A Multipla sosem számított szép autónak, de ennyi átalakítással már-már egész jól mutat (Forrás: Vilebrequin)
A közösségi finanszírozás manapság elég népszerű, ha egy jó ötlethez nem társul elég pénz. A Kickstarter az egyik legnépszerűbb oldal, ha ilyen projektekről van szó, sok esetben millió dollárok gyűlnek össze amennyiben a közösségnek tetszik egy ötlet. 4 évvel ezelőtt ennek a Multiplának is így indult a története. A francia Youtuberek eredetileg 50 ezer dollárt (kb. 17 millió forintot) szerettek volna összegyűjteni a megadott határidőre viszont ennek a többszöröse, több mint 1 millió dollár (344 millió forint) gyűlt össze, így a Vilebrequin csatorna tulajdonosainak bőven volt anyagi kerete a kibontakozásra.
A szélesítések még a Multiplának is jól állnak (Forrás: Vilebrequin)
Nem lehet nem észre venni, hogy a Multipla karosszériája egyedi szélesítést kapott, az eredetileg ötajtós koncepciót átalakították 3 ajtósra és az autó hátuljára még egy hatalmas hátsó szárny is került. Ha már a hátsó traktusnál tartunk, akarva-akaratlanul is megakad a szem a csomagtér ajtajának közepén díszelgő kipufogón. A szokatlan elem egy szokatlan erőforráshoz kapcsolódik, legalábbis ha a Multiplákat vizsgáljuk: az autó hátuljába egy Corvette C7 ZO6 V8-as 6.2 literes motorja került, ami össze sem hasonlítható az eredeti 1.6-os négyhengeres erőforrással. Némi módosítás után a V8-as erőforrásból egy 1276 lóerős hajtásláncot faragtak, ami 12-szer erősebb a gyári adatokhoz képest. Persze ahhoz, hogy ezt a teljesítményt elviselje az autó megerősítették több helyen a karosszériát, új felfüggesztést kapott a Multipla, és nyilván egy teljesítményéhez méltó fékrendszert is beszereltek az 1000tipla névre keresztelt járműbe, a felfüggesztésről már nem is beszélve.
Az óriási hátsó szárny és a négy kipufogó sokat dob az autó összképén (Forrás: Vilebrequin)
A beltér inkább egy GT autóéval vetekszik, mintsem egy hagyományos Multipláéval. Jóformán mindent kiszedtek, hogy legyen hely a motornak hátul, ennek lett áldozata a hat ülésből négy, a maradék kettőt pedig kifejezetten versenyzésre szánt ülésekkel pótolták, természetesen karbonból. A végeredményt aztán meghajtották a legendás Magny-Cours versenypályán, amiről videót is közöltek. A felvétel ugyan francia nyelvű, de a V8-as hangjáért érdemes belehallgatni a videóba.