Gumitesztjeink állandó helyszíne a mogyoródi Tanpálya, magunk is nagyon sok mindent megtapasztaltunk már ott, de Kőrös András vezető instruktor még sok érdekességet mesélt a mostani podcastban is
Nem szerény tapasztalattal és tudással rendelkezünk a téli gumiabroncsok kapcsán, hiszen 2012 óta készítjük a Groupama Tanpályán a nonstopgumi.hu közreműködésével saját tesztjeinket. Pontosan azért, hogy egyértelmű, mért értékekkel megmutassuk, milyen óriási különbségek adódnak az egyes abroncsok között, mekkora úr a sebesség, mennyire óvatosságot követelő a téli vezetés. Rengeteg cikket írtunk már ennek kapcsán, legfrissebb,
idei tesztünk itt található, ezúttal pedig Kőrös Andrással, a Tanpálya vezető instruktorával beszéltük át a legfontosabb tudnivalókat, tapasztalatokat.
A jelenlegi időszakban élő beszélgetés helyett videóhívással, amit rögzítettünk is, de a lényeg, a beszélgetés podcast formájában, utazás vagy épp sportolás közben is fogyasztható. Biztonságos közlekedést kívánunk, jelenleg minél kevesebbet és persze az évszaknak megfelelő abroncsokon. De persze akár a gumik, akár a közlekedés kapcsán is van még mire figyelni, lásd/halld a podcastban!
Azért van egy két dolog, amit szerintem elég egyértelműen ki lehet jelenteni:
– Hogy 7 fok alatt kell a téli gumi, egy nagy parasztvakítás és szinte semmi alapja nincs.
– Tulajdonképpen nálunk már évek óta elég kevés az a nap vagy időszak, amikor valóban szükség van a téli gumira. Hóban, jégen, latyakban és a hajnali lefagyásoknál valóban hasznos és szükséges.
– A nyári gumi legalább úgy, de gyakran jobban tapad a hideg aszfalton, sőt még a nedvesen is, mint a téli.
– Egy átlagos autóval rendelkező, átlagos sofőrnek már jobban megéri a négy évszakos gumi, mint a téli nyári cserélgetése.