Csak a fehér szín alapáras. A többiért 150 ezer forintot kér az MG
Valójában ezt a szívómotoros MG ZS-t vártam a legjobban, hiszen ez a belépő szint. Bár a tesztautó nem az alapfelszereltségű, sőt az importőrnél is arra számítanak, hogy nagyobb lesz az érdeklődés a kicsit drágább, de turbós benzines iránt. Ám nekem mégis az a gyanúm, hogy az érérzékeny hazai piacon azért sokan szemeznek majd az 1,5 literes változattal. „Elmondom” tehát gyorsan, mire számítsatok.
Bárhonnan nézem, csinos a formaterv
A külsőnél nem időznék sokat, hiszen nincs semmi különbség a motorváltozatok között. Mármint persze a villanyhajtású kicsit más –
kattints ide és ismerd meg –, de a benzines ZS-ek azonosak. Amint azt már korábban is fejtegettem az egyliteres tesztjében (
itt), több más márka termékére is hasonlít, bizonyos pontokon talán kimondottan szándékosan is, de ez csak jót tesz neki. A végeredmény pedig csinos, ebben azóta sem változott a véleményem. Ráadásul többféle élénk színnel is feldobható a megjelenés, köztük akár a tesztautó narancs (Hoxton Orange) színével is, persze felárért, ami mondjuk nem vészes, 150 ezer forint. Ugyanakkor a 17 colos könnyűfém keréktárcsák alapból járnak.
SUV-hoz méltóan nem ijed meg a könnyebb földutaktól
Ebben a kategóriában kellemes meglepetés, hogy mennyire igényesnek próbál tűnni az utastér. És tudjátok mit? Igényes is. Mindezt úgy, hogy nem is akarja valójában titkolni a spórolást, akad olcsó műanyag bőven. Ám ahol csak lehet, puhák a burkolatok, szépek a formák és nem mellesleg nincs baj az ergonómiával. Digitális műszeregységet kap a sofőr, középen pedig a 10,1 colos érintőképernyőről, illetve az alatta elhelyezett gombokkal könnyedén kezelhető a klíma, a rádió, minden. Továbbra sem a gyorsasága miatt kedvelhető az infotainment rendszer, ellenben mindent tud, amit ma egy ilyen rendszernek az alapvető kényelemhez tudnia kell. Van itt minden, okostelefonos kompatibilitás, műholdas navi és két USB-csatlakozó is.
Ügyesen álcázzák az olcsó hatású burkolatokat, amik így nem is túl olcsó hatásúak
Hátul is van két USB. Az ajtóburkolatok is igényesek
Az ülések esetében ismét meg kell említenem, hogy a bőrnek nevezett műbőr helyett a szövetkárpit valószínűleg kellemesebb, de a magasabb felszereltséghez sajnos csak a műbőr jár. Habár a tesztautóban ülésfűtés is segített az épp télire forduló időjárást kellemesebbé tenni, valójában ennek birtoklásához már mindenképp a másik motorral kell ZS-t választani. Ebben az esetben ez egy egyedi modell volt. Viszont a 448 literes csomagtér minden modell sajátja, ahogy a körülbelül 1,3 köbméteresre bővíthetőség is.
A műbőr üléseket még mindig mellőzném
A csomagtér több mint 1300 literesre bővíthető
Na, most jönnek az izgalmasabb részek. Például a motor. Szinte teljesen kihaltak a piacról a szívó benzinmotorok, ezért kész felüdülés a ZS a másfél literes egységgel. Nem egy száguldozós felüdülés, mert a 106 lóerőtől és a 141 Nm forgatónyomatéktól nem túl virgonc, ám ez tökéletesen illik egy kis SUV-hoz, amivel amúgy sem ildomos kanyarvadászatot tartani. Szépen egyenletesen érkezik meg az erő, amit az ötfokozatú (ez is ritka manapság) manuális sebességváltó az első kerekekhez továbbít. Összkerékhajtás pedig nem is rendelhető. A maximális teljesítményt 6000-nél adja le, a nyomatékot pedig 4500-nál, de igazából nem is nagyon kell pörgetni a kényelmes haladáshoz, hiszen a városi forgalom ritmusát simán felveszi. Országúti előzéseknél már nyúlkálni kell a váltó után, ami nem annyira szépen kalibrált szerkezet, mint a turbós egyliteresben, de azért hosszan panaszkodni sem lehet róla. Határozottan kell mozgatni, mert nincs meg benne az a finomság, amitől úgy érezni, mintha magától ugrana be a kulisszába, ettől eltekintve nem nyűg vele a közlekedés.
Nem vészesen, de azért hangos a négyhengeres
Kicsit hangosabb a háromhengeresnél, ami egyébként újabb elismerés annak a szerkezetnek. Hiszen mint írtam korábban, az sok vetélytársát lepipálja kulturáltságban. Zavaró rezgések, rezonanciák a négyhengeresből sem érkeznek, kérdések viszont igen, arról, hogy miféle motor ez, mennyire megbízható. Nos, a megbízhatóság majd évek múlva egy használttesztnek lesz a témája, amikor már kellő tapasztalat felhalmozódott, ám ezeket a szerkezeteket a SAIC többek között a GM-mel, így az Opellel is közösen fejlesztette annak idején. Ez azért egy kicsit megnyugtató, ugye?
Alapáron járnak a LED fények
A hátsó lámpa formájába is sokan belelátnak más modellt
A vezetés milyenségében sincsenek egyébként óriási különbségek a turbóshoz képest. A kormányzás ugyanolyan. Adhatna több visszajelzést, de legalább könnyű tekerni, és pontos. A futóművet a lágy felé hangolták, szépen elnyeli az úthibákat, cserébe jól érezhetően dől a tempósabb kanyarvételkor. Összességében ezt is nagyon kellemes vezetni. De mi a helyzet a fogyasztással? Gyári adatként az MG a turbósra és a szívóra ugyanazt az értéket adta meg, tehát 6,6-7,2 liter között. A tesztátlag kerek 7 liter lett nálam, ami kevesebb, mint a turbós 8,2 literes átlaga. Pedig az 1,5 literes már téli gumival járt nálam, hidegebb időben, ami azért a fogyasztásnövekedés irányába hat. Ám ez a négyhengeres nem pörög fel olyan hirtelen, na meg az, hogy eleve komótosabb a viselkedése, valószínűleg hatással van a sofőr jobb lábára, nem is erőlteti annyira a „menést”. De hozzá kell tennem, hogy mivel a saját autóm is egy jó öreg, gyenge, szívómotoros masina, ösztönösen gazdaságosabban vezetem ezeket a kihalófélben lévő jószágokat, szóval ez mind-mind torzítja az összehasonlíthatóságot. A lényeg tehát az, hogy tudja hozni a gyári értéket fogyasztásban.
Jó érzés vezetni, és ez nagyon fontos ám
Mennyi az annyi? Dobálózok itt az olcsó, meg az elérhető szavakkal, miközben manapság semmi sem olcsó, ám az MG ZS valóban az elérhetőbb modellek között jöhet szóba az új autók piacán. Induló ára 6 699 000 forint, a Comfort+ felszereltséggel pedig 7 299 000 forint. Utóbbiban már benne van többek között a tempomat, a vészfékasszisztens, a visszagurulás-gátló, a tolatóradar, a digitális klíma, a LED-fényszórók és az esőérzékelős ablaktörlő is. A 7 év vagy 150 000 kilométer garanciáról nem is beszélve. Szóval ennyiért ez egy valóban jól felszerelt autó, azonban bizonyos extrák csak akkor érhetőek el, ha a másik motorral rendelik a ZS-t. Ennek ellenére a felszereltségek kialakítása egyáltalán nem bonyolult, és pont azért, mert nem túl szerteágazó a felszereltségi, illetve az extralista, az átlagosnál rövidebbek a szállítási idők is. A márkakereskedői hálózat szépen bővül, remélhetőleg a szervizek is teljes felkészültséggel várják majd a felmerülő igényeket, és akkor minden adottá válik ahhoz, hogy az MG hosszú távon megvethesse itthon a lábát.
Alapból digitális a műszeregység
Értékelés
Pozitív
Csinos dizájn, kedvező ár, kulturált benzinmotor elfogadható fogyasztással
Negatív
Váltókar megvezetése, műbőr ülések
Árak
Tesztmodell alapára
7 299 000 Ft (2022.12.12.)
Tesztautó ára
7 449 000 Ft (2022.12.12.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1498 cm3
Teljesítmény:
78 kW (106 LE) 6000 1/min-nél
Nyomaték:
141 Nm 4500 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
10,9 s
Gyári vegyes fogyasztás:
6,6-7,2 l/100km
Méretek
Belső szélesség elöl:
1500 mm
Belső szélesség hátul:
1470 mm
Belmagasság elöl:
870-900 mm
Belmagasság hátul:
890 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
230 mm
Ülőlap hossza elöl:
490 mm
Ülőlap hossza hátul:
440 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1000 mm
Csomagtér magassága:
760 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1600 mm
Raktérnyílás szélessége:
1070 mm
Raktérnyílás magassága:
780 mm
Motor és váltó
Hengerűrtartalom:
1498 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
5 fokozatú manuális
Nyomaték:
141 Nm 4500 1/min-nél
Teljesítmény:
78 kW (106 LE) 6000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Gyorsulás 100 km/h-ra:
10,9 s
CO2-kibocsátás:
149-163 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
6,6-7,2 l/100km
Fogyasztás a használónál:
7,0 l/100km
„…ám ezeket a szerkezeteket a SAIC többek között a GM-mel, így az Opellel is közösen fejlesztette annak idején. Ez azért egy kicsit megnyugtató, ugye?”
Khhmmm… ööö… izééé… na… Igen! 😀
Megnyugtató? Opel? Nem az is egy fos 🙂
Lehangoló látvány , kívül és belül bárhová nézek csak ez a szomorú érzésem van. Ugyan már, ki cserélné le a kocsiját erre?
Bődületes ütemben nőnek az MG-eladások egész Európa szerte…
Tudsz erről linkelni valami cikket vagy eladási listát ?
Tényleg érdekel, hogy teljesít a márka.
Itthon kétlem, hogy megszorongatná a Suzukit (műszakilag és formára is jobb szerintem a Vitara/Scross)…de a Dácsiától vonhat el vevőket.
Ez az MG műszakilag nem rossz, 1,6, négyhenger, tök pozitív, belseje tényleg szebb, mint a Vitaráé, külsőre visszont aránytalannak tűnik, oldalról szembeötlő ez, a kerekek, de maga a kerékjárati ív is picik a karosszériához képest… ezzel rendkívül idióta benyomást kelt, amolyan ford ecosportossá válik kicsit, aminél ocsmányabb jószág nem igen létezik.
https://carsalesbase.com/europe-saic-mg/
Megnéztem az európai eladási számait ennek a modellnek.
Nem olyan kiugró azért az eredmény, de az mindenképpen kedvez nekik, hogy autóhiány van Európában,nekik viszont vannak autóik.
A mai autókhoz képest szerintem nem.Pl a vetélytárs Vitara lehangolóbb.
Ez nem a Vitara kategóriájában mozog, ez egy bálna ahhoz képest. Apró kerekeken guruló bálna.
Belülről teljesen rendben van, kényelmes, jó anyagok, mai elvárásoknak megfelelő műszerek. Kívülről biztosan van akinek tetszik, meg van akinek nem. Én vezettem ezt az 1.5-ös szívó benzinest a márka hazai bemutatóján. Nem venném meg, nekem nem tetszett a motor. Lehet az is baj, hogy már hozzászoktam a sokkal dinamikusabb turbo motorokhoz, szóval ezt a szívót gyengének gondolom. A ezres meg csak 3 hengeres. Szóval a Suzuki motor terén biztosan jobb. Az MG-nek az az egyik előnye, hogy a kínaiak mindent maguk gyártanak Shanghaiban, így rövid időn belül (kb. 4 hónap) tudnak szállítani. Azt nem tudom, hogy a Suzukinál mik a lehetőségek, de sok márkánál egy évet vagy még többet is kell várni.
Eladásokban Magyarországon nem fogja megszorongatni a Suzukit, mert a Suzukinak már több évtizedes hagyományai vannak, de más országokban sikeres lehet.
Megnézem egy ilyet élőben.
Kínai eredetű, tehát ott is szerelték össze, legalábbis az alvázszám alapján.
Annyit tudok mondani, hogy a nosovicei Hyundai gyár dolgozói mehetnének egy tanulmányútra az MG gyárába (de nem is kellene Kínába utazniuk, csak a közel Mladá Boleslav-ba, mert a Skoda gyárnak sincs mit szégyellnie ezen a téren), mert az MG-n minden karosszéria elem tökéletesen passzol és egyenletes rések vannak köztük. Ez egyetlen i30-ról se nagyon mondható el. Akár az utcán, akár a szalonban vagy annak udvarán látom, még gyári csomagolásában. Szégyen.
Béna és ortopéd kívül, ízléstelen belül. Ez az autó az összes szégyent ráhordja a patinás MG márkára. De szégyenteli az a FOGYASZTÓ is, aki megveszi ezt a guruló kredencet újonnan.
Kívül valóban megosztó, de belül teljesen rendben van, mind anyaghasználatban, mind összeszerelésben. Én ültem benne és vezettem a márka hazai bemutatóján. A patinás MG márka életképtelenné vált, egy kicsit vegetált és szépen csődbe ment. A piac majd eldönti, hogy mennyire lesz életképes a márka. Mindenesetre már az is fontos lépés, hogy azonnal 22 márkakereskedéssel indulnak.
7 milláért? Ez? Ne viccelj 🙂 Hol van itt autó 🙂 Azt szokták mondani „nem rossz de a jótól k…va messze van „