Egy letűnt korszak klasszikus limuzinja: a Skoda Superb 3000 OHV
Három nap, három ország és 180 veterán jármű – ez a Bodensee Klassik veterán rali, amit május első hétvégéjén rendeztek meg Németország, Ausztria és Svájc Elő-Alpesi tájain. Ezen a klasszikus megmérettetésen, a Skoda 4 abszolút eltérő karakterű, de a márka történetének szempontjából mérföldkőnek számító modelljével vágott neki a majd’ 600 km-nek.
És hogy milyen modellekkel is állt rajthoz a Skoda? Az idei verseny középpontjában a jubileumi Skoda Octavia állt, amit 1959-ben mutatott be a gyártó a nagyközönség számára. A kétajtós modell sikerének alapja a megfelelő tömegeloszlás, illetve a négyfokozatú sebességváltó volt, így a dimbes-dombos, hegyes-völgyes vidékeken kimondottan agilisnak számított. Népszerűségét mi sem mutatja jobban, mint az eladási számok: 1959-1971 között összesen 360.000 db Skoda Octavia készült.
A másik ikonikus autó, amivel a Skoda nekivágott az oldtimer viadalnak, egy sorhatos motorral büszkélkedő, 3137 köbcentis, 3,3 méter tengelytávú, és 5,2 méter hosszú limuzin, a Skoda Superb 3000 OHV. 85 lóerős teljesítménye akár a 125 km/h-ás végsebességet is lehetővé tett, bár ez nagyban függ a karosszériaváltozattól.
A harmadik ikon, ami megkísérelte az 570-es km-es táv megtételét, az a Skoda Trekka volt. Ebből a modellből 1966-1972 között mintegy 3000 példány készült. A hátsókerékhajtású terepjáró főként Új-Zélandon lett nagy kedvenc, Európában ritkaságnak számít.
A Skoda Trekka masszív kis járgánynak tűnik: hegyen-völgyön átvágott
A negyedik autó, ami nem rettent meg a versengéstől, a Skoda Rapid 135 farmotoros kupé. A járgány 1289 köbcentis, négyhengeres aggregátja 58 lóerős, de a fejlett ötfokozatú sebességváltóval már a 150 km/h-ás végsebesség is elérhetővé vált.