Ha nincs pénz a Turbóra: itt az új Porsche Cayenne GTS

A tavalyi modellfrissítés után megkapta a GTS változatokat az új Porsche Cayenne

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Európa tiltott gyümölcse, a Porsche Cayenne Turbo GT is megjelenik nyomokban az új Cayenne GTS-ben.

Aki ismeri a Porschét, az nem lepődik meg azon, hogy szinte a legkisebb technikai vagy meghajtást érintő módosítás már azonnal egy különálló modellnevet igényel. Szinte mindig találnak néhány csavart Zuffenhausenben, amit lehet egy kicsit más feszességűre húzni, és ezáltal a végtelenségig lehet szeletelni a modellpalettát. Így történik ez a Cayenne esetében is, ahol ugyan az S és a Turbo már ugyanazt a Porsche által fejlesztett négyliteres V8-as motort haszálja, még mindig találtak helyet a kettő között, ahova a GTS beékelődhet. Természetesen ez is a V8-assal érkezik, az S 469 és a Turbo 541 lóereje között találjuk a 493 lóerős GTS-t, ami hagyományos és kupé kivitelben is elérhető.
Hirdetés
Persze a Porsche nem szokta megúszósra venni a feladatot, a "csavarhúzásokkal" tényleg más karaktert adnak a különböző modelleknek. A GTS-nél például 10 milliméterrel lejjebb ültették a futóművet, a kétkamrás adaptív legrugós felfüggesztés és a nyomatékelosztó rendszer alapáras, az összkerékhajtás-vezérlő és a dinamikus futóműállító pedig sportosabb vezetéshez lett hangolva. A Cayenne-kínálat abszolút csúcsa, a Lamborghini-verő Turbo GT Európában nem kapható, de egy apró technikai részletet elhoz belőle az új GTS: az első kerekek 0,58 fokkal bentebb dőlnek, mint a többi Cayenne-nél, az ezt lehetővé tevő csapágyak a tiltott Cayenne-ről származnak.
Szintén a nagytestvér saját fejlesztése az összkerékhajtás-szabályozó különálló vízhűtése, ami folyamatos igénybevétel, például versenypályás használat esetén biztosítja a rendszer hosszú távú megbízhatóságát. A sebváltó nem a duplakuplungos PDK, hanem a vontatáshoz is ideálisabb Tiptronic S, amit rövidebb váltási áttételekre hangoltak a sporotsabb vezethetőség érdekében. A fenti okosságoknak köszönhetően 4,4 másodpercig tart a 100 km/h-s sprint, a végsebesség 275 km/h.
Hirdetés
Kívülről is megkülönböztethető a GTS a többi modelltől: a fekete GTS feliratokon túl a HD-mátrix fényszórók, a Sport Design csomagot alkotó küszöbök és légterelők, illetve az ablakkeretek fényes feketében adnak kontrasztot a karosszéria színének. Az alapáron 21 colos felnik matt sötétszürke színt kapnak, a GTS modelleken eddig feketében fénylő kipufogóvégek pedig immár sötét bronz színűek. A kupén felárért ezeket középső kivezetéssel is lehet kérni. Szintén felárasak a többféle könnyítő csomagok, ezekkel a diffúzor még szénszálas műanyagból is rendelhető, legjobb esetben 25 kilogrammot lehet fogyasztani az autón így. Odabent alap a Bose hangrendszer és az Alcantarához hasonló Race-Tex kárpitozás, illetve lesz két GTS-specifikus belső színezés.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?