Ha autózni kell: vállalható válságautók 500 ezer forintért

Piaci körkép: válságautók félmillió forintért

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Félmillió forintért már lehet kapni 10 évnél nem idősebb és akár 100 ezer kilométernél szerényebb futású autókat is. Végignéztük a kínálatot.

Sokan nem tehetik meg, hogy ne autózzanak, temérdek olyan élethelyzet van, amikor egyszerűen muszáj autóval rendelkezni: mert sokszor olcsóbb, mint a tömegközlekedés, mert éjszaka leginkább csak így lehet közlekedni, vagy mert kisebb-nagyobb pakkok szállításához szintén elengedhetetlen.
Sokan ésszerűen, mindenféle előzetes elvárás nélkül keresnek autót: a lényeg, hogy menjen, olcsón, még hosszú ideig. Számukra kívánunk segíteni ezen cikkünkkel.

Az üzemanyagárak változása, valamint a dízel autóknál nagyobb eséllyel beütő vaskosabb javítások egyértelműen mutatják, aki ma filléres autót keres, annak nem érdemes dízelautót választania, jobban járhat egy minimál-benzinessel, amit egyébként még mindig átalakíthat gázüzeművé, ha tényleg olcsón szeretne autózni.
Ennek ellenére nem választottunk üzemanyag szerinti szűrést, amikor válságautót kerestünk - legfeljebb 10 éves korig, legfeljebb 100 ezer kilométeres futásig. Az eredmény azonban kiadta a fenti képletet: ilyen paraméterekkel csakis benzines autók, nem is túlzottan fényűzők léteznek.
Találati összesítés: félmillió forintos autók 10 éves korig, 100 ezer kilométerig
Modell Verziók Futás (km) Évjáratok Árak (Ft) Példány Vegyes fogyasztás (l/100 km) HV*
Daewoo Lanos 1.3 S 63500 - 95160 2001, 2002 475000 - 500000 4 7,9 3,3
Daewoo Matiz 0.8 S 43521 - 98300 2001, 2002, 2004 465000 - 500000 14 6,4 3
Fiat Brava 1.6 16V SX Limited Edition 94000 2001 499000 1 7,7 3,4
Fiat Seicento 900 S, S Brush/1100 S, SX, Sporting 21000 - 95000 2001, 2002 428000 - 500000 7 6,3/5,8 3,3
Fiat Uno 1.0 i.e. Ungheria 95 000 2001 375000 1 6,4 2,9
Ford Ka 1.3 Collection 85000 2001 499000 1 5,9 3,4
Lancia Ypsilon 1.1 Elefantino blu 99000 2001 499000 1 6,3 4,2
Peugeot 206 1.1 Presence 81000 2002 490000 1 6,2 3,2
Skoda Felicia 1.3 LX, LXi, GLXi ABS 89650 - 100000 2001 399000 - 490000 5 7,0 3,3
Suzuki Alto 1.0, 1.1 GL 64000 - 89000 2001, 2004 455000 - 499000 2 4,9 3,3
Suzuki Swift 1.0 GL, GL Silver IV., GS/ 1.3 GS, GLS/1.3 16V GLX 25000 - 100000 2001, 2002, 2003 430000 - 500000 11 5,5/5,9/5,6 3,3
Volkswagen Polo Classic 1.6 75 Comfortline 90000 2001 500000 1 7,1 3,1

*: Használói Vélemények átlagpontszáma
Komoly felszereltséget természetesen nem is vártunk el, az ilyen összegért vásárlók legfőbb igénye, hogy minél olcsóbban fenntartható és üzemeltethető autót kapjanak. A kínálat - ha nem is bőséges - azért hagy választási lehetőséget. Táblázatunkat végigfutva kiderül: a spórolásbajnok a Suzuki Alto. Nem csak a legfiatalabb a 7 éves példány, hanem a legszerényebb, 4,9 l/100 km vegyes fogyasztású is az Indiában gyártott kisautó. Ráadásul felszerelése is jobb az átlagnál, hiszen vezető- és utasoldali légzsák is szerepel benne - ilyet csak a rosszabb hírű, torkosabb Fiat Bravo és a szintén olcsónak számító Suzuki Swift kínál még - igaz mindkettő akár légkondival is. Swiftből érdemes tudni, hogy a 16 szelepes, utolsó szériás 1,3-asok nem csak erősebbek, takarékosabbak is a korábbiaknál - közel olyan kevés üzemanyaggal beérik, mint az 1,0 literesek, miközben azoknál fényévekkel dinamikusabbak.
Hirdetés

Aki bő kínálatból szeretne szemezni, az Swift mellett Daewoo Matizból és Fiat Seicentóból teheti meg. Légzsák rendszerint egyikben sincs, a Matiz nagy előnye, hogy ötajtós, a Seicentónál a Sporing néven is árult 1,1 literes motor szerezhet híveket: erőteljes és egyébként takarékosabb is, mint akár a Fiat 0,9 literese vagy a Daewoo 0,8-as háromhengerese.
A legolcsóbb autót keresőknek kompromisszumokkal, de ajánlható a 375 ezer forintos Fiat Uno, kifejezetten a hazai piacra specifikált "minden nélküli" Ungheria kiadása és a Skoda Felicia is. Divatautót áhítóknál a Ford Ka, a Lancia Ypsilon és a Peugeot 206 is befutó lehet, családi lépcsőshátút keresve pedig feltűnik ugyan egy bankos Volkswagen Polo Classic, ami jó állapotban komolyabb autó lehetne, mint a több példányban is elérhető Daewoo Lanos, ám tűzbe biztosan nem tennénk érte a kezünket.
Kínálat tehát van, s a hirdetéseket böngészve jól látszik, minél komolyabb autót szeretnénk, annál nagyobb futásteljesítménnyel és rosszabb állapottal találkozhatunk, miniautókból azonban egészen megkíméltekből is bő a választék. Közülük nem feltétlen a legkisebb futásteljesítményűt érdemes kiválasztani, sokszor egy rendszeresebben használt példány érezhetően jobb állapotban lehet, mint egy csak ritkán meghajtott. Vásárlás előtt így teljes átnézés javasolt, s nem csak az autót, annak minden kiegészítőjét is érdemes számba venni, ebben az árkategóriában akár a gumiabroncsok kopottsága vagy életkora is jelentős tényező és értéknövelő/-csökkentő tényező.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 07:53
    Permalink

    En is igy gondolom… Az Opel Astra F nagyon is jo, es megbizhato joszag. Volt nekem par Astram mar… Vezettem nem 1 Suzuikit is… es isten mentsen hogy Suzukit vegyek, kap egy kis oldalszelet es a papir auto elrepul! 🙂 Konkretan az Ignis meg billeg az uton 120-nal mar amikor meg szelet sem kap, es a fogyasztasarol ne is beszeljunk mert eleg sok.. Amugy is annak az araert autot is lehet kapni. Fiatot?? Ne vicceljetek. 🙂 Rozsda temetot? Rendszeresen szervizbe jarjak? 🙂 Nemet vagy japan auto a jo, de en inkabb a nemetet reszesitem elonyben.

  • 2017.10.31. at 07:53
    Permalink

    Az első hozzászólásomban írtam hogy mit vettünk végül a Swift helyett, de köszönöm!
    A gyerek miatt feltétel volt hogy 5 ajtós legyen, meg klíma + légzsák. Ezt egy ’97-es Fiestában találtuk meg ami talán törésteszten is jobban viselkedne.

  • 2017.10.31. at 07:53
    Permalink

    “Swiftből érdemes tudni, hogy a 16 szelepes, utolsó szériás 1,3-asok nem csak erősebbek, takarékosabbak is a korábbiaknál – közel olyan kevés üzemanyaggal beérik, mint az 1,0 literesek, miközben azoknál fényévekkel dinamikusabbak. ”

    Az lenne a kérdésem, hogy mégis melyek ezek az utolsó szériások, évjárattól, vagy mitől függ, valami pontosabb szempont?

    Egyébként szerintem meg inkább Suzuki, mint Opel Astra. Nekem van egy sima 1.3-as és a kopó alkatrészeken kívül semmit nem kell rá költeni, nagyon igénytelen autó, beülsz és az űrbe is elvisz meghibásodás nélkül. Rozsdát az enyémen nem találsz(persze ez a gazdájától is függ).
    Ha valaki olyan autót akar amit nem kell szerelni hetente, akkor a Suzukival jól jár, ha mégis javítani kell, szinte ingyen lehet hozzá kapni mindent.

  • 2017.10.31. at 07:53
    Permalink

    Érdekes. Az eddigi hazai reg. adók szempontjából a 12 év az a határ, ahol a leg többet lehet spórolni. Arról nem is beszélve, hogy addigra minden típus hiba kiderül és ki is van javítva, többnyire szakszerűen. És egy 12 éves Toyota Corolla kenterbe veri az itt felsorolt összes típust, nem beszélve arról, hogy már 400000 körül is tökéletes példányok vannak.

  • 2017.10.31. at 07:53
    Permalink

    Érdekes módon ezen felsorolásban nem látom megemlítve az opel astra f tipust. Holott ebben az árfekvésben nagyon sok megkímélt darabot lehet találni! Ráadásul egy jól fogyasztó, olcsón fent tartható és szervizelhető kocsiról van szó 4 féle karosszéria változattal! Én inkább választanám azt mint a fiattot vagy suzukit!!! 😀

  • 2017.10.31. at 07:53
    Permalink

    Mi 1 hónapja vettünk asszonynak egy ’97es Fiestát 1.3 Endura-E motoros 320e forinttért. Nem is az ár a lényeg, hanem hogy mi van benne!
    Ford Fiesta 1.3 Style
    2 légzsák, Immobilájzer, Klíma, Kp zár, gyári alufelni, Metálfény, Elektromosan belülről nyitható hátsó ajtó, Állítható fényszórómagasság, Állítható magasságú vezető ülés, 2 db gyári kulcs + szervízkulcs, fényezett lökhárítók.
    158e Km, a motorról enni lehet, nem füstöl, nem eszi az olajat. Az összes elem gyári fényezésű és az üvegek is mind eredetiek.
    Szerelőhöz elvittem, mindent kicserélt benne amit lógott, kopogott, elöregedett, így még rájött 68e ft.
    Remélhetőleg még jó pár évig bírni fogja…

  • 2017.10.31. at 07:53
    Permalink

    Hmm, ebből a felhozatalból én az 1.6-os Bravát vagy a Pug 206-osat választanám. Ez utóbbi ****-os biztonságú, és a formája a mai napig oké, egy kis család még éppen elfér az ötajtósban. Igaz, az 1.1i elég gyenge és kicsit iszákos, de tapasztalatom szerint nagyon megbízható vas. A hátsó futóműre azért nem árt odafigyelni, sajnos ez a tűgörgős, torziós konstrukció 100.000 km fölött hajlamos szétesni, de nem sok pénzért felújítható. Persze nálam a biztonság és az esztétikum előkelő szempont a súlyozásban, más megközelítésben más rangsor adódna (pl. a Swift I örök győztes ebben az 500.000 Ft alatti szegmensben).

  • 2017.10.31. at 07:53
    Permalink

    Hmm, ebből a felhozatalból én az 1.6-os Bravát vagy a Pug 206-osat választanám. Ez utóbbi ****-os biztonságú, és a formája a mai napig oké, egy kis család még éppen elfér az ötajtósban. Igaz, az 1.1i elég gyenge és kicsit iszákos, de tapasztalatom szerint nagyon megbízható vas. A hátsó futóműre azért nem árt odafigyelni, sajnos ez a tűgörgős, torziós konstrukció 100.000 km fölött hajlamos szétesni, de nem sok pénzért felújítható. Persze nálam a biztonság és az esztétikum előkelő szempont a súlyozásban, más megközelítésben más rangsor adódna (pl. a Swift I örök győztes ebben az 500.000 Ft alatti szegmensben).

Vélemény, hozzászólás?