Ha felújítasz egy 911-es Porschét, így csináld!

Az angol Theon Design veterán Porsche 911-esekből varázsol mai technológiával felszerelt sportautót

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A hagyományokhoz hűen, de a Porsche innovatív szellemének megfelelően alakították át ezt a szemet gyönyörködtető, 964-es generációjú 911-est.

A Porsche 911 étvizedek óta kívánatos sportautónak számít, de talán a '90-es években nem sokan gondolták volna az aktuális generációról, hogy szép állapotban később vagyonokat is adhatnak majd érte. Ma már annyira jól megy a Porschénak, és olyan jó a márka megítélése, hogy a 30 éves 911-esekben senki nem a küszködő, csőd szélén álló márka által gyártott modellt látja, hanem egy hagyományos, régi értékek mentén készült, klasszikus sportkocsit. A keveset futott darabok is jelentős összegekért kelnek el, de az igazán ínyencek - és tehetősek - képesek 300 ezer fontot, nagyjából 125 millió forintot is kifizetni egy felújított darabért, mint amilyen az angol Theon Design HK002-es projektje.
Hirdetés
A Theon Designt Adam Hawley hozta létre, miután évtizedeket töltött az autóiparban a legnagyobb gyártóknál. Az összeszedett tapasztalatokat és tudást arra használja, hogy saját elképzelései alapján, a legapróbb részleteket is kidolgozva újítson fel klasszikus Porschékat, egészen konkrétan az 1989 és 1993 közötti 964-es generációjú 911-eseket. Eddig három példánnyal készült el, ami sokkal inkább alapos munkájának, semmint lustaságának bizonyítéka. A felújítás azonban nem csupán a kopó alkatrészek cseréjét és tisztítását takarja: Hawley az autó belsejét, karosszériáját és a hajtásláncot is átépíti - mindezt persze a Porsche hagyományos értékeit követve.
Például új, de korhűen léghűtéses a 3,8 literes, 371 lóerős motor, ami egyébként szívó is - bár kérésre turbósat is beépít, 3,6 és 4,0 literes lökettérfogat-tartományban. Az erőforrás maga sem egy egyszerű egység, a motor legfontosabb részleteit is szakértelmének köszönhetően maga válogatja össze neves beszállítóktól. Mindehhez a 993-as generáció G50-es hatfokozatú kéziváltóját párosítja, az új lengéscsillapítóknak köszönhetően pedig sokkal közelebb van az aszfalthoz a klasszikus szépség.
Hirdetés
Máshol is tetten érhető az eredeti 911-esek előtti tisztelettétellel vegyített innováció, mintha csak azt üzenné Hawley: jó volt ez a 964-es, de ne tagadjuk, hogy sokat fejlődött azóta a technológia. Például az új, kisebb és hatékonyabb légkondi, illetve a szervo az autó elejébe került, miközben az eredetiben ezek a farmotor fölött voltak - ezáltal nem csak alacsonyabb lett a tömegközéppont, de hosszában is közelebb került az autó közepéhez, elérve az 50-50%-os tömegeloszlást az első és a hátsó tengely között. Teli tankkal is csupán 1248 kg-ot nyom az autó, pedig még szélesítettek is a hátsó kerékjáraton. Alapvetően acélból készülnek a karosszériaelemek, a toldásokat szénszálból csinálják, de igény szerint az összes panelt elkészítik az utóbbi anyagból. Belül még inkább tetten érhető a megújítás, finom bőrrel és kontraszt színű varrással díszítették a teljes utasteret. Az olyan modern technológiák, mint az okostelefonos összeköttetés vagy a tolatókamera nem hiányozhatnak egy mai autóból, de természetesen jól el vannak rejtve, és csak akkor bukkannak ezek elő, ha szükség van rájuk - így a beltér időtlensége sem sérül. Le a kalappal a Theon Design előtt!
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?