Ha kisiparos lennék, ilyet vennék! Renault Kangoo Z.E. teszt
Renault Kangoo Z.E. 33 L2 Maxi személyszállító teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Renault villanyautó kínálata nem csak a Zoe kisautót tartalmazza, a Kangoo és a Master is elérhető elektromosként, előbbi személyszállítóként is.
Ha elektromos Renault, akkor alighanem 100-ból 99 embernek a Zoe ugrik be, ami nem is csoda, hiszen Európa legnépszerűbb villanyautójáról van szó. Ugyanakkor vannak ám egyéb elektromos autói is a Renault-nak, ott van például a négykerekű, de inkább kétszemélyes motorkerékpárnak számító Twizy, ami elképesztően jópofa, ám hazánkban olyannyira eltalált a szabályzás, hogy nem jogosult zöld rendszámra. Van továbbá elektromos az óriás Masterből és a Kangoo-ból is, utóbbiból már 2011 őszén megjelent a zéró emissziós, Z.E. kivitel. Akkor még az első Zoéhoz hasonlóan 22 kWh-s akkumulátora volt, ma már másfélszeres kapacitásúval szerelik.
A Kangoo Z.E. nem csak villanyautóként, alapvetően is koros, a 2007-ben megjelent második generációs Kangoo adja az alapjait, műszerfala is pont olyan, 12 évvel ezelőtti, ahhoz képest és a furgon szegmensben amúgy teljesen korrekt. Bizony, a Kangoo Z.E. leginkább haszonjárműként nézendő, úgy kétféle hosszal is kapható, ám az ötüléses személyszállító, (nem egyterű, hanem kombi kivitel) csakis a hosszabb, 4,66 méteres, 3,08 méteres tengelytávolságú verzióból érhető el. Utastere puritán, az első ajtókat borító, a műszerfalénál már egyszerűbb plasztikok még mindig a beltér nemesebb anyagai közé tartoznak, a hátsó tolóajtókon ugyanis már kivillanak a lemezek, az óriási, ülésdöntés nélkül is 1,25 méter hosszú, több mint 1 méter széles és magas raktérbe ugyanis csak az oldalfalakra jutott kárpitozás.
A kialakítás egyszerű, ám óriási szó, hogy alaphelyzetben is több mint egy köbméteres a raktér, míg az okos hátsóülés-hajtással (a támla döntésével süllyed az ülőlap, így aztán sík a padló) 3,4 köbméteres, nagyon jól pakolható raktér alakítható ki. A személyverziónál alapáras a 180 fokban kitárható hátsó ajtópár, de a kétoldali tolóajtó már feláras, alapból csak a jobb oldalra jár. A belső helykínálat a műfajhoz illően pazar, széltében, magasságban és még hosszában is bőséges a tér, hátul óriási a lábtér, nem úgy az ülőlap, ami rövid, ám magassága miatt ez mégsem zavaró. Elöl nagyobb méretűek, csekély tartásúak, de így sem kényelmetlenek az ülések.
Bár a Kangoo Z.E. egy eredetileg nem elektromosnak tervezett autó villanyosított változata, ezt a munkát tökéletesen megoldották a franciák: az akkumulátor nem vesz el helyet a raktérből, márpedig nem máshova, mint a padlóba építették. A második üléssorban is sík a padló, s leginkább csak az opciós R Link érintőkijelző, meg persze a súlyelosztás mutatja meg, hogy az akkumulátor a padlólemezen, a hátsó ülés alatt, így a két tengely között szinte középen kapott helyet. A hosszú Kangoo kapcsán - a 7 üléseseket a nagycsaládosoknak kedvezménnyel kínáló hazai piacon - nagyon sokan teszik fel a kérdést, hogy vajon miért nincs belőle három üléssoros verzió. A válasz vélhetően a terhelhetőségnél keresendő, a bő 1,5 tonnás önsúlyú autó hasznos teherbírása (65 kilogrammos sofőrrel együtt) 650 kilogramm, ebbe a plusz ülésekkel és poggyászokkal már nagyon sarkosan fért volna bele a hétüléses verzió.
Opcióként kapunk csak légkondicionálót, úgy viszont alapból hőszivattyúsat, ami jó dolog, mert lényegében nem befolyásolja a hatótávot, fűthetünk nyugodtan. A rendszer amúgy elég hatásos ahhoz, hogy a nagy légterű utasteret is temperálja. Vezethetőség kapcsán az eco módban nagyon visszafojtott menetdinamikán túl még egy érdekességet rejt a Kangoo Z.E., ez pedig a menetpedál működése. Nincs "alapjárati" kúszás, a Kangoo Z.E. a BMW i3-hoz hasonlóan csakis akkor mozdul meg, ha megérintjük a jobb oldali menetpedált. Jó hír, hogy itt sokkalta finomabb az adagolhatóság, s ez az autó is egyetlen pedállal vezethető, a rekuperációval állóra fékezi magát, rossz hír, hogy a megállított autót viszont nem tartja meg, s akár hátra is gurulhatunk.
Árak
Tesztmodell alapára
9 899 000 Ft (2019.11.27.)
Tesztautó ára
10 697 380 Ft (2019.11.27.)
Műszaki adatok
Teljesítmény:
44 kW (60 LE)
Nyomaték:
225 Nm
Gyorsulás 100 km/h-ra:
22,3 s
Végsebesség:
130 km/h
Méretek
Hosszúság:
4666 mm
Szélesség:
1829 mm
Magasság:
1802 mm
Saját tömeg:
1555 kg
Össztömeg:
2270 kg
Terhelhetőség:
650 kg
Tengelytáv:
3081 mm
Karosszéria-kivitel:
egyterű
Csomagtér:
1200-3400 l
Belső szélesség elöl:
1510 mm
Belső szélesség hátul:
1530 mm
Belmagasság elöl:
900-980 mm
Belmagasság hátul:
920 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
325 mm
Ülőlap hossza elöl:
500 mm
Ülőlap hossza hátul:
425 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1600 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1170 mm
Csomagtér magassága:
1070-1230 mm
Csomagtér hossza:
1250 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
2100 mm
Raktérnyílás szélessége:
1190 mm
Raktérnyílás magassága:
1100 mm
Motor és váltó
Motor:
villanymotor
Sebességváltó:
irányváltó
Nyomaték:
225 Nm
Teljesítmény:
44 kW (60 LE)
Menetteljesítmény
Végsebesség:
130 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
22,3 s
Ideje lenne már, hogy kijöjjön a Renault az új Kangoo-val és annak elektromos változatával. Mert ez a mostani már egyre nehezebben veszi fel a versenyt a PSA vetélytársakkal. Csak azokból meg elektromos változat nincs.
Pedig igény lenne modern elektromos egyterűekre, furgonokra, furgonból személyautósított változatokra. Mert ez az őskövület Kangoo ebben a formában igen szerény eresztés. Nem több, mint a feltétlenül szükséges minimum.
Teljes mértékben igazad van!