Ha autókról van szó, a Toyotát szeretik a legtöbben

A Toyota a leginkább szerethető autómárka, legalábbis az USA vásárlói szerint

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Újabb elismerést zsebelhet be a Toyota: hiába van számos amerikai autómárka, az USA vevői a japánokat kedvelik leginkább.

Nem győz az autós sajtó a Toyota sikereiről, elismeréseiről beszámolni. Rendszeresen kerül a márka a világ számos pontján elvégzett felmérések szerint a legmegbízhatóbb autógyártók listájának élére, sikeresen teljesítette az EU szigorú károsanyag-kibocsátási kvótáit, és globális szinten is mindig az eladási listák elején találjuk. Itthon is hasonlóan szokott teljesíteni, a Suzuki szokta esetleg megelőzni feltehetően az olcsóbb autói miatt, de könnyen kiolvasható a fentiekből a japán autók népszerűségének tendenciája idehaza és külföldön egyaránt. Mindezek alapján logikus a Toyota legújabb elismerése is a Forbes listáján, mint a leginkább szerethető autómárka.
Hirdetés
A Forbes a HundredX vállalattal közösen kérdezett meg számos USA-beli vásárlót, hogy viszonyulnak a piacon elérhető márkákhoz - azaz nem csak az autógyártókhoz. A felmérések során 2000 márka közül választhatott ki mindenki 75-öt aszerint, melyek elégítik ki leginkább a vevő igényeit, melyek szólítják meg őket legjobban. A válaszadó az általa kiválasztott 75 márka mindegyikéről kötetlen szöveges értékelést írhatott, de egy 1-től 5-ig terjedő skálán a vásárlói elégedettséget, egy jó/nem jó/semleges skálán pedig a márkaértéket és -bizalmat is osztályozták a 2021-es év során. Ezeket viszont nagyjából szabadon értelmezhette a több mint 110 ezer megkérdezett, így mindenki eldönthette, egy-egy terméknél mit tart fontosnak: megbízhatóságot, ár-érték arányt, sebességet, bármit. Ugyanakkor a felmérést végzők nagy hangsúlyt fektettetek arra, hogy felmérjék azt is, a vevők szerint mely vállalatok járnak elöl a társadalmi felelősségvállalásban. Az első 20 helyezettbe csupán 3 autómárka fért be, közülük a Toyota érte el a legjobb eredményt a 6. hellyel, míg a Honda szorosan követi a 7.-en. A Subaru a 10. helyet érte el, a top 100-ba pedig csupán további 3 autógyártó fért be (Tesla: 51., Mercedes-Benz: 77., Mazda: 100. hely). Az első 20-ban egyébként kizárólag amerikai és japán márkák találhatók, számos közülük ismeretlen legtöbbünk számára, mert például tengerentúli étteremláncok vagy kereskedelmi egységek, mint az abszolút győztes Costco. A 20 leginkább szeretett márka közé került például a Marriott, az Apple, a Sony, a Nintendo, a Vans vagy a Dr Pepper. A vállalatok ügyfélbarátságát és a szavazók márkahűségét is tükröző felmérés a Toyota esetében egy további érdekességet is felfedett, ugyanis a megkérdezettek 80 százaléka fenntartások nélkül vásárolna ismét Toyotát.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?