Ha nem kell, vagy nem lehet több: olcsó autók 500 ezerért
Piaci körkép: józan minimálautók félmillió forintért
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Félmillió forint - egyeseknek két komolyabb gyorshajtási bírság, másoknak az elérhető autó ára. Megnéztük, mi kapható ennyiért: remény és olcsó autó is van.
Miként azt a júniusi rekorder gyorshajtók jelentéséből és az utoljára tavaly módosított díjtételekből is tudjuk, igen komoly, nem is egyszeri sebességtúllépést kell félmillió forintnyi bírság eléréséhez elkövetni, de nem lehetetlen ennyit két alkalommal összegyűjteni. Szintén a Rendőrség havi jelentéseiből láthatjuk, hogy jellemzően komoly értékű autókkal lépik túl a megengedett tempót, ám júniusban például a legmagasabb, 300 ezer forintos bírságot egy sietős sofőr által hajtott Fiat Punto érdemelte ki. Ő lakott területen belül 136 km/órával ment, tavaly pedig egy másik olcsó autó, egy Suzuki Swift sofőrje érdemelt hasonlót. Ez bizony már egy autó ára, s kétségtelen, hogy ennyiért is lehet használhatót autót vásárolni. Még jobb a kínálat, ha kerekebb összegért, félmillió forintért nézelődünk. Ennyiért már 10 év alattiakat is bőven lehet találni.
Reálisan gondolkozva olyan vásárló néz ennyiért autót, aki az üzemeltetésre, a futásra is szerényebb összeget szánna, így minden bizonnyal fontos az alacsony fogyasztás. Ennek megfelelően 1,3 literesnél nem nagyobb motorral szerelt autókat néztünk mindössze annyi elvárással, hogy ne legyen törött, viseljen hazai rendszámot, érvényes műszakival. Kínálat viszonylag bőven van, 290 darab autó felelt meg cikkünk készítésekor a fenti elvárásoknak, ha pedig még klímát is áhítunk, közel a tizedéből, 20 autóból szemezhetünk. A modellkínálatban komoly különbség nincs, légkondival is lehet találni Citroën Saxót, Daewoo Matizt, Daihatsu Cuorét, Fiat Puntót és Seicentót, Lancia Ypsilont, Suzuki Altót, Swiftet és Wagon R+-t, légkondi nélkül azonban mindegyikből mintegy tízszeres a kínálat - az említett félmillió forintos küszöbig, továbbá néhány egyéb modell is beúszik a képbe.
10 évesnél fiatalabb autók 500 000 forintig
Modell | Évjárat | Óraállás [km] | Vételár [Ft] |
Citroën Saxo 1.1 (3 darab) | 2002- 2003 | 83 000- 122 000 | 399 000- 499 000 |
Daewoo Kalos 1.2 S (2 darab) | 2004- 2005 | 86 000- nincs adat | 490 000- 499 000 |
Daewoo Matiz 0.8 S, SE, 1.0 SE (55 darab) | 2002- 2004 | 43 000- 171 965 | 100 000- 500 000 |
Daihatsu Cuore 1.0 (2 darab) | 2002- 2003 | 125 000- nincs adat | 499 000 |
Fiat Punto 1.2 (7 darab) | 2002- 2003 | 154 000- 192 237 | 430 000- 499 000 |
Fiat Seicento 0.9, 1.1 (15 darab) | 2002- 2004 | 27 000- 96 000 | 355 000- 499 000 |
Fiat Stilo 1.2 | 2002 | nincs adat | 468 000 |
Ford Ka 1.3 | 2002 | 86 000 | 499 000 |
Hyundai TB Get 1.1 | 2004 | 197 000 | 499 000 |
Kia Picanto 1.0 LX Young | 2005 | 99 000 | 398 000 |
Lancia Ypsilon 1.2 LS (2 darab) | 2002 | 91 000 - nincs adat | 399 000- 499 000 |
Mitsubishi Colt 1.3 GLXI | 2002 | nincs adat | 475 000 |
Opel Astra F Classic | 2002 | nincs adat | 450 000 |
Peugeot 106 1.4 SX Sport | 2002 | 265 000 | 320 000 |
Peugeot 206 1.1 Color Line | 2005 | 132 000 | 499 000 |
Renault Clio 1.2 16V Dynamique | 2002 | 77 002- 167 000 | 449 000- 495 000 |
Renault Twingo 1.2, 1.2 16V (8 darab) | 2002 | nincs adat | 475 000- 499 000 |
SEAT Ibiza 1.0 (2 darab) | 2002 | 120 000- 280 000 | 469 000- 499 000 |
Skoda Fabia 1.2 (6 darab) | 2002 | 102 000- 210 000 | 350 000- 499 000 |
Suzuki Alto 1.1 (7 darab) | 2003- 2004 | 72 000- 96 000 / nincs adat | 299 000- 500 000 |
Suzuki Swift 1.0, 1.3, Sedan 1.3 (135 darab) | 2002- 2003 | 34 806-142 570 | 275 000- 500 000 |
Suzuki Wagon R+ 1.0, 1.3 (28 darab) | 2002- 2003 | 79 000- 215 000 | 349 000- 500 000 |
Volkswagen Lupo 1.0 | 2003 | 165 000 | 459 000 |
A légkondiról lemondva a jól ismert miniautók, Matiz, Swift, Wagon R+, de még akár Twingo is található 10 éves kor és félmillió forint, valamint akár a 10 éves időnkénti használat mellett még elképzelhetően kevés, 80 ezer kilométeres futás alatt. Nem nehéz továbbá még kevesebbet használt, egy évtized alatt akár csupán 30-50 ezer kilométert megtett példányokat is lelni. Messze nem biztos azonban, hogy ezek jobb állapotban vannak, mint a kevéssel rendszeresebben használtak, de jó eséllyel szervizt is többet látottak. Fölösleges akár fele futású, például 60 helyett mindössze 30 ezer kilométert futott példányt hajkurászni, temérdek olyan alkatrész van, ami nem csak a használattal, hanem az idő múlásával is öregszik. Ilyenek az abroncsok, de a további gumialkatrészek is – beleértve a vezérműszíjat – amit 10 éves autónál rendszerint mindenképp ajánlott cserélni, ha korábban nem tették meg.
Klímás, 10 évesnél fiatalabb autók 500 000 forintig
Modell | Évjárat | Óraállás [km] | Vételár [Ft] |
Citroën Saxo 1.1 SX | 2002 | 86 000 | 499 000 |
Daewoo Matiz 0.8 SE (3 darab) | 2002- 2004 | 101 752- 171 965 | 380 000- 425 000 |
Daihatsu Cuore | 2003 | 125 000 | 499 000 |
Fiat Punto 1.2 16V Dynamic | 2003 | nincs adat | 499 000 |
Fiat Seicento 1.1 Active | 2004 | nincs adat | 499 000 |
Lancia Ypsilon 1.2 LS (2 darab) | 2002 | 91 000 - nincs adat | 399 000- 499 000 |
Suzuki Alto 1.1 GLX PS AC | 2004 | nincs adat | 400 000 |
Suzuki Swift 1.3 GC, GLX, GS, Sedan GLX, GC (9 darab) | 2002- 2003 | 63 000-147 000 | 299 000- 499 000 |
Suzuki Wagon R+ 1.3 GC | 2003 | 215 000 | 485 000 |
A kínálat miniautóinak – azaz a Citroën Saxo, Daewoo Matiz, Daihatsu Cuore, Fiat Seicento, Ford Ka, Kia Picanto, Hyundai Atos, Peugeot 106, Renault Twingo, Suzuki Alto és Wagon R+, Volkswagen Lupo sornak – egységes jellemzője, hogy bár városban egytől egyig remek járgányok, autópályán már erős kompromisszumot kívánnak, illetve biztonság terén sem a legjobbak. A tömegmodell Suzuki Swift, vagy az egy-egy egyéb elérhető kisautó – Fiat Punto, Renault Clio, Peugeot 206, SEAT Ibiza, Skoda Fabia érezhetően többet ajánl.
De, hogy valójában mit ad, az már más kérdés, az öreg Swift biztonsága nem jobb, mint a miniautóké, helykínálata csak hajszálnyit komolyabb, vezetői pozíciója még gyatrább, az viszont vitathatatlan, hogy 1,3-as, főként az utolsó, 16 szelepes, 85 lóerős motorjával és könnyű karosszériájával megy, mint a rakéta. A többi elérhető kisautó rendszerint alapmotoros, azaz karosszériájuk hiába nagyobbak és komolyabbak a minikénél és a Swiftekénél, erővel – főként magas futásukkal – nem lesznek jobbak. Például egy 1,2-es, alapmotoros, 55 lóerős Skoda Fabia nem fog felmenni 130-cal az érdi emelkedőn, pláne, hogy Fabiából jó állapotú nemigen létezik félmillióig.
A félmilliós autó bizony kompromisszum, nem a komolyabbnak tűnő, de „Bizonyos kilométer megtétele után kigyullad az olajlámpa. Sürgősen eladó!” szlogennel hirdetettet vagy netán a banki, visszavett készletről kínált példányt érdemes választani, hanem az egyszerűbb, puritánabb járgányt. Utóbbiak között pedig nem az alacsonyabb kilométerállás kell legyen a mérvadó, annál akár egy jó gumigarnitúra is döntőbb tényező lehet, de természetesen csakis az elsődlegesnek számító, szervizzel is vizsgálandó állapot után.
Fogy a víz, és nem látható sehol csöpögés, azt legalábbis én rossz előjelnek tekintem. A motor valamely ponton „megeszi” a vizet.
A hengerfej bonyolult elem, tele üreges részekkel, különböző átmérőjű furatokkal, ezért tele feszültségekkel is. A feszültségeket tovább növelik a hengerfejet terhelő egyenetlen hőhatások, ebből következő egyenetlen hőtágulások, sokszori felmelegedések, lehűlések, ami fáradáshoz vezet. Tehát szerintem egy idő után elkerülhetetlen, természetes jelenség a hengerfej repedés, akár több helyen is.
(A TIPO 1,9 TD mnek pl. 12 helyen volt 16 évvel ezelőtt)
A konkrét esetet tekintve, ha 1-2 ezer km alatt kifogy a víz a kiegyenlítő tartályból, akkor még elmegy egy ideig. :-).
Több fórumban írtam tapasztalataimról, a hengerfej javítóműhelyben áttanulmányozott vagy 150 db hengerfejről.
„Szétborítják” a motort? A hengerfejet le kell venni, az elég nagy szerelés, és költség. Ha baj van, azt tovább bontják.
Felmerül a kérdés kivel csináltatni? Márkaszerviz? Csillagászati összeg. Sufniműhely és utána az alu hegesztő műhely? Nem kevés összeg az sem.
Arra nagyon vigyázni kell, hogy csak hideg motornál pótolni a hűtővizet!!!!!!!
Különben meleg motornál megsokszorozódnak a repedések!
Amíg a hűtővízbe nem kerül olaj, vagy az olajba hűtővíz, addig lehet használni.
Nem értek egyet a „fiatal klímás autók 1 millióig” cikkhez írt véleményekkel, csak nem vitatkozom!
Sajnos a kilométer igen is nagyon sokat számít!!
Egy autónak van 2000 alkatrésze, az kopik, használódik, öregszik, korrodál, stb. még ha bizonyos problémák latensek maradnak is pillanatnyilag.
Nem véletlenül van az, hogy a jobban menő cégek akkor is lecserélik 300.000 km-t futott autóikat, ha semmi problémájuk nincs, és nem is volt addig. 300.000 km után, sőt (legtöbbnél már 200.000 után) eljön az az időszak, amikor mindig esz a fene valamit.
Én abból nem kérek, különösen a mai világban.
Ne aggódj, minden eladható, a kérdés csak az, hogy mennyiért. Ha kitartod az árát, biztos nem megy el. Ilyen esetben már csak az lehet szempont, mennyit tudsz átmenteni a másikba. Ha így állsz neki, nem lesz gondod az eladással. Ez van sajnos, ezt érdemes szem előtt tartani.
Sokan sajnos nagyon kitartják az árakat, és hajthatatlanok ez ügyben. Úgy gondolják az új tulajdonosnak majd többet fog érni, mint az előzőnek. Ez abszolút nem így van.
Arról nem is beszélve, hogy az állam alaposan leveszi a sápot vásárláskor.
Azzal kezdem, hogy az én autóm sem felel meg a cikkbeli követelményeknek, mert idősebb és drágább, mint az itt részletezett autók, viszont a lényegét tekintve teljesen idepasszol: kis autó, Fiat Punto, nem sokkal került többe, mint 500 eFt és 12 éves.
Sok km van benne: 169 ezerrel kezdtük, és most 175 ezernél tartunk. Nekem nagy lépés volt megvenni, mert napi használatra kell és a kmóra- állás nem volt vonzó, de egy tökéletes, kényelmes, tág, halk, szuper autó, szervízkönyves, Németországból hozta be az előző tulaj, szóval műszakilag tökéletes. emellett a hasonló árú más típusú kisautók között nekem ez tetszett a legjobban. Persze annak a legjobb,aki el tud vonatkoztatni a külsőségektől, de nekem ez nem megy.
Mindenki dícséri különben, hogy milyen szép állapotban van, de már most félek, hogy ha eladásra kerül sor, hányan fogják felemelni rá a telefont, pedig nem szeretnék órát tekergetni.
Arra akartam kilyukadni, hogy szerintem eléggé lent vannak az árak a használt autó-piacon, ha valaki szemfüles jó kocsikat foghat ki.
Mi most adtunk el a családban egy első tulajos 2003-as fapados Skoda Fábiát 12 e km-rel, végig vezetett szervízkönnyvel 600 e Ft-ért, alig lehetett eladni…
Nekem volt Seicentom 0,9-es és Altom is, nagyon jól használható autók városban, szerettem őket! Egyikkel sem volt probléma, pedig mindkettőben volt jócskán km!
Jogos,
92-95 ez a legjobb aztán 97-től a Priusok.
Én ehhez a görbéhez tartanám magam, cikktől függetlenül.
Hagyjátok figyelmen kívül a Civic Vei-t.
A cikk arról szólt, hogy maximum 10 éves kocsi legyen, maximum 1,3-mas motorral, maxmimum 500 Ft-os árral, ne legyen törött, és legyen érvényes magyar műszakija. Ez 5 feltétel, ebből az általad ajánlott kocsi kettőnek nem felel meg. Ráadásul nem egy 11 éves kocsit ajánlassz, hanem egy 18 évest, ami majdnem kétszer annyi, mint amiről szó van. Ennyi erővel azt is mondhatnánk, hogy a kedves vevő vgyen egy új 1.2 TCE Cliot, az szép is, jó is, az 5 feltételből négynek megfelel, csak egy kicsit drágább 🙂
Szóval az ajánlatodról akkor érdemes beszélni, ha 20 éves kocsikat keresünk, és nem 1300 köbcenti a hengerűrtartalom felső határa, különben hülyeség.
Ez így van, javaslatomat csak a típusra értsétek, Honda civic Vei.. most csak ilyen volt, de szokott lenni csapott hátúban normális felhasználótól is. Bár a civiceket nagyon megtalálták az említett gyerekszobások.
Típus előnye, hogy nagyon lehet spórolni vele, az akkori típusokhoz képest.
Érdekes… Ennyi pénzért (380-500 ezer), már nagyon jó állapotú Toyota Corrola is van a piacon, igaz egy-két évvel korosabb. Viszont, cserébe sokkal megbízhatóbb működésben, biztonságban. A fenntartása sem tér el a fent említett hulladékoktól. Ja, meg autópályázni is lehet vele 🙂
NAV árverésen – 2003-as Peugeot 206, 140ekm-rel – 250.000Ft áll a licit most. Jó állapotban.
Árveréses autókat nem tekerik vissza, nincs idejük.
https://arveres.apeh.hu/index-futo_arveresek-ingosag.html?.actionId=action.auction.AuctionSummaryAction&FRAME_SKIP_DEJAVU=1&auctionId=33141
Én ezt tudom javasolni! Bár most csak sedanban van.
http://www.hasznaltauto.hu/auto/honda/civic/honda_civic_1.5_vei_v-tech-6007337
Széles sávú lambdás és részterhelésen szegény keveréken megy.
Ügyes, leleményes megoldás, kiváló példa arra, hogy olcsón is lehet jó autót találni!
NAV árverésen vettem egy 10 éves Citroen Xsarát, kitűnő állapotban, 95.000km-rel – 300.000Ft-ért. Mondjuk szerencsém volt, mert kulcs nélkül lezárt állapotban hirdették meg, ezért nem kellett senkinek. A tulajt facebookon megtaláltam és közreműködő volt, átadott minden papírt és kulcsokat. Kisebb-nagyobb hibák javításával, nyári gumi cserével és átírási költséggel együtt kb. 420.000Ft-ba került.
Azóta kiderült, hogy év elején volt szervizben és le is vizsgáztatták. A 95.000km tényleg annyi, első tulajtól volt, és a lefoglalás miatt nem tekerhette vissza.