Ha autózni kell: vállalható válságautók 500 ezer forintért
Piaci körkép: válságautók félmillió forintért
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Félmillió forintért már lehet kapni 10 évnél nem idősebb és akár 100 ezer kilométernél szerényebb futású autókat is. Végignéztük a kínálatot.
Sokan ésszerűen, mindenféle előzetes elvárás nélkül keresnek autót: a lényeg, hogy menjen, olcsón, még hosszú ideig. Számukra kívánunk segíteni ezen cikkünkkel.
Az üzemanyagárak változása, valamint a dízel autóknál nagyobb eséllyel beütő vaskosabb javítások egyértelműen mutatják, aki ma filléres autót keres, annak nem érdemes dízelautót választania, jobban járhat egy minimál-benzinessel, amit egyébként még mindig átalakíthat gázüzeművé, ha tényleg olcsón szeretne autózni.
Ennek ellenére nem választottunk üzemanyag szerinti szűrést, amikor válságautót kerestünk - legfeljebb 10 éves korig, legfeljebb 100 ezer kilométeres futásig. Az eredmény azonban kiadta a fenti képletet: ilyen paraméterekkel csakis benzines autók, nem is túlzottan fényűzők léteznek.
Találati összesítés: félmillió forintos autók 10 éves korig, 100 ezer kilométerig
*: Használói Vélemények átlagpontszáma
Modell | Verziók | Futás (km) | Évjáratok | Árak (Ft) | Példány | Vegyes fogyasztás (l/100 km) | HV* |
Daewoo Lanos | 1.3 S | 63500 - 95160 | 2001, 2002 | 475000 - 500000 | 4 | 7,9 | 3,3 |
Daewoo Matiz | 0.8 S | 43521 - 98300 | 2001, 2002, 2004 | 465000 - 500000 | 14 | 6,4 | 3 |
Fiat Brava | 1.6 16V SX Limited Edition | 94000 | 2001 | 499000 | 1 | 7,7 | 3,4 |
Fiat Seicento | 900 S, S Brush/1100 S, SX, Sporting | 21000 - 95000 | 2001, 2002 | 428000 - 500000 | 7 | 6,3/5,8 | 3,3 |
Fiat Uno | 1.0 i.e. Ungheria | 95 000 | 2001 | 375000 | 1 | 6,4 | 2,9 |
Ford Ka | 1.3 Collection | 85000 | 2001 | 499000 | 1 | 5,9 | 3,4 |
Lancia Ypsilon | 1.1 Elefantino blu | 99000 | 2001 | 499000 | 1 | 6,3 | 4,2 |
Peugeot 206 | 1.1 Presence | 81000 | 2002 | 490000 | 1 | 6,2 | 3,2 |
Skoda Felicia | 1.3 LX, LXi, GLXi ABS | 89650 - 100000 | 2001 | 399000 - 490000 | 5 | 7,0 | 3,3 |
Suzuki Alto | 1.0, 1.1 GL | 64000 - 89000 | 2001, 2004 | 455000 - 499000 | 2 | 4,9 | 3,3 |
Suzuki Swift | 1.0 GL, GL Silver IV., GS/ 1.3 GS, GLS/1.3 16V GLX | 25000 - 100000 | 2001, 2002, 2003 | 430000 - 500000 | 11 | 5,5/5,9/5,6 | 3,3 |
Volkswagen Polo Classic | 1.6 75 Comfortline | 90000 | 2001 | 500000 | 1 | 7,1 | 3,1 |
*: Használói Vélemények átlagpontszáma
Aki bő kínálatból szeretne szemezni, az Swift mellett Daewoo Matizból és Fiat Seicentóból teheti meg. Légzsák rendszerint egyikben sincs, a Matiz nagy előnye, hogy ötajtós, a Seicentónál a Sporing néven is árult 1,1 literes motor szerezhet híveket: erőteljes és egyébként takarékosabb is, mint akár a Fiat 0,9 literese vagy a Daewoo 0,8-as háromhengerese.
A legolcsóbb autót keresőknek kompromisszumokkal, de ajánlható a 375 ezer forintos Fiat Uno, kifejezetten a hazai piacra specifikált "minden nélküli" Ungheria kiadása és a Skoda Felicia is. Divatautót áhítóknál a Ford Ka, a Lancia Ypsilon és a Peugeot 206 is befutó lehet, családi lépcsőshátút keresve pedig feltűnik ugyan egy bankos Volkswagen Polo Classic, ami jó állapotban komolyabb autó lehetne, mint a több példányban is elérhető Daewoo Lanos, ám tűzbe biztosan nem tennénk érte a kezünket.
Kínálat tehát van, s a hirdetéseket böngészve jól látszik, minél komolyabb autót szeretnénk, annál nagyobb futásteljesítménnyel és rosszabb állapottal találkozhatunk, miniautókból azonban egészen megkíméltekből is bő a választék. Közülük nem feltétlen a legkisebb futásteljesítményűt érdemes kiválasztani, sokszor egy rendszeresebben használt példány érezhetően jobb állapotban lehet, mint egy csak ritkán meghajtott. Vásárlás előtt így teljes átnézés javasolt, s nem csak az autót, annak minden kiegészítőjét is érdemes számba venni, ebben az árkategóriában akár a gumiabroncsok kopottsága vagy életkora is jelentős tényező és értéknövelő/-csökkentő tényező.
En is igy gondolom… Az Opel Astra F nagyon is jo, es megbizhato joszag. Volt nekem par Astram mar… Vezettem nem 1 Suzuikit is… es isten mentsen hogy Suzukit vegyek, kap egy kis oldalszelet es a papir auto elrepul! 🙂 Konkretan az Ignis meg billeg az uton 120-nal mar amikor meg szelet sem kap, es a fogyasztasarol ne is beszeljunk mert eleg sok.. Amugy is annak az araert autot is lehet kapni. Fiatot?? Ne vicceljetek. 🙂 Rozsda temetot? Rendszeresen szervizbe jarjak? 🙂 Nemet vagy japan auto a jo, de en inkabb a nemetet reszesitem elonyben.
Hát, a gyerek nagy úr. A jelenléte meghatározza, hogy az ember mit vehet meg.
Az első hozzászólásomban írtam hogy mit vettünk végül a Swift helyett, de köszönöm!
A gyerek miatt feltétel volt hogy 5 ajtós legyen, meg klíma + légzsák. Ezt egy ’97-es Fiestában találtuk meg ami talán törésteszten is jobban viselkedne.
http://www.hasznaltauto.hu/auto/suzuki/swift/suzuki_swift_1.3_gls-5304033
Ha gondolkodtok még a Swiftben, akkor hasznaltauto.hu 2000-es ezüst 3 ajtós, klímás. Megbeszélhetjük.
“Swiftből érdemes tudni, hogy a 16 szelepes, utolsó szériás 1,3-asok nem csak erősebbek, takarékosabbak is a korábbiaknál – közel olyan kevés üzemanyaggal beérik, mint az 1,0 literesek, miközben azoknál fényévekkel dinamikusabbak. ”
Az lenne a kérdésem, hogy mégis melyek ezek az utolsó szériások, évjárattól, vagy mitől függ, valami pontosabb szempont?
Egyébként szerintem meg inkább Suzuki, mint Opel Astra. Nekem van egy sima 1.3-as és a kopó alkatrészeken kívül semmit nem kell rá költeni, nagyon igénytelen autó, beülsz és az űrbe is elvisz meghibásodás nélkül. Rozsdát az enyémen nem találsz(persze ez a gazdájától is függ).
Ha valaki olyan autót akar amit nem kell szerelni hetente, akkor a Suzukival jól jár, ha mégis javítani kell, szinte ingyen lehet hozzá kapni mindent.
Érdekes. Az eddigi hazai reg. adók szempontjából a 12 év az a határ, ahol a leg többet lehet spórolni. Arról nem is beszélve, hogy addigra minden típus hiba kiderül és ki is van javítva, többnyire szakszerűen. És egy 12 éves Toyota Corolla kenterbe veri az itt felsorolt összes típust, nem beszélve arról, hogy már 400000 körül is tökéletes példányok vannak.
Érdekes módon ezen felsorolásban nem látom megemlítve az opel astra f tipust. Holott ebben az árfekvésben nagyon sok megkímélt darabot lehet találni! Ráadásul egy jól fogyasztó, olcsón fent tartható és szervizelhető kocsiról van szó 4 féle karosszéria változattal! Én inkább választanám azt mint a fiattot vagy suzukit!!! 😀
Mi is Swiftben gondolkodtunk, de fizikailag képtelenek voltunk klímás, légzsákos verziót találni olcsón.
Mi 1 hónapja vettünk asszonynak egy ’97es Fiestát 1.3 Endura-E motoros 320e forinttért. Nem is az ár a lényeg, hanem hogy mi van benne!
Ford Fiesta 1.3 Style
2 légzsák, Immobilájzer, Klíma, Kp zár, gyári alufelni, Metálfény, Elektromosan belülről nyitható hátsó ajtó, Állítható fényszórómagasság, Állítható magasságú vezető ülés, 2 db gyári kulcs + szervízkulcs, fényezett lökhárítók.
158e Km, a motorról enni lehet, nem füstöl, nem eszi az olajat. Az összes elem gyári fényezésű és az üvegek is mind eredetiek.
Szerelőhöz elvittem, mindent kicserélt benne amit lógott, kopogott, elöregedett, így még rájött 68e ft.
Remélhetőleg még jó pár évig bírni fogja…
Hol lehet ezeket megvásárolni? Attila
Hmm, ebből a felhozatalból én az 1.6-os Bravát vagy a Pug 206-osat választanám. Ez utóbbi ****-os biztonságú, és a formája a mai napig oké, egy kis család még éppen elfér az ötajtósban. Igaz, az 1.1i elég gyenge és kicsit iszákos, de tapasztalatom szerint nagyon megbízható vas. A hátsó futóműre azért nem árt odafigyelni, sajnos ez a tűgörgős, torziós konstrukció 100.000 km fölött hajlamos szétesni, de nem sok pénzért felújítható. Persze nálam a biztonság és az esztétikum előkelő szempont a súlyozásban, más megközelítésben más rangsor adódna (pl. a Swift I örök győztes ebben az 500.000 Ft alatti szegmensben).
Hmm, ebből a felhozatalból én az 1.6-os Bravát vagy a Pug 206-osat választanám. Ez utóbbi ****-os biztonságú, és a formája a mai napig oké, egy kis család még éppen elfér az ötajtósban. Igaz, az 1.1i elég gyenge és kicsit iszákos, de tapasztalatom szerint nagyon megbízható vas. A hátsó futóműre azért nem árt odafigyelni, sajnos ez a tűgörgős, torziós konstrukció 100.000 km fölött hajlamos szétesni, de nem sok pénzért felújítható. Persze nálam a biztonság és az esztétikum előkelő szempont a súlyozásban, más megközelítésben más rangsor adódna (pl. a Swift I örök győztes ebben az 500.000 Ft alatti szegmensben).