Durva következménye lett az idős sofőr hibájának, 3 személy és saját Golf IV-esén túl egy második generációs Nissan Qashqai is megsérült, az autók alighanem totálkárosak (Fotó: police.hu)
Hiába a sok-sok kihelyezett tábla, hiába a sok-sok tájékoztatás, a héten, csütörtök koradékután a forgalommal szemben hajtott fel az M85-ös autóútra egy 80 éves soproni férfi Nagycenknél. A beszámolókból kiderül, hogy sajnálatos módon nem sokkal később Nagylózs térségében IV-es Golfjával az idős sofőr nekiütközött egy szabályosan, a belső forgalmi sávban érkező Nissan Qashqai-nak, amitől az a külső sávban haladó kamionnak csapódott. Mindkét autó a szalagkorlátnak ütközve, jelentősen összetörve, légzsákjait eldurrantva állt meg. A baleset során három ember megsérült, őket a mentők kórházba vitték. Az eset körülményeit a rendőrség vizsgálja.
Hasonló esetek más gyorsforgalmi utakon is előfordultak már, annak ellenére, hogy az elmúlt években a Magyar Közút kommunikációjával és táblák kihelyezésével is kiemelt figyelmet fordított arra, hogy felhívja a sofőrök figyelmét a megfelelő irányú haladásra. Ugyanakkor ahogyan egyre több a gyorsforgalmi út és a GPS szerint, akár nem a legfrissebb szoftverrel közlekedő autós, bizony előfordul, hogy a térkép még nem ismeri az új szakaszt, ilyenkor pedig a navigáció fals információkat adhat. A másik jellemző hiba, hogy a kihajtókat elvétők megfordulnak, ahelyett, hogy a következő lehajtónál szabályosan letérve folytatnánk útjukat. Ilyen esetben mindig érdemes vállalni a kerülőt. A matrica miatt sem kell aggódni, hiszen a fizetős szakaszra felhajtást követően 1 óra áll rendelkezésre a jogosultság megvásárlására.
Ökölszabályként elmondható, hogy a leállósáv mindig a jobb kezünk felé kell essen az úton, ha tőlünk balra található és még érkeznek is velünk szemből autók, akkor bizony több mint valószínű, hogy elvétettük a menetirányt.
Ilyen esetben a Magyar Közút a rendőrséggel és minden társszervezettel együtt arra kéri az autósokat, hogy ne tolassanak vissza, ne próbáljanak megfordulni, kapcsolják be a vészvillogót, lehetőség szerint húzódjanak le a leállósáv szélére vagy a forgalmi sávon kívülre, álljanak meg, vegyék fel a láthatósági mellényt, szálljanak ki az autóból és a korlát mögött várakozva hívják fel a 112-es segélyhívó számot! Be kell valljam, zsigerből én is a megfordulást javasolnám, de abban valóban több a rizikó, a konklúzió pedig szinte örök érvényű: vegyük észre, ha hibáztunk és ne szégyelljünk segítséget kérni!