Ha ez a kompakt, nagyobbra nincs szükség! Peugeot 308 SW teszt

Fizetett hirdetés

Első teszt: Peugeot 308 SW 1.5 Blue HDi Allure Pack

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Dizájn, minőség és vezethetőség terén is új dimenziókat ígér a kompakt kategóriában az új Peugeot 308 - SW verziójával pláne csábító, így is sikerült kipróbálni.

Forgalmazói tesztautó még nincs, de az Emil Frey Peugeot M5 Center kereskedésből sikerült megkaparintani az ötajtósként már tesztelt új Peugeot 308 talán leginkább csábító, egyben a hazai flotta- és családi autó vásárlóknak leginkább érdekes verzióját, a dízelmotoros kombit. Érdemes vele ismerkedni, ugyanis a "kompakt" kombik között 4,64 méteres hosszával ez is óriási. Nem mellesleg az első generációjával 15 évvel ezelőtt érkezett, másodikkal Év Autójának is választott 308 - főként infotainment rendszerével - ma már tényleg a prémiummodellek közelébe nő.
Hirdetés
A dízelmotoros kombi 308-as mindig egy titkos tipp volt, ma is az, nem fog a HR vezető és a pénzügy sem csúnyán nézni, ha valaki erre voksol cégautó-választáskor, már ha van ilyen opció, de még a szomszéd sem fogja azt gondolni a modellnév kapcsán, hogy valami nagyon exkluzív autót újítottunk. Már ameddig nem látja meg magát az autót! Mert

a 308 egészében és részleteivel is egy dizájn-orgia.

Klasszikusan szép, semmiképpen sem "teherhordós" kombi sziluett, a 16-18 colos felnikínálatból már a második, Allure felszereltségtől 17 colosakat kapunk. A tesztautó egyébként a kínálat közepének tekinthető Allure Pack volt, ami már nagyon jól felszereltnek mondható. A szemből nézet egyenesen lehengerlő, de hátulról is kifejezetten csinos. A dizájn már az alapverziónál is erősen megvan, de a legújabb Peugeot embléma mögé az Allure Pack ellátmánytól jár a távolságtartós tempomat szenzora, ahogyan a hátsó keresztirányú forgalomra figyelmeztetős tolatókamera és a holttérfigyelő is. Sima tempomat, táblafelismerő rendszer, sávtartó és kamera alapú vészfékrendszer mindenképpen jár, sőt még tolatóradar is - 308-ból már olyannyira nincs "fapados", hogy a kulcs nélküli nyitás-indítás és a kétzónás automata klíma is alap, nemhogy az elektromos ablak- és tükörmozgatás vagy a multifunkciós, bőrhuzatos és persze az i-Cockpit 2.0-nak megfelelő apró, alul-felül lapított kormány. Az Allure Pack még éppen az "alap", de már 10 colos és digitális, változtatható képű műszerblokkot kapja, a Peugeot i-Cockpit 3D rendszer a GT verziótól jár, de navigációt és vezeték nélküli telefontöltőt itt is kapunk. A vezeték nélküli telefontükrözés már az alapverzió esetén is jár, de az klímavezérlésből még nem érintőképernyőset, hanem dedikált gombosat ad, a programozható i-Toggle gombos, profibb rendszer csak az Allure szinttől jár. Bár korábban több modellben is fájó volt, hogy érintőképernyőre került a légkondi kapcsolósora, itt már van annyira jó a rendszer, hogy nem zavaró, a programozható gombokról egyetlen érintéssel elérhetjük a kellően intuitív klímapanelt. Felhasználónként beállítható, hogy milyen gombokat, de még az is, hogy milyen háttérszíneket szeretnénk, milyen rádiókat szeretnénk hallgatni, milyen csempéket, widgeteket szeretnénk a személyre szabható kijelzőre. És bizony az sem mellékes, hogy alapáron 6 hangszórós, magashang-sugárzós, korrekt hifit kapunk, ami a motor leállítása után egészen az ajtónyitásig szól, a kihangosító sem szakad meg, ha leállítjuk a motort, csak akkor, amikor kinyitjuk az ajtót.
Hirdetés
A high-tech megoldások mellé meleg otthonosság is bőven jutott az utastérbe, a bőr-szövet ülésekhez rendkívül jól passzol és a térérzetet is ügyesen növeli a műszerfalról az ajtókra is áthúzódó szövetbetét. Minőségi, hogy a kardánboksz széle is bőrözött és persze a műszerfal egészén végighúzódó, huzatmentes szellőztetést adó légbeömlő is. Apropó klíma: háromféle intenzitás állítható, a belső keringetés, a szélvédő és a hátsó ablak fűtése pedig az i-Toggle sor alól manuális gombbal, félreértést kizáróan kapcsolható, de az sem mellékes, hogy a tágas hátsó lábtérbe is jutottak légbeömlők. Bizony, a 308 SW ma gond nélkül hoz a néhány évvel ezelőtti középkategóriában is helytálló tágasságot és persze komfortot, sőt annál még többet is. Ehhez még nagyon jó vezethetőség is társul, a Blue HDi dízel hangja szokás szerint jól szigetelt, nyomatéka alacsonyan éled, 1750-es fordulatról 300 newtonmétert élvezhetünk, ezzel és persze a mesterien hangolt, a 17 colos kerekekkel is finoman csillapító, mégis kellően stabil futóművel nagyon jól terelhető a 308-as. Az alacsonyan érkező nyomaték a takarékosságban is partner, a 90-es országúti tempó például 1600/perc fordulattal, 3 liter körüli fogyasztással futható, az autópályás 130 pedig még mindig csak 2300 körül, nagyon csendesen, 5 liter alatti értékkel. Városban is 5,5 alatt tartható a fogyasztása, a tesztkörön 5,2 literes átlag adódott vegyes körülmények között.

Ezzel a motorral a 308-as egy elképesztően jó hosszú távú utazóautó, de a viszonylag kisméretű dízelmotor gyors bemelegedésével és erejével városban is kellemes.

10 másodperces 100-as sprintjét és 200 km/óra feletti végsebességét leginkább autópályán fogjuk kiélvezni, akár a családdal együtt, hiszen az alaphelyzetben is 608 literes, 40:20:40 arányú támladöntéssel bővíthető csomagtérbe minden - is - belefér. Minden részlet, így a padlórekeszek, a két oldalt is lehúzó-kapaszkodós, az elakadásjelző háromszögnek tartós csomagtérajtó is okosan kidolgozott, a csúcsverziónál láblendítésre, elektromosan nyíló, alul a zár szépen burkolt. De van ám itt még egy ütőkártya, a 308 SW nem csak modern és kellemes, a dízel kombi éppen csak 10 millió forint felett startoló "alapverziójával" és az Emil Frey Peugeot M5 Center tesztautójánál is látott Allure Pack felszereltséggel is még 11,5 millió forint alá férő, amivel ma, bármennyire is furán hangzik, de kifejezetten jó ár/érték arányúnak mondható. Ja, és a legfontosabb: a csinos és kellően egyedi olív zöld metálfényezés felármentes hozzá, ezzel, sőt egyetlen részletével sem lesz egy unalmas kombi, sokkal inkább élvezetes, kívánatos.
Hirdetés
Cikkünk megjelenését az Emil Frey - Peugeot M5 Center támogatta, köszönet az első próba lehetőségéért!
Árak
Tesztmodell alapára
11 470 000 Ft (2022.06.16.)
Tesztautó ára
11 540 000 Ft (2022.06.16.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1499 cm3
Teljesítmény:
96 kW (131 LE) 3749 1/min-nél
Nyomaték:
300 Nm 1750 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
10.00 s
Végsebesség:
203 km/h
Méretek
Hosszúság:
4636 mm
Szélesség:
1852 mm
Magasság:
1444 mm
Saját tömeg:
1382 kg
Össztömeg:
1900 kg
Tengelytáv:
2730 mm
Karosszéria-kivitel:
kombi
Csomagtér:
608-1634 l
Motor és váltó
Motor:
Dízel
Motorosztály:
Euro 6d
Hengerűrtartalom:
1499 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
manuális (6 fokozatú) sebességváltó
Nyomaték:
300 Nm 1750 1/min-nél
Teljesítmény:
96 kW (131 LE) 3749 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
203 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
10.00 s
CO2-kibocsátás:
96 g/km
Fogyasztás a használónál:
5,2 l/100km
Fizetett hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?