Ha egy üzlet beindul: olcsóbb lett a Peugeot iOn is
Mikor vegyünk új autót? 4. rész
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Citroën C-Zero után a Peugeot iOn elektromos autó ára is emészthetőbb szintre csökkent. Négymillióért a Mini, itthon is kapható már a BMW ActiveHybrid 5, sőt a Subaru XV-nek is van már magyar ára.
A 8 470 000 forint is rengeteg pénz, de legalább már nem 10 millió feletti árról beszélünk egy Citroën C-Zero vagy egy Peugeot iOn elektromos autó kapcsán. A harmadik tojásra, a Mitsubishi i-MiEV-re még várunk...
Ahogyan azt már január első hetében is írtuk, a már tavaly év végén látott költség-változások, főként a regisztrációs adó apadása, még az áfa emelkedésével együtt is olcsóbb autóárakat eredményezett. Nem volt kétségünk, hogy az egyes márkák árcsökkentéseit ne követnék mások is, szinte folyamatosan kapjuk a friss információkat. Ezúttal - a Datahouse jelentése alapján - azt vizsgáljuk, hogy milyen változást eredményezett az évváltás egyes BMW, Ford, Mini, Peugeot, Renault vagy Subaru modellek esetében.
A Fluence (és a Thalia) picit drágább lett, a többi Renault mind olcsóbb, mint volt. Listán a két lépcsőshátú is kevesebbe kerül, de a megváltoztatott akciós feltételek relatíve emeltek az áron
A többi, árváltozásban érintett Renault-modell már tényleg olcsóbb: a Twingo átlagosan 10,44, a Clio Campus 10,68, a Clio 2,62, a Grand Modus 7,5, a Mégane 2,15, a Laguna 2,4, a Koleo 4,5, az Espace 4,87, a Latitude 5,68, a Wind 3 százalékkal kerül kevesebbe a tavalyi állapothoz viszonyítva. A Laguna új motorral szerelt változatban is rendelhető, ez a 2.0 dCi 130 ESM 7 180 000 forinttól - a 130 lóerős és 320 Nm-es dízelmotor vegyes fogyasztása gyári érték szerint mindössze 4,8 l/100 km, az ESM (Energy Smart Management) betűszó pedig azt jelenti, hogy a fékezési energia visszanyerésével (is) takarékoskodik az erőforrás.
Az új Mini Roadster alapára 1,6 literes, 122 lóerős benzinmotorral 5 815 000 forint
6,4 litert fogyaszt a BMW ActiveHybrid 5...
Hatmillió alatt a hatalmas Mondeo négyajtósként, 1,6 literes benzin- vagy dízelmotorral
Noha magyar ember még nemigen láthatott Subaru XV-t, jó, ha tudjuk, hogy csökkent az ára
Még nem is láttunk ilyen autót, de az évváltás során 2 százalékkal máris csökkent a Subaru XV ára: kétliteres benzinesként 7 150 000, dízelként 8 490 000 forint az alapár. Az Impreza 2.5T WRX STi-k, a Legacyk, az Outbackek és a Foresterek átlag 200 ezer forinttal lettek olcsóbbak. Kár, hogy az árelőny szinte vagy akár egész mértékben el is veszhet a magasabb átírási, azaz vagyonszerzési illeték miatt...
Előbb, mint vártuk! Máris 1.5 millióval ugrott lefelé két tisztán elektromos autó új ára!
Természetesen még így is drága, mert a reális értéke most még az újdonságra tekintettel 5 millió lenne, de azért ez is érezhető lépés, haladás.
Nem szabad elfelejteni, hogy ez nyomja lefelé a többi elektromos autó árát is például a REVA (www.villanyverda.hu) -ét is. Reméljük, amit tavaly 5 millióért kínáltak, pedig nem ér többet 2 millánál.
Szépen alakulnak az árak.
A Nissan Leaf, az Opel Amera, a Ford Fusion Hibrid, a Renault Kango ZE és Flurence ZE megjelenésével még tovább csökkennek, apadnak az árak.
A jövő itt áll a kapuban és félelmetes sebességgel fog berobbanni az életünkbe!