A Hyundai egy Ioniq 5-be építette be az agymotoros rendszert, amellyel az autó hihetetlen manőverek végrehajtására lesz képes. Minden kereket külön vezérelve kormányozhatnak, akár 90 fokos szögig, és a hajtás mértéke is minden keréken külön szabályozható. Így az autó a hossztengelyére merőlegesen is képes haladni, vagy helyben megfordulhat, szükség szerint.
Ez persze elég komplikált vezérlést tesz szükségessé, azaz valószínűtlen, hogy kézi vezérléssel kombinálva hozzanak forgalomba egy ilyen megoldást. Valószínűbb, hogy automata parkolás funkcióval, vagy akár önvezető rendszerrel párosítva válhat kész termék a jövőben az e-Cornerből.
Hasonló megoldásokkal más gyártók is kísérleteznek, ami nem meglepő: az elektromos hajtás terjedése, illetve a villanymotorok kis mérete és tömege nyitotta meg a lehetőséget a kerekek ennyire szabad, különálló hajtása és kormányzása előtt.
Önvezető autó, automata parkolás…..
Megint a nyomorékokra van fókuszálva, akik nem tudnak, vagy nem akarnak vezetni.
Nem tudsz parkolni, mert ügyetlen vagy, béna ? Akkor add át a kormányt másnak.