Ha félsz a villanyautóktól – Suzuki Ignis teszt

Ráncfelvarrása után is mókás, de kiváló városi kisautó a Suzuki Ignis

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Olyannyira kicsi, hogy simán nevezhetem kei carnak, amelyek Japánban ugye adókedvezménynek örülhetnek. Ha komolyan gondolnák a hazai járműpark fiatalítását az illetékesek, itthon is hasonlót kellene meglépni.

Kezdhettem volna azzal a felütéssel is, hogy ha nincs pénzed villanyautóra, akkor ideális választás lehet ez a kis városi mini, ám nézzünk szembe a tényekkel: az Ignis sem olcsó mulatság. De még így is feleannyiba kerül (ha a kedvezményeket nem nézem), mint egy villanyautó. Utóbbiak tökéletes közlekedési eszközök városban, de ugyanez az Ignisről is elmondható. Egyelőre még sokan sanda szemmel néznek a villanyautókra. Talán a legtöbben a hatótávpara miatt, pedig városban ettől aztán pont nem kellene félni, de sorolhatnék még néhány kifogást, ami a villanyautókkal kapcsolatban rendre felmerül. A legnagyobb probléma viszont mindenképpen az árszabás az új autók között. Tényleg borzasztóan drágák.
Tény, hogy az Ignis nem annyira környezetbarát, és tankolni is drágább, viszont minden porcikája a városi életmódhoz való. Miközben a budapesti utcákon cirkáltam vele, folyamatosan azon járt a fejem, hogy miért vesz bárki nagyobb autót, ha tényleg csak arra használja, hogy a városban, esetleg az agglomerációban közlekedjen. Ennél nem kell nagyobb! Tudjátok mit? Még egy Swift méretű autó sem, amennyiben többnyire egyedül, vagy másodmagával utazik az ember. Mivel az Ignis magas, hátul is elfér két felnőtt kényelmesen. Csomagtere pont elég, két sporttáska, vagy egy nagybevásárlás cókmókjai gond nélkül elférnek, főleg, hogy a hátsó üléssor előre-hátra tologatható.
Hirdetés
Igazból még a belső anyagokra sem tudnék panaszkodni. A legtöbb műanyag persze kemény, kopogós, de akadnak finomabb tapintású részletek is, például a fehér díszbetét, ami széltében végigfut a műszerfalon. A kék betétek az ajtón és a kardánalagúton pedig feldobják kicsit a hangulatot. Akad még néhol szénszálas mintázatú díszbetét is, de ez már nem oszt, nem szoroz, egyszerűen kellemes hangulatú az Ignis utastere. A szövetülések kék mintázata szintén passzol az összképbe, kényelmüket maximum a kevéske combtámasz rontja. Derékban jól tartanak, hátul viszont már kissé deszkaszerűek. A középkonzolra pillantva ott a napjainkban már szinte elmaradhatatlan érintőképernyős kijelző, telefontükrözés lehetőségével. Alatta pedig az automata klíma, szóval azért tényleg kapunk is valamit a pénzünkért. A kormánykerék műbőrözése is kellemes, a váltókar, illetve ahogy az mozog, szintén tisztességes iparosmunka, a kuplungpedál viszont számomra túl kevés ellenállással mozgott. Tudom, még nem meséltem arról, mit is takar a ráncfelvarrás. Természetesen a szokásos dolgokon változtattak. Új lökhárítókat kapott a csöppség, amelyektől jóval szabadidő-autósabb a megjelenése, hiszen ezek masszív védőelemeket, avagy gallytörő rácsot imitálnak. Ráadásul a hűtőmaszkot lecserélték függőleges osztásúra, amitől egy pici Jeep Wranglerre emlékeztet az Ignis. A szabadidő-autós jellege egyébként a 18 centis hasmagasságban is tetten érhető, szóval telekjárónak is simán beválik, habár felázott földutakon a viszkokuplungos összkerékhajtás is jól jöhet, amit a tesztautó nem kapott meg. Ellenben csatolt lengőkaros a hátsó futóműve, ami jó hatással volt a viselkedésére, egészen pontosan a menetkomfortra.
Hirdetés
A ráncfelvarrás kiterjedt a lemezek alatti technikára is. Még mindig 4 hengeres az autó szíve, de a korábbi 1242 köbcentis szerkezetet 1197 köbcentis váltott, és igen, emiatt a teljesítménye is csökkent, de csak 7 pacival, így most 83 lóerős. Ahogy a nyomatékából is 107 Nm maradt, de ezek a veszteségek nem érződnek haladás közben. Mivel az Ignis üres tömege csupán 860 kilogramm, gond nélkül ugrik.

Simán tartható vele a városi forgalom ritmusa, de én még autópályára és országútra is kivittem egy picit nyúzni. Országúton ugyanolyan kellemes, mint városban, a 90-es tempó nem gond számára.

A 130 már más tészta. Érdekes módon nem kelt nagy szélzajt még ekkor sem, valószínűleg a kicsi homlokfelülete miatt, illetve a rendkívül vékony gumiabroncsok felől sem jön túl nagy zaj. De 110 feletti gyorsításkor mintha kifogyna a szuflából, ám azért szép lassan felszenvedi magát 130-ra de nagyjából ott a vége is. Persze ezt csak érdekességképp jegyeztem meg, szóval lehet vele autópályázni is nyugodtan, de az a fogyasztást is rendesen megdobja. Végül 5,3 liter lett a tesztfogyasztás, ám kicsit normálisabban közlekedve ebből lehet még faragni. De még nem mondtam el mindent a hajtásláncról, hiszen a lágy hibrid rendszer villanyos részén is javítottak picit. Az indítógenerátor már 10 Ah-s lítium-ion akkumulátort kapott, így több energiát képes tárolni, hogy aztán besegítsen gyorsításkor és észrevétlenül indítsa az autót a stop/start rendszer működésekor. Térjünk hát vissza a „mocskos anyagiakra”. Kedvezménnyel már 3 945 000 ezer forinttól kapható Ignis, de a leggazdagabban felszerelt verzió, azaz atesztautó listaára 5,625 millió forint, kedvezménnyel pedig 4 735 000 forint. Persze ebben benne van a már említett tételeken kívül a tempomat, a vészfékasszisztens, az automata fényszórókapcsolás és az ülésfűtés is. Ennek ellenére megértem a hőbörgést az árak láttán, hiszen ez egy aprócska jármű. Pontosan ezért látnám logikusnak ezekre is az állami támogatást, mert városba ideális, sokkal stresszmentesebb vele közlekedni, mint bármelyik crossoverrel, a lágy hibrid rendszerrel pedig a károsanyag-kibocsátása is csökkent. Egyre inkább túlzsúfolódó városainkban sokkal több értelme van egy ilyen autónak. Kedves gyártók, hozzatok még több kei cart az országba!
Értékelés
Pozitív
Kicsi túlnyúlások, könnyű manőverezhetőség, kicsi tömeg, vidám hangulat
Negatív
Magas ár, kuplungpedál
Árak
Tesztmodell alapára
4 735 000 Ft (2020.09.07.)
Tesztautó ára
4 865 000 Ft (2020.09.07.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1197 cm3
Teljesítmény:
62 kW (84 LE) 6000 1/min-nél
Nyomaték:
107 Nm 2800 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
12,7 s
Végsebesség:
165 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
5,1 l/100km
Méretek
Hosszúság:
3700 mm
Szélesség:
1690 mm
Magasság:
1595 mm
Saját tömeg:
860 kg
Össztömeg:
1330 kg
Tengelytáv:
2435 mm
Karosszéria-kivitel:
ötajtós
Csomagtér:
267-1056 l
Belső szélesség elöl:
1380 mm
Belső szélesség hátul:
1320 mm
Belmagasság elöl:
990 mm
Belmagasság hátul:
940 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
250 mm
Ülőlap hossza elöl:
500 mm
Ülőlap hossza hátul:
470 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1170 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1020 mm
Csomagtér hossza:
580 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1340 mm
Raktérnyílás szélessége:
970 mm
Raktérnyílás magassága:
900 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin
Motorosztály:
Euro 6d
Hengerűrtartalom:
1197 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
5 fokozatú manuális
Nyomaték:
107 Nm 2800 1/min-nél
Teljesítmény:
62 kW (84 LE) 6000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
165 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
12,7 s
CO2-kibocsátás:
114 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
5,1 l/100km
Fogyasztás a használónál:
5,3 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
61 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
63 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
70 dB(A)
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

7 thoughts on “Ha félsz a villanyautóktól – Suzuki Ignis teszt

  • 2020.09.07. at 09:17
    Permalink

    „Kedves gyártók, hozzatok még több kei cart az országba!” Hoznának ők, de az EU által meghatározott életszerűtlen emissziós normák miatt jó eséllyel azok is kikopnak pár év alatt, amik itt vannak. Röhej, hogy egy Ignis után büntetést kell fizetni a normahatár túllépése miatt, a kéttonnás kamuhibrid SUV-k meg élhetik világukat.

  • 2020.09.07. at 09:26
    Permalink

    Parasztvakítás ez a fajta hibrid. 5,3 literes fogyasztás? Hogy márkatársat említsek, a Baleno kevesebbel is beéri, és nincs benne se villanymotor, se start-stop. Van viszont akkora csomagtere, ami egy kisebb családnak is elég, 90 lóereje és kisebb magassága miatt pedig nem gond neki az autópálya. Városban sem nagy a hátránya, mivel csupán 30-35 centivel hosszabb. De Balenót sajnos már nem lehet kapni, így az Ignis áráért a Swiftet választanám. De még inkább a Dacia Sanderót, amelyet tisztességesen felszerelve is egy millióval olcsóbban megkapok.

    • 2020.09.07. at 13:13
      Permalink

      Már miért lenne vakítás? Ez csaknem teljesen egyenlő azzal a fogyasztással, amit a gyártó reklámoz. Az már a vevői naivitás, ha a hibrid jelző mögé egyesek önálló elektromos haladást, töltőcsatlakozót meg ingyen energiát képzelnek el – a hivatalos brossúrák pont arról papolnak, hogy ez egy megerősített önindító és nem pedig egy agyonbonyolított rendszer.
      A Balenot meg inkább ne emlegessük fel – az időutazás volt a 2000-es évek elejére, tényleg legfeljebb a kifutó Daciákkal érdemes egy lapon emlegetni, ez az Ignis meg teljesen fel van vértezve az európai konkurensek ellen.

  • 2020.09.07. at 10:55
    Permalink

    Tesztmodell alapára 4 735 000 Ft
    Mennyiiii???
    Az 1.2-es GL+ verzió egymillióval olcsóbb volt… (és már az is egy millióval drágább volt a városi kisautónak ideális Celerio-tól amit szintén kukáztak az új normák miatt).

  • 2020.09.09. at 09:23
    Permalink

    Összehasonlításként a Suzuki egy korábbi „városi cirkálójával”… 2014-es Suzuki Splash (1242 cm3, 94 LE, 1 tonna, pontosabban 990 kg üres önsúly). Átlagfogyasztás mérő 5,3 l/100 km volt a megtett teljes 40 ezer kilométerre (nem lett soha lenullázva). (Sajnos, az akksi cseréjekor törlődött.) Ebben az 5,3-ban minden van: autópályás kül- és belföldi utak, város stb. A 160-at könnyedén, stabilan viszi – efelett még nem mentem vele, de még menne. Mentem már 700 km-et egyhuzamban autópályán, egy rövid megállással, tágas belül, nem fárasztó a hosszú út sem. Nos, a lágy hibrid Ignis 5,3 litere ehhez képest soknak tűnik… Ahogy az eddigi teszteket olvastam, inkább 4,3-4,5 l lehet. A tempomat a pályázás miatt nekem nagyon hiányzik, az Ignisben pedig csak a GLX-hez, legnagyobb felszereltséghez jár… Ennek ára pedig már a csillagos ég.

  • 2020.09.11. at 13:50
    Permalink

    …még egy mondat… Tegnap egy 450 km-es országúti karikám volt a splash-el. 4,3 l/100 km volt a fedcomp szerinti fogyi. Tévedhet kb. 2 decit, legyen 4,5 l… Késében voltam, úgyhogy „mentem”, és volt ebben 50 km gyorsforgalmi út is. Ha minden egybevetek, feltételezve a hibrid Ignisnek erre az útra 3,5 l-nél nem szabadna többet fogyasztani.

    • 2023.04.09. at 16:32
      Permalink

      Szerintem a Splash jóval áramvonalasabb, mint ezek az új kocka szarok, persze ezek nekem is jobban tetszenek, de országúton litereket is számíthat a forma. A másik meg hogy ha megnézed az az 1,2-es motor erősebb volt, valszeg most azzal már nem lehetne autót eladni, mert nagyobb volt a „kibocsátása”, de ez csak egy tipp részemről. Azzal az első generációs Double VVT motorral Swiftban még 3,4 litert is mértek britanniában egy hosszú vegyes használat alatt egy műsoradásban. Vicces amúgy, hogy ami kevesebbet fogyaszt benzint, nem eregethet több fingot szerintem.

Vélemény, hozzászólás?