Ha félsz a villanyautóktól – Suzuki Ignis teszt
Ráncfelvarrása után is mókás, de kiváló városi kisautó a Suzuki Ignis
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Olyannyira kicsi, hogy simán nevezhetem kei carnak, amelyek Japánban ugye adókedvezménynek örülhetnek. Ha komolyan gondolnák a hazai járműpark fiatalítását az illetékesek, itthon is hasonlót kellene meglépni.
Simán tartható vele a városi forgalom ritmusa, de én még autópályára és országútra is kivittem egy picit nyúzni. Országúton ugyanolyan kellemes, mint városban, a 90-es tempó nem gond számára.
A 130 már más tészta. Érdekes módon nem kelt nagy szélzajt még ekkor sem, valószínűleg a kicsi homlokfelülete miatt, illetve a rendkívül vékony gumiabroncsok felől sem jön túl nagy zaj. De 110 feletti gyorsításkor mintha kifogyna a szuflából, ám azért szép lassan felszenvedi magát 130-ra de nagyjából ott a vége is. Persze ezt csak érdekességképp jegyeztem meg, szóval lehet vele autópályázni is nyugodtan, de az a fogyasztást is rendesen megdobja. Végül 5,3 liter lett a tesztfogyasztás, ám kicsit normálisabban közlekedve ebből lehet még faragni. De még nem mondtam el mindent a hajtásláncról, hiszen a lágy hibrid rendszer villanyos részén is javítottak picit. Az indítógenerátor már 10 Ah-s lítium-ion akkumulátort kapott, így több energiát képes tárolni, hogy aztán besegítsen gyorsításkor és észrevétlenül indítsa az autót a stop/start rendszer működésekor.Árak
Tesztmodell alapára
4 735 000 Ft (2020.09.07.)
Tesztautó ára
4 865 000 Ft (2020.09.07.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1197 cm3
Teljesítmény:
62 kW (84 LE) 6000 1/min-nél
Nyomaték:
107 Nm 2800 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
12,7 s
Végsebesség:
165 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
5,1 l/100km
Méretek
Hosszúság:
3700 mm
Szélesség:
1690 mm
Magasság:
1595 mm
Saját tömeg:
860 kg
Össztömeg:
1330 kg
Tengelytáv:
2435 mm
Karosszéria-kivitel:
ötajtós
Csomagtér:
267-1056 l
Belső szélesség elöl:
1380 mm
Belső szélesség hátul:
1320 mm
Belmagasság elöl:
990 mm
Belmagasság hátul:
940 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
250 mm
Ülőlap hossza elöl:
500 mm
Ülőlap hossza hátul:
470 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1170 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1020 mm
Csomagtér hossza:
580 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1340 mm
Raktérnyílás szélessége:
970 mm
Raktérnyílás magassága:
900 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin
Motorosztály:
Euro 6d
Hengerűrtartalom:
1197 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
5 fokozatú manuális
Nyomaték:
107 Nm 2800 1/min-nél
Teljesítmény:
62 kW (84 LE) 6000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
165 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
12,7 s
CO2-kibocsátás:
114 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
5,1 l/100km
Fogyasztás a használónál:
5,3 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
61 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
63 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
70 dB(A)
„Kedves gyártók, hozzatok még több kei cart az országba!” Hoznának ők, de az EU által meghatározott életszerűtlen emissziós normák miatt jó eséllyel azok is kikopnak pár év alatt, amik itt vannak. Röhej, hogy egy Ignis után büntetést kell fizetni a normahatár túllépése miatt, a kéttonnás kamuhibrid SUV-k meg élhetik világukat.
Parasztvakítás ez a fajta hibrid. 5,3 literes fogyasztás? Hogy márkatársat említsek, a Baleno kevesebbel is beéri, és nincs benne se villanymotor, se start-stop. Van viszont akkora csomagtere, ami egy kisebb családnak is elég, 90 lóereje és kisebb magassága miatt pedig nem gond neki az autópálya. Városban sem nagy a hátránya, mivel csupán 30-35 centivel hosszabb. De Balenót sajnos már nem lehet kapni, így az Ignis áráért a Swiftet választanám. De még inkább a Dacia Sanderót, amelyet tisztességesen felszerelve is egy millióval olcsóbban megkapok.
Már miért lenne vakítás? Ez csaknem teljesen egyenlő azzal a fogyasztással, amit a gyártó reklámoz. Az már a vevői naivitás, ha a hibrid jelző mögé egyesek önálló elektromos haladást, töltőcsatlakozót meg ingyen energiát képzelnek el – a hivatalos brossúrák pont arról papolnak, hogy ez egy megerősített önindító és nem pedig egy agyonbonyolított rendszer.
A Balenot meg inkább ne emlegessük fel – az időutazás volt a 2000-es évek elejére, tényleg legfeljebb a kifutó Daciákkal érdemes egy lapon emlegetni, ez az Ignis meg teljesen fel van vértezve az európai konkurensek ellen.
Tesztmodell alapára 4 735 000 Ft
Mennyiiii???
Az 1.2-es GL+ verzió egymillióval olcsóbb volt… (és már az is egy millióval drágább volt a városi kisautónak ideális Celerio-tól amit szintén kukáztak az új normák miatt).
Összehasonlításként a Suzuki egy korábbi „városi cirkálójával”… 2014-es Suzuki Splash (1242 cm3, 94 LE, 1 tonna, pontosabban 990 kg üres önsúly). Átlagfogyasztás mérő 5,3 l/100 km volt a megtett teljes 40 ezer kilométerre (nem lett soha lenullázva). (Sajnos, az akksi cseréjekor törlődött.) Ebben az 5,3-ban minden van: autópályás kül- és belföldi utak, város stb. A 160-at könnyedén, stabilan viszi – efelett még nem mentem vele, de még menne. Mentem már 700 km-et egyhuzamban autópályán, egy rövid megállással, tágas belül, nem fárasztó a hosszú út sem. Nos, a lágy hibrid Ignis 5,3 litere ehhez képest soknak tűnik… Ahogy az eddigi teszteket olvastam, inkább 4,3-4,5 l lehet. A tempomat a pályázás miatt nekem nagyon hiányzik, az Ignisben pedig csak a GLX-hez, legnagyobb felszereltséghez jár… Ennek ára pedig már a csillagos ég.
…még egy mondat… Tegnap egy 450 km-es országúti karikám volt a splash-el. 4,3 l/100 km volt a fedcomp szerinti fogyi. Tévedhet kb. 2 decit, legyen 4,5 l… Késében voltam, úgyhogy „mentem”, és volt ebben 50 km gyorsforgalmi út is. Ha minden egybevetek, feltételezve a hibrid Ignisnek erre az útra 3,5 l-nél nem szabadna többet fogyasztani.
Szerintem a Splash jóval áramvonalasabb, mint ezek az új kocka szarok, persze ezek nekem is jobban tetszenek, de országúton litereket is számíthat a forma. A másik meg hogy ha megnézed az az 1,2-es motor erősebb volt, valszeg most azzal már nem lehetne autót eladni, mert nagyobb volt a „kibocsátása”, de ez csak egy tipp részemről. Azzal az első generációs Double VVT motorral Swiftban még 3,4 litert is mértek britanniában egy hosszú vegyes használat alatt egy műsoradásban. Vicces amúgy, hogy ami kevesebbet fogyaszt benzint, nem eregethet több fingot szerintem.