyik csak az öreg kontinensen, annak nincs. Csapkodsz össze-vissza, de így van. Te nem vagy Isten, hogy külön neked fejleszteni kelljen. Bocs már, hogy lerántalak a földre…
Ha azt mondom, hogy a Mount Everest a világ legmagasabb csúcsa, akkor gonosz és undok vagyok a mi szeretett kis Mátránkkal(vagy épp az Ardennekkel)? LOL 😀
Ha annyira igénytelen az amerikai piac, akkor miért nem rázza ki a kisujjából a VW vagy a franciák? Előbbi szenved(és a fejlesztést se viszi túlzásba – pl. USA-Passat kivéreztetése, pick-up, egyterű hiánya), utóbbi meg se próbálja… A Suzuki elsöprő indiai sikerére senki sem jön rá, a VW is bevásárolta magát, botrány és szakítás lett belőle… Üvölt rólad, hogy elfogult vagy, és milyen az elfogult ember? Mint aki szerelmes… Nem magyarázom tovább, nem zavarlak össze 😀
De te nem vagy gyártó, ezért nem értem hogy miért okoz neked örömet hogy a világ másik felén egy teljesen irreleváns modell jól fogy. Ideális esetben te vevő leszel és az igényeidnek megfelelő autót keresed. Ha pedig nem kínálnak akkor xeszheted hogy az USÁ-ban vagy Kínában valami „jól fogy”.
Nem kell globálisan jól fogynia, tök mindegy hogy egy vagy több piacon éri el, lásd F150.
A VW Golf egy teljes platform, Fabiától Tiguanon át Skoda Kodiqig készül rá szinte minden, így elég valószínűtlen hogy egyhamar kimúlik.
A Mondeo projekt már ott léket kapott hogy eladták a Mondeo IV-et kifejlesztő Volvót. Az a helyzet hogy az amerikai gyártóknak alig volt érdemi fejlesztőkapacitásuk ilyesmire, a GM és a Ford is rengeteg fejlesztést kiszervezett az európai prémiummárkáknak, amelyek elvesztésével marad a „teherautó”, amibe nem kell más csak némi vas meg V8. Ez az Accord szerencséje most, gyakorlatilag a japánok ölébe hullott egy teljes piac.
A Renault-nak semmi szüksége nem volt az USA piacra amíg a Nissan révén jelen volt.
A VW a dízelbotránnyal eléggé megégette magát, amellett hogy a paletta erősen Európai, és pont itt a lényeg, az USA accordot sosem árulták nálunk a Camryből volt talán két generációnyi próbálkozás, ezek nálunk nem életképesek.
Az európai gyártók (a VW kivételével) nem vesződnek az Accord kategóriával, inkább learatják a prémiumszegmenset.
Nyilván a dolog nem a teljes megsemmisítésre megy mert az amerikaiak sem hülyék, ez az ő piacuk amiből rengeteg jut mindenkinek, de ha túl veszélyes lesz egy exportőr be fognak avatkozni, ahogy megtették Clinton alatt a japánokkal.Akkor pedig kő kövön nem maradt a japánoknál, érdemes lenne elolvasnod egy két cikket ebből a korból.
Nyugalom, a „világszerte eladások irrelevánsak”, ezt lementem, akkora duma :-))
„Az általad fetisizált világszerte eladások irrelevánsak…”
Jó duma :-)))) Mik a releváns eladások? Magyarországon az idei első félév így néz ki :
1. Dacia Lodgy 2195
2. Skoda Octavia 2129
3. Suzuki Vitara 2109
4. Toyota Corolla 1915
5. Renault Clio 1810
6. Suzuki SX4 S-Cross 1637
7. Fiat 500 1541
8. Toyota Yaris/Yaris Hybrid 1515
9. Ford Tourneo Custom 1263
10. Dacia Duster 1254
10-ből 4 japán…
A Toyota legnagyobb piaca Ázsia, cimbi. Az okosság pedig ott van, hogy a világ minden részén tudnak autót eladni, méghozzá sokat és nyereséggel. A Honda szintén Ázsiában adja el a legtöbb autót, nem Amerikában.
„egy amerikai változatot akkor sem fogsz tudni behozni”
Miből kéne amerikai változatot behozni? Corolla? RAV4? Civic? CR-V? Melyiket nem lehet nálunk kapni?
Még egyszer leírom, hátha akkor megérted. Hiába „lehet kapni”, a modell eladásainak többségét kitevő USA modellek nem regisztrálhatók be nálunk, mert nem felelnek meg az európai előírásoknak, mondjuk a felhasznált nyersanyagok tekintetében.
Egy Belgiumban eladott CRV EU konform és gond nélkül behozható (sőt nemcsak vámmentes, de a bürokráciát is uniós rendelkezések minimalizálják), egy USÁ-ban értékesített CRV nem biztos (vagy inkább biztos nem).
Az általad fetisizált „globálisan” (gyakorlatilag az USÁ-ban) sikeres modellek többsége az EU-ban bukta (kivéve a RAV4, kis részben a Corolla).
Elég demagóg a 2020-as eladással érvelni mert ez még a tavalyinál is hülyébben alakul, és aránytalanul kedvezett a gyárbezárások alatt is készletről értékesítő japánoknak, miközben Európában megállt az élet.
De a bibi megint ugyanaz, akinek nagyon muszáj volt biztos megvette a drágább és kevésbé megfelelő japánt de én pl inkább kivárok amíg azok újra gyártanak akik nekem is kínálnak autót (speciel a Volvo is elég jól megúszta a bezárást, de még most találják ki hogy mivel fogják helyettesíteni a D3-asokat).
Hiába írod le harmadszor ezt a hülyeséget. A Corolla kapható Európában ötajtós, szedán és kombi kivitelben. Szívó benzin, turbó benzin, hibrid. 1.2-1.6-1.8-2.0. Melyik amerikai változat hiányzik ebből? A 2 literes szívó? Vennéd, mi?
Civic van 1 literes, 1,5 literes, 2 literes. Van ötajtós és szedán. Kupé nincs, hiányzik valakinek? Mi kéne még? Dízel? Az Amerikában sincs.
CR-V? Benzin, dízel, hibrid. Hiányérzeted van?
RAV4? Benzin, hibrid, jön a PHEV. Dízel kéne? Amerikában sincs.
Te miről beszélsz egyáltalán? A globálisan, az nem egyenlő az USA-val, itt egy egyszerű ábra neked :
mr-uploads.s3.amazonaws.com/uploads/2016/05/334.png
Az amerikai autóbehozatal valamiért beakadt neked. Biztos új információ, de onnét is lehet kocsit behozni, meg forgalomba helyezni, bár nem értem hogy kapcsolódik egy európai Civic tesztjéhez. Szerintem sokkal kisebb szívás, mint egy dízel Volvo bevitele az USA-ba :-)))))
Értem én, hogy a 2020-as év szívás, de tavaly is több Civic fogyott, mint Volvo, meg tavalyelőtt is, meg azelőtt is, 800 ezer feletti számokról beszélünk, Zoltán, az nagyon sok.
Hogy a fenébe nem unjátok még ezt a parttalan cívódást? Komolyan mondom, az oviban csinálják ezt a gyerekek. Szerintem lapozzatok.
Szerintem meg te lapozz, ha nem érdekel a vitánk.
Igen, nem édekel az a sok hülyeség amit itt összehordtok, jó lenne befejezni.
Ez érveken alapuló egyáltalán nem parttalan vita. És igen élvezetes. Ha téged nem érdekel, minek olvasod?
Azért olvasom, mert ideírják. Az érdekel, hogy mit írnak arról az autóról, amit tesztelnek, vannak teljesen értelmes, és érdekes hozzászólások, de itt páran mindig egymásra cuppannak, az pedig nem édekel.
De te nem vagy egy önjelölt rendőr, hogy itt megpróbálj rendet csinálni, vágod? Legyen a te bajod, hogy egy nyámnyila, tutyimutyi alak vagy, aki mindent ráhagy a másikra. Tudod, egyeseknek van önérzete, nézz utána, mit takar ez a fogalom. Olvasd a Nők Lapját, minden bizonnyal az való a kis lelkecskédnek…
Jajj…
Zöld: „De te nem vagy gyártó, ezért nem értem hogy miért okoz neked örömet hogy a világ másik felén egy teljesen irreleváns modell jól fogy.”
A márka jóval nagyobb eséllyel marad így életben, mint egy olyan, amelyik Európában adja el az autói 90%-át(pl. Opel, Alfa, franciák). Baromság a vevői oldal szemszögéből nézni, egyrészt sokaknak Kánaán van felhozatal-ügyileg(nekem is), másrészt itthon leginkább használtat vesznek, azzal meg nem járulsz hozzá egy márka(vagy több) fennmaradásához. Ezt az énközpontú, én xartam a spanyolviaszt típusú hozzáállást meg képtelen vagyok magamévá tenni, ezzel ne fárassz a továbbiakban…
„Nem kell globálisan jól fogynia, tök mindegy hogy egy vagy több piacon éri el, lásd F150.”
F150 van Közép-Amerikában és az arab világban is, emellett az amerikai piac jóval nagyobb, mint a miénk…
„A VW Golf egy teljes platform, Fabiától Tiguanon át Skoda Kodiqig készül rá szinte minden, így elég valószínűtlen hogy egyhamar kimúlik.”
A SUV-ok nem is, csak a Golf és testvérkéi… Szerinted az ID.3-at és a Golfot párhuzamosan fogják árulni? Mégis milyen szerep jut az „úttörő” mellett már elavultnak ható Gofnak? Flottaátlag-romboló lesz vagy mi? 😀
„Az európai gyártók (a VW kivételével) nem vesződnek az Accord kategóriával, inkább learatják a prémiumszegmenset.”
Vágom, tehát akkor európai gyártótól bocsánatos bűn, ha nem fejleszt, a japánokat meg véresre kell korbácsolni miatta. Nincs több kérdésem, elmehetsz a búsba… Uram Jézus…
A márka nem attól él túl hogy több piacon szerepel. Sőt a Mazda példája mutatja hogy a se hús se hal alternatív termék nem fut jól, a legtöbb Mazda sem az európai piacon sem a USA piacon nem tud tarolni. Az japánok most látványosan vonulnak ki az EU piacról, míg az amerikai piacra kitenyésztett modellek az EU piacon nem futnak.
Újra meg újra elfelejted, hogy a nagy dolog nem a legyártás hanem a kifejlesztés az igazi kihívás, és hogy az 5-10 évente saját tengelye körül megforduló autóipar követelményeit (emisszió biztonság, vagy maga vevők igényei) teljesítsék. A gyártásnál az elsődlegesek a makro-folyamatok, az átlag japán munkás ugyanolyan keményen dolgozott amikor a munkaadó japán márkájuk (sokkal versenyképesebb modellekkel) csődbe mentek a 90-es években, mint 10 évvel korábban amikor meghódították a világot, de a megerősödött yen mellett az ő szorgalmuk nem sokat ért.
Ami a fejlesztést illeti, ha már megvan a platform tök mindegy hogy Skodának vagy VW-nek nevezed azt az MQB platformos autót, és (bár lehet egy autómérnök megcáfol), nem lesz akkora erőfeszítés egy Tiguan kifejlesztése és legyártása a meglévő platformra.
Mivel vevő vagyok a vevő oldalról nézem. Elég speciális előírások és igényeket kell kielégíteni de az EU piac hatalmas és fizetőképes. Viszonyításképpen, nézd meg mekkorák az általad nagynak gondolt piacok (pl India, Brazilia, Oroszország). A Ford a hatalmas kínai piacon mindössze párezer F150-est adott el a korábbi években.
„Mivel vevő vagyok a vevő oldalról nézem.”
Igen, és amikor hipp-hopp elkaszálnak egy európai bestsellert(mert máshol senki sem veszi), akkor a karjaidat széttárva, értetlenül állsz, hogy mi a fene van 😀 Fogd már fel, hogy nem mindenki egy affektálós h*lye tyúk, mint te, hanem mások tökéletesen megtalálják a számításaikat a svédasztalon, ami várja őket a piacon. Te sose vinnél el tesztre pl. egy Suzukit, én viszont a Porschéval vagy az Audival vagyok így…
Olyan világot élünk, hogy a lehető legtöbb típust változtatás nélkül akarják forgalmazni a lehető legtöbb helyen(ezt az Explorer-cikknél is leírtam), így spórolnak. Európa egy nyifogós, outsider, ultrasznob, affektálós piac, totál más, mint a többi, emiatt minket nevelni akarnak, hogy olyanok legyünk, mint a többi, és vegyük azt, amit a többi kontinens. Benne vagyunk ennek a közepében, ennek számos jele van, a dízelek visszaszorulásától kezdve az autóbelsők olcsósításán át a kombik, kézi váltók eltűnéséig. Te meg a sötét fejeddel azt akarod, hogy Európa diktáljon? Nézz már körül, a jóisten áldjon meg: látod ennek bármiféle jelét, akár csak a legminimálisabb szinten is? Látsz Európa kezében bármiféle hatalmat? Kína és Amerika focizik velünk, baxki…
Egy bestsellert nem fognak elkaszálni mert pont arról szól ez az kifejezés, hogy sikeres. Amiből pedig elfogy félmillió modell annak már eleve garantált a túlélése, a Golf esetében pedig ott a sok platformtestvér, amik megháromszorozzák az eladást. Gazdasági szempontból tök mindegy hogy hány néven árulják, a 4 márka által kínált Golf platformos modellek nem állnak távolabb egymástól (pl ugyanaz a győri motor kerül mindegyikbe), mint az USÁ-ban, Kínában meg Törökországban gyártott Corolla egyes változatai ugyanúgy sok tekintetben eltérnek.
Te nem büszkeségből nem próbálsz ki Porchét hanem proliságból, a kettőt ne keverjük. Mivel te semmit sem próbálsz ki, csak gyártod az elméleteket.
Az hogy bejelentik a forgalmazást és hogy el is adnak belőle az két külön dolog. A Fordnak lassan megszűnik az európai palettája de van egy olyan sűrű kereskedői és szervízhálózata amit bármelyik japán vagy koreai márka megirigyelhetne. Persze hogy próbálkozik még meglévő amerikai modellekkel, más kérdés hogy várhatóan bukta lesz mind (és vagy ráfekszik a Focus / Fiesta piaci részesedésének legalább részleges megtartására vagy kivonul). A VW is inkább kínál más modellt az USÁ-ban mivel fejlesztett egy USA piacra szalonképesebb Atlast, ami szépen fogy. Speciel a Tuareget sem az USA eladások tették nyerségessé, hanem a Q7/Cayenne.
Amit a végén írsz arra meg tényleg azt tudom mondani, neked legurult a gyógyszered…
Még mindig nem mesélted el, hogy a világ legnagyobb darabszámban eladott autóiból miért kéne bárkinek is Amerikából behozni (az F15kivételével).
A Corolla kapható Európában ötajtós, szedán és kombi kivitelben. Szívó benzin, turbó benzin, hibrid. 1.2-1.6-1.8-2.0. Melyik amerikai változat hiányzik ebből? A 2 literes szívó? Minek?
Civic van 1 literes, 1,5 literes, 2 literes. Van ötajtós és szedán. Kupé nincs, hiányzik valakinek? Mi kéne még? Dízel? Az Amerikában sincs.
CR-V? Benzin, dízel, hibrid van errefelé. Hiányérzeted van?
RAV4? Benzin, hibrid, jön a PHEV. Dízel kéne? Amerikában sincs.
Feleslegesen értetlenkedsz, a Corolla sem az USA-ból él, bár 300 ezer elfogyogat ott, de marad még a világ többi részének is abból az 1,2 millióból, amit tavaly eladtak belőle…
Valamit tényleg nem csinálok jól ha ennyiszerre sem értetted meg, de akkor konkrétan: a Civicből tavaly elkelt vagy 37e darab Európában, ami alapján a top100-ban sem lenne. Valamiért Európában ez a modell barmira nem kell senkinek.
És mivel újonnan sem kellett senkinek (pedig újonnan az ember jobban tájékozódhat személyesen), azok, akik valamiért használtan mégis egy Hondára epekednek csak ebből a pártízezer 2019-es Civicből válogathatnak majd a jövőben (vagyis ami abból megmaradt), miközben mondjuk akár az itthon valamiért egzotikusnak gondolt Volvo V40-ből pláne Seat Leonból nagyobb lesz a használtautókínálat. Ráadásul pl a svédek árazása és piaci pozíciója miatt jobb felszereltséggel is talál autót. És akkor a 10szer akkora kínálattal rendelkező Golfról nem beszéltünk.
Itt jöhetne képbe az általad mondott világméretű eladás, de ugyebár ezek nem EU konform modellek, és ezeket Magyarországon nem fogod egykönnyen üzembe helyezni.
Az alapvető gondom az, hogy elég nagy eltérés kezd lenni megint a japánok autók megítélésében a neten található benyomások (illetve sokkel inkább, a nem sok tapasztalattal rendelkező nethuszárok véleménye) és az általam személyesen tapasztalt valóság között (még akkor is ha ez most gyorsan avul, mert nem keresek épp új autót). Ez utóbbi kezd kicsit a 2000-es évekig tapasztalt autobildes szinthez közelíteni, amikor valósággal sokkolt a valóság, miután én előtte igyekeztem amennyire lehet tájékozódni az írott sajtóból.
Aham, értem. 37 ezer darab elfogyott, de nem kell senkinek, vili… Valóban nem olyan sok amúgy, 10%-kal több, mint a Mazda 3 eladása.
Ez mennyiben cáfolja azt, hogy 821 ezer darabot adtak el belőle? Te arra számítasz, hogy tömegek fogják megrohanni a neppereket használt Civicért és pogromokat rendeznek majd, mert nem lesz elég? Az autó használtan épp olyan mint újan, leszámítva azt, hogy a Honda remekül tartja az árát, épp most mutattam egy jóembernek, hogy a 2015-ös Leaf és Jazz majdnem egy árban van használtan. Aki újan Golfot venne, miért akarna használtan Hondát?
@N 37.000 a 16 milliós piacon. Vagy még ha szűken is vesszük, akkor is a 2.5 millió alsóközepes autót választó európai vásárló között is 70-szer többen választották valamelyik kompakt konkurenset valamiért (legyen az Golf vagy Lexus CT), anélkül hogy a funkcionálisan szintén konkuráló kis SUV-ket (Toyo CHR, Captur) ne említsem. És Csalfa már rendezi is a pogromot… 🙂
A „remekül tartja az árát” jelentős mértékben az olyan emberek előítéletein alapul akik nem sok tapasztalattal rendelkeznek autókról, de azt hallották a „japán autók” megbízhatóak. És ez még csak nem is az újkori ár függvénye, mert bár az árképzés néha elég furán néz ki a japánoknál, a valós értéktartáshoz nem ártana ismerni a valódi leadási árakat (vagyis mikor kinek mennyit engednek).
Jópárszor olvastam azt a marhaságot, hogy a Honda (/japánok) minőségét kellene igazolnia annak hogy arányában kevés a céges vásárló, ami a legnagyobb marhaságok egyike, max azt tükrözi hogy a Honda nem megy utána a spéci vevőknek, ahol engedményeket kellene adnia. Közben Az a pár lúzer meg majd megoldja hitelből (eredetileg egy TC cikkre reflektáltam is egyszer http://egzostive.com/ujautoeladasok-tc-cikk-komment/ mert ott tényleg elgurult a gyógyszer)…
Új autóknál az is számít, hogy a vevők jobban tájékozódhatnak és megismerhetik a konkrét modelleket. Ha egy hetet rászánsz mielőtt leteszel 7-10 millát egy új autóért végig próbálhatod őket, akár többször is, egyenként teszt-vezetheted és sokkal valósabb képet alkothatsz mint amikor használtat keresel, és eleve a keresésnél szűkítesz.
Én ennek fényében próbáltam mindenfélét, Saabot, Infinitit, Jaguárt, Lexust, Mazdát, Subarut, amikor épp reális alternatívát kínáltak. És érdekes módon volt nem egy olyan, amelyik osztályelsőként fordult rá, és már az üléspróbánál kiesett (pl Golf V), vagy a tesztpróbánál szidtam végig a tesztelőket a kemuzásrt (Cx5), és persze volt olyan amit az ára győzött meg (S40), pedig magamtól sosem választottam volna a konkurensei közül.
A 37 ezer darab pont a Mondeo fogyása, szerintem pontosan fogalmaztam : ez messze van attól, hogy nem kell senkinek. Az európai gyártók (beleértve a KIA/Hyundai-t) értelemszerűen előrébb sorolják ezt a piacot a stratégia megtervezésénél. Kombik, dízelek (már nem sokáig), alacsonyabb ár, széles kereskedőhálózat mind-mind szerepet játszik ebben.
Amikor egy 2015-ös Honda Jazz (most kifutott széria) legkevesebb 3,25M-ért van hahun, és nem misére jártak vele vasárnaponként, mivel 140e km-t futott, az kiváló értéktartás annak fényében, hogy 3,999M volt a listaára.
A japán autók megbízhatósága nem előítélet, Zoltán, erről teljesen felesleges frontot nyitnod.
Itt egy random TÜV jelentés (remélem nem gondolod japánfannak őket is) :
http://www.automotor.hu/hasznalt-auto/tuv-jelentes-2015-a-legjobb-es-a-legrosszabb-hasznaltautok-637203/
Nézd meg, a legmegbízhatóbbak között súlyos japán túltengés van, a legszarabbak között meg mutatóban se találsz olyat.
Messzire jutottunk onnét, hogy szegény wannabe esztéta és formaelemző lerondázta a cikk tárgyát :-))
Szerintem ez a cikk a klasszik példája annak hogy mennyire hülyítenek a magyar cikkek. Olvasd el, próbáld értelmezni. Majd olvasd el hogy miről szól a TÜV Hauptuntersuchung.
Szerinted ennek köze van a megbízhatósághoz?
Nem vitatom a japánok erőfeszítéseit (és itt igazából a Toyota a leginkább kiemelendő), de azért ez durván túl van lihegve, mivel ez nem jelenti azt hogy tulajként nem fogsz esetleg rosszabbul járni egy Toyotával, csak az esélyek jobbak. A Civic esetében pedig végképp nem is különösebben megalapozott a túlzott hype.
Mit kell értelmezni a cikken? Egy használt autó vásárlója jelentősen kisebb kockázatot vállal a bal oldalon szereplő autókkal, mint a jobb oldalon felsoroltakkal.
Ebben szakmai konszenzus van, de te biztos meg tudod cáfolni mondjuk a szakmányban széthulló Honda motorok meséjével. Zoltán, egy japán autónál semmi meglepő nincs abban, ha 15 évesen minden pontosan ugyanúgy működik rajta, mint újan. Ez semelyik egyéb gyártónál nem jelenthető ki ennyire sommásan. Nem biztos, hogy jobban jársz bekötött övvel, de az „esélyek jobbak” :-)))
És, a piac nem liheg túl semmit. Ahogy kiderült mondjuk a Subaru dízel boxer típusbetegsége, ugyanúgy kiderült volna a Honda 2.2-ről is, ha lenne ugyebár.
Nem, ennek nagyon kevés köze van a megbízhatósághoz.
Életemben egyszer kellett újrázni műszakin, amikor az S40-esben a két első futómű nem egyformán használódott el (bár még a gyengébbik is a határértéken felül volt, de így csak duplán lehetett cserélni).
Ezen felül annyi érdekes történt még, hogy tavaly nyáron a műszakis elvitte egy próbakörre az Xc60-asom a csarnokban (????!).
Nézd meg melyek a fő okok a TÜV buktákban, első helyen a rosszul beállított fényszórók.
Annyi kockázatot vállalsz hogy gondatlan gazdák márkaközösségét javítod.
Most amellett hogy japánt alig látok a 6 éves kor alattiak között (https://www.focus.de/auto/gebrauchtwagen/tuev-report-2019-jeder-fuenfte-ohne-plakette_id_9871626.html ).
Ezeknek semmi köze a konstrukciós típushibákhoz, az ilyesmi infókat inkább márkafórumokon találja meg az ember…
Cimbi, olyan dologról vitatkozol, ami evidencia. Általában a német (olasz, gall, svéd, angol (van olyan), amerikai…) fanok is arra szoktak jutni, hogy a csúnya, szar, rohadós, drága meg mittomén milyen japán egyetlen előnye a megbízhatóság. Filkorn Laci, aki szerint a Toyota hibrid hajtása akkora hülyeség, hogy nem is működik, Ford szervizt üzemeltet, Ford volt a jele az oviban, Mercedes-szel jár, az alábbi kijelentést tette : „műszaki szempontból a Honda jelenti az autóépítés csúcsát”. Sarkos kijelentés, de nem minden alap nélküli.
Néhány százalék ide vagy oda előfordul, de nagyon régóta a japánok uralják a megbízhatósági felmérések tetejét :
Frisebb : vezess.hu/hirek/2019/09/07/ezek-a-legmegbizhatobb-automarkak/
Régebbi : hvg.hu/cegauto/Ezek_a_legmegbizhatobb_automarkak_az_amerik_CS848L
Még régebbi : autobild.de/bilder/30-jahre-adac-pannenstatistik-672147.html#bild1
Figyelj, vedd már észre hogy amíg a Lexus negyedét adja el a Volvo eladási számainak Európában, addig fanről inkább ez esetben lehet beszélni…
Meg a sok nethuszár aki még életében nem látott új autót, és a saját autóján kívül nem nagyon tapasztalt mást sem.
–
15 évnyi aktív újautó-keresés alapján én azt mondom, a japán versenyzők eddig mind indokolatlanul drágának bizonyultak és nem feleltek meg az igényemnek.
Ez nem fanboyság kérdése, objektíve rosszabbak voltak. Szerettem az Alfákat amíg jó autókat gyártottak és ezt igyekeztek jó áron kínálni. Amint nem így voltak vele váltottam is márkát.
Ha valami a konkurenseihez képest drága akkor elvárásaim vannak vele szemben, a japánok pedig eddig sosem adtak olyan ajánlatot ami nem indokolta volna a magas elvárásokat, mert messze nem volt egyik sem tökéletes, hol a forma volt gagyi, hol az anyagok hol a térkínálat.
Sziasztok.
Szerintem a VW simán megcsinálja hogy bevezeti az ID-t azt ha jól fogy átnevezi Golfnak ha bukta nem a golf bukik. Ennyi.
És akárki akármit állít szerintem nem lehet egyik napról a másikra teljesen átállni kell még pár év és ezért nem hivják Golf-nak az ID-t . Ha megnézed a golf generációk formailag mindig óvatosan változtak ekkora különbséget (ID-Golf7 vagy8) soha nem léptek. És teljesen mindegy hogy én mit gondolok de a vw nem kockáztat egy olyan névvel amit már több mint 40-éve gyárt és talán a legsikeresebb vw.
„vedd már észre hogy amíg a Lexus negyedét adja el a Volvo eladási számainak”
Ez nem változtat a tényen, hogy a Toyota/Honda/Lexus/Suzuki/Subaru stb. gyártja a legmegbízhatóbb autókat és ebben szakmai és vásárlói konszenzus van.