Ha a józanság beszél: 1,5 milliós, vállalható autók
Piaci körkép: az átlagnál jobb családi autók 1,5 millióért
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Fogyasszon keveset, legyen újszerű, fiatalabb az átlagnál és ne kerüljön többe 1,5 milliónál. Ezúttal így kerestünk autókat, íme a kínálat.
Február első hetében használható filléres, 200 ezer forintos autókat kerestünk, majd jelentős ugrással 3 millió forintig 5 évnél fiatalabb, ráadásul izmos, jól felszerelt autók között böngésztünk, a múlt héten pedig 1 millió forintos határig akár 25 éves, de nagy limuzinok körében csorgattuk nyálunkat, itt az ideje egy kis józanságnak! Ezúttal az 1,5 millió forintos átlagárért szeretnénk a hazai, átlagosan 12 éves autóknál fiatalabbakat, jobbakat kifogni a Használtautó.hu végtelennek tűnő kínálatából. Az elsőre kissé abszurdnak tűnő, átlagárért az átlagnál fiatalabbat kritériumrendszert még néhány extrával megspékeltük. Nem csupán 12, hanem 8 évnél fiatalabb, klímás, szervizkönyvvel igazoltan 100 ezer kilométer alatti futású, a családi használhatóság érdekében legalább 350 literes csomagtérrel rendelkező, a kedvező üzemeltetési és fenntartási költségek érdekében 2,0 literesnél nem nagyobb motorral szerelt és természetesen nem törött, ellenben érvényes magyar papírokkal rendelkező modellekre szűrtük a listát.
A kínálat így nem jelentősen több mint 200 ajánlatosra szűkült, típus pedig pontosan 61 van köztük. A sort a Chevrolet Aveo négyajtósa nyitja. Megfelel a kívánt csomagtérméretnek, sőt, a szűkös utasterű szedán 400 literes csomagteret ad, 1,2 és 1,4 literes motorokkal választható, törésteszt-eredménye nagyon rossz: 2 csillagából is megvont egyet az Euro NCAP. Már jócskán 1 millió forint alatt is megkapható, de kevéssé ajánljuk. Ha Chevrolet, akkor sokkal inkább Lacetti. A kompakt Chevy szedánként vagy ötajtósként ad 350 literesnél nagyobb csomagteret, nem meglepő módon mi a kombi SW-t propagálnánk, pláne, hogy el lehet belőle csípni 1 075 000 forintért hirdetett, 55 ezer kilométert futott példányt is, 1 490 000 forintért pedig takarékos 2,0 literes dízelével, 60 ezer kilométerrel is megkapható.
Nincs hiány Citroënből sem, az óriási belterű Berlingo 1,5 millió forint és 8 év alatt csak a meglehetősen gyenge, 75 lóerős 1,4-es benzinesével kapható meg. Szintén benzinessel lehet a haszonjármű-alapú egyterűnek számító Berlingónál jóval személyautósabb, de szintén egyterű Xsara Picassót is kapni, s aki a komfortot kedveli, az hidropneumatikus futóművel szerelt C5-öst is választhat 2,0 literes benzinmotorral.
Utóbbi rizikós, a Dacia Logan bezzeg szinte kockázat nélküli autó, nem egész 6 éves MCV-ként majd kétszer annyiba kerül, mint 2 évvel idősebb szedánként, ám a csomagtérméret/ár versenyszámban így is nyerhet az MCV. Fiattól Berlingo-konkurens Doblót, négyajtós Lineát, öreg Stilót és elsőéves, 2007-es gyártású Bravót kaphatunk. Márkán belül utóbbi a legautóbb autó, ám érdemes lehet máshol is körülnézni. Például azért, mert Ford Focusból temérdek 1.4-es kínálkozik, 2007-es gyártással akár 1 millió forinttól, s 1,5 millióért négyajtós, 1,6-os automata vagy kombi 1.6 TDCi is kapható, utóbbinál persze erősen elgondolkodtató a 8 éves példány 100 ezer kilométer alatti futása…
Bár a Honda Jazz kisautó, van olyan tágas, hogy akár családi használatra is ajánlható legyen, 380 literes csomagtere remekül variálható, utastere pedig akár négy felnőttnek is kellő helykínálatú, meg is kérik az árát: 1,5 millió alatt mindössze egyetlen példány érhető el. Legalább ilyen érdekes modell a téli gumikkal együtt is a Jazz árának fele alatt kínált Hyundai Accent kompakt vagy az árban kettő közötti Matrix kisegyterű. Utóbbit ráadásul takarékos dízellel adják, még akár hihető 82 ezer kilométerrel. Kevéssel többért bőrüléses Kia Carens is kapható, szintén dízel-, de 2,0 literes motorral – utóbbi már nem feltétlenül a józan autó kategóriája. Kia Rióból van 2005-ös és 2006-os is, előbbi még kettővel a mostani előtti generáció, azt semmiképp sem ajánlanánk, s ára miatt a frissebbet is csak kevéssé, hiába megbízható, korrekt autó, áráért sokkal komolyabbak is kaphatók. Például a hajszálnyit kulturáltabb Nissan Almera kései példányai 890 ezer és 1,28 millió forint között.
Amiből viszont kánaán van, az az Opel Astra: a Classic II néven futtatott G generáció még ma is vállalható autó, használtteszten próbáltuk viszonylag megkímélten és 600 ezer kilométerrel is, tudjuk ajánlani, aki pedig valóban tud szánni 1,5 milliót autóra, a frissebb H nemzedéket is megkaphatja. Ráadásul az Opel robotizált, Easytronic váltójával barátságot kötők 1,35 millióért is Astra H-ba ülhetnek – megfontolandó az ajánlat, pláne, hogy tankolni is olcsóbb lesz, mint mondjuk a 1,5 millióért szintén elérhető 1.8 automatát. Vezetni biztosan az Astrát jobb, de térből többet ad a Combo Tour, egyterűs jellemzőivel pedig a Corsa C-alapú Meriva is vonzhat vevőket, ám érdemes tudni, hogy az Astra H mindkettőnél komolyabb autó.
A feltételeknek megfelelő modellek a Használtautó.hu kínálatából
Modell | Évjárat | Futott km | Vételár [Ft] |
Chevrolet Aveo 1.4 16V | 2006-2008 | 32 000-98 000 | 790 000-1 389 000 |
Chevrolet Lacetti Sedan 1.4 16V | 2005-2006 | 48 600-85 300 | 1 050 000-1 090 000 |
Chevrolet Lacetti SW 1.6 16V | 2005-2007 | 53 000-72 000 | 1 075 000-1 450 000 |
Chevrolet Lacetti SW 2.0 D | 2008 | 62 000 | 1 490 000 |
Citroën Berlingo 1.4 | 2005-2007 | 69 000-94 000 | 1 149 000-1 380 000 |
Citroën C5 2.0 SX | 2005 | 94 000 | 1 399 000 |
Citroën Xsara Picasso 1.6 | 2005 | 87 411-99 000 | 1 349 000-1 399 000 |
Dacia Logan 1.4 | 2005 | 85 181 | 790 000 |
Dacia Logan MCV 1.4 | 2007 | 89 086 | 1 399 000 |
Fiat Bravo 1.4 16V | 2007 | 90 000 | 1 449 000 |
Fiat Dobló Panorama 1.4 8V | 2005 | 40 080 | 1 499 000 |
Fiat Linea 1.4 8V | 2008 | 88 000 | 1 499 000 |
Ford Focus 1.4 | 2006-2007 | 54 920-89 000 | 1 225 000-1 499 000 |
Ford Focus 1.6 | 2006-2007 | 57 830-90 000 | 1 499 000-1 500 000 |
Ford Focus 1.6 Automata | 2006 | 91 118 | 1 295 000 |
Ford Focus Kombi 1.6 TDCi | 2005 | 91 000 | 1 399 000 |
Honda Jazz 1.2 | 2007 | 92 000 | 1 449 000 |
Hyundai Accent 1.3 | 2005 | 83 000 | 690 000 |
Hyundai Matrix 1.5 CRDi | 2005 | 82 000 | 1 149 000 |
Kia Carens 2.0 CRDi | 2005 | 99 065 | 1 349 000 |
Kia Rio 1.3 | 2005 | 74 000 | 790 000 |
Kia Rio 1.4 | 2006 | 66 000 | 1 350 000 |
Nissan Almera 1.5 | 2005-2006 | 66 000-91 700 | 890 000-1 280 000 |
Opel Astra G 1.4 | 2005-2008 | 49 000-99 611 | 999 000-1 490 000 |
Opel Astra G 1.6 | 2005 | 71 500 | 1 340 000 |
Opel Astra G Caravan 1.4 | 2005-2006 | 70 000-92 000 | 1 349000-1 479 000 |
Opel Astra G Caravan 1.7 DIT | 2007 | 68 000 | 1 290 000 |
Opel Astra H 1.4 | 2005-2007 | 84 953-100 000 | 1 390 000-1 499 000 |
Opel Astra H 1.6 | 2005-2008 | 61 961-86 604 | 1 490 000-1 499 000 |
Opel Astra H 1.6 Easytronic | 2005 | 86 000 | 1 349 000 |
Opel Astra H 1.3 CDTI | 2005-2006 | 92 000-93 000 | 1 490 000-1 499 000 |
Opel Astra H 1.7 CDTI | 2005 | 70 000 | 1 500 000 |
Opel Astra Caravan 1.4 | 2007 | 92 051 | 1 349 000 |
Opel Combo Tour 1.4 | 2006 | 92 000 | 1 419 000 |
Opel Combo Tour 1.7 CDTI | 2006 | 53 000 | 1 430 000 |
Opel Meriva 1.4 | 2005-2007 | 38 800-99 000 | 1 200 000-1 485 000 |
Opel Meriva 1.6 | 2007 | 77 000 | 14 900 000 |
Opel Meriva 1.3 DTI | 2006 | 76 000 | 1 499 000 |
Peugeot 307 Break 1.4 | 2005-2007 | 75 000-96 500 | 1 200 000-1 450 000 |
Peugeot 307 SW 2.0 Automata | 2006 | 99 125 | 1 498 000 |
Peugeot Partner 1.6 | 2006 | 100 000 | 1 499 875 |
Renault Thalia 1.2 | 2005-2009 | 28 000-96 300 | 720 000-1 380 000 |
Renault Thalia 1.4 | 2005-2009 | 20 000-91 100 | 749 000-1 450 000 |
Renault Thalia 1.5 dCi | 2005 | 59 000 | 999 000 |
Renault Mégane Limousine 1.4 | 2005-2006 | 26 500-90 000 | 1 099 000-1 499 000 |
Renault Mégane Limousine 1.6 | 2005 | 58 000-90 500 | 1 199 000-1 450 000 |
Renault Scénic 1.5 dCi | 2005 | 90 000 | 1 450 000 |
Rover 45 1.6 | 2005 | 100 000 | 1 345 000 |
Seat Cordoba 1.4 | 2005-2007 | 22 000-92 000 | 1 100 000-1 449 000 |
Seat Cordoba 1.4 PD TDI | 2006 | 68 000 | 1 349 000 |
Skoda Fabia Sedan 1.2 12V | 2006-2007 | 84 216-90 000 | 1 199 000 |
Skoda Fabia Sedan 1.4 16V | 2006 | 94 000 | 1 179 000 |
Skoda Fabia Kombi 1.2 12V | 2006-2007 | 60 900-68 000 | 1 090 000-1 390 000 |
Skoda Fabia Kombi 1.4 16V | 2006 | 94 668 | 1 249 000 |
Skoda Octavia Tour 1.4 | 2005-2007 | 49 270-99 800 | 1 195 000-1 485 000 |
Skoda Octavia Tour 1.6 | 2006-2007 | 97 000-97 500 | 1 290 000-1 485 000 |
Skoda Octavia 1.4 | 2006 | 82 000 | 1 450 000 |
Skoda Roomster 1.2 12V | 2007 | 94 000 | 1 290 000 |
Toyota Corolla Sedan 1.4 | 2005 | 96 300 | 1 499 000 |
Volkswagen Golf V 1.6 Comfortline | 2006 | 68 000 | 1 490 000 |
A Peugeot esetében a 307 Break és SW verziói számítanak értékelhető ajánlatoknak, egységesen csakis benzines motorral, ám SW-ként akár 2,0 literessel, automata váltóval is elérhetők. A szűrőn fennakadt a Citroën Berlingo Peugeot-emblémásának számító Partner is, utóbbi drágább ugyan, mint a Berlingók, ám nagyobb motorral is szerelt, így nem rosszabb ajánlat.
A számos megfelelő Renault közül talán az egyetlen Mégane Grandtour a leginkább megszívlelendő ajánlat, van továbbá temérdek kecses vonalú Mégane Limousine és annak nem mondható Thalia, utóbbi akár dízelmotorral, még úgy is 1 millió alatt, míg 1,5 millióba akár egy szintén 1.5 dCi motoros, 2004-es Scénic is beleférhet. A ritkaságokat kedvelőknek egy Honda Civic-alapú Rover 45 befutó lehet, másnak azonban kevéssé javallható a koros ötajtós. Kompakt egyterűként még a vén 1,6-os, nyolcszelepes benzinmotorral is érdekes ajánlat a SEAT Altea, a Cordobákat azonban a Chevrolet Aveo, Renault Thalia társaságában a felejthetők kategóriájába sorolnának. Sokkal értelmesebb autó egy Skoda Fabia kombi, akár még az 1,2 literes, háromhengeres motorral is. Nem sokkal többért, szintén 1,2 háromhengeressel a Roomster egyterű is megkapható, utóbbi autópályán nagy homlokfelületével és kis motorjával szinte elvérezhet, ám városban és országúton még használható.
Szép számmal kínálkozik Octavia is, jellemzően az Octavia I-et jelentő Tour utónévvel, de van néhány második generációs is, utóbbi a 1,5 milliós kategóriának még az alap, 1,4 literes, 80 lóerős benzinmotorjával is egyik legjobb ajánlata (használtteszt itt). Egy-egy példánnyal Toyota Corolla Sedan vagy Golf V is megkapható lehet 1,5 millióért, ám sokkal inkább ajánlott olyan modelleket nézni, amiből több is kínálkozik a paramétereknek megfelelően. Közülük ugyanis jobb eséllyel lehet majd találni egy valóban megkímélt példányt. Mi már találtunk egyet, pénteki használttesztünkben részletesen be is mutatjuk, hogy milyen lehet egy családi igényeket is kielégítő, 1,5 milliós, az átlagosnál megkíméltebb és fiatalabb autó.
Szerintem is olyan nagyságú autót 1.4-es motorral venni baromság főleg úgy, hogy k*rvára nem gazdaságos ebben a formában ahogy te is írtad 4 ember beleül (+csomagok is hozzászámoljuk), ha családi autónak vesszük. Minimum 1.6-os motor és azt mondom rá, hogy a családnak jó, de ha azt akarjuk, hogy pörögjön kicsit, akkor 1.8-2 literes mocival felszerelt és akkor mondom, hogy oké nem érdekel más véleménye, mert akkor egy buszt nem egy percig fogok kielőzni, hanem vissza egy fokozat aztán már megy is 10 másodperc alatt a művelet, de a vérszegény Daciakra is jellemző ez. A G astrát nyugodtan lehet ajánlani de abból is szigorúan 1.6, mert olcsón (790-től) hozzá lehet jutni normális példányokhoz, igaz van benne pár száz ezer km de még mindig autó annyi pénzért és nincs kihajtva a bele sem. Kiát venni használtan elég nagy baromság, mert újonnan sem veszik, mert sok vele a gond, hiába a 7 év garancia, ha 2 hetente szervizbe kell vinni – kivéve ha valaki teherautót vesz Kiából, mert annak úgyis mindegy -.
Bocs, tavaj-tavaly
Ki az, aki ad egy 2005 G Astráért 1340e ft-ot? Anyósomék a 2003-ast alig tudták tavaj eladni 700e ft-ért, pedig egy gazdás, makulátlan autó volt alig több, mint 100e km-rel. Na az meg egy más kérdés, hogy a G Astra egyáltalán nem egy jó autó. Hemzseg a gyermekbetegségektől és belül egy borzadály. Ennyi pénzért a legfiatalabb és legjobb autó a Ford Focus. Nekem nem az van, de jó a futóműve, a váltója, jók a motorok és eléggé sokat esett az ára. Mondjuk én ennyiért vennék inkább egy késői E46 kombit, szigorúan benzinesben. 🙂
Értelmes hozzászólásokra mi is szoktunk reagálni, de tény, hogy mindenre nem juthat időnk. A körképeknél minden esetben felállítunk egy kritériumrendszert, így szűrünk. Ezúttal a legfeljebb 100 ezer kilométeres futás és a szervizkönyvvel igazolt múlt is szerepelt benne. A hirdetett Liana ezért nem kerülhetett be a listába, pedig valóban egy érdekes autó. Az Accent kapcsán pedig igaza van, nehezen kategorizálható.
Tisztelt Katona Mátyás!
Megtisztelő,hogy válaszolt-reagált az írásomra,nem sűrűn látom,hogy szerkesztők-cikkírók reagálnának a”kommentekre”.
Az Accent(nekem az van most),tényleg kisebb mint a legtöbb kompakt.Én olyan”átmeneti típusnak”tartom kisautónak nagy,kompaktnak kicsi.
Érdekes viszont,hogy a tengelytávja nagyobb mint a Lianának.a Hyundai-é 2,52 méter(adatlap szerint)míg a Suzukié csak 2,48 méter.
Épp ezért az Accentem egyáltalán nem kisebb belül a régebbi Lianáménál,sőt!Érdekes….
Lianából amúgy a Használtautó,hu-n most is van több eladó,2005-ös utolsó példányokból is.
Nekünk is van egy Octavia (I) 1.4 16V a családban. Megbízható, szerethető autó. Városban egész dinamikusnak tűnik, megpakolva, autóúton persze elfogy az ereje.
Családi autónak szerintem nem rossz választás.
igen, tudom, a vilag legjobb autoja, keveset fogyaszt es nagyon megy…persze ez mindenkinek relativ, en nem szeretek ugy kozlekedni egy autoval sem, hogy ki kell nyomni a szemet, hogy felmenj egy emelkedon, szo nincs versenypalyarol
es tenyleg, mea culpa, en csak a lepcsoshatura emlekeztem, nekem 200as volt
A Rover 45-ös létezik 4 és 5 ajtós változatban is,nekem az 5 ajtós volt.
sowi Aki nem versenypályaként tekint a közutakra hanem normálisan közlekedni akar pont elég egy 1.4 16v octavia bőven.a fogyasztása közút 5.5 ap.6.5 város télen 8.A Bécs-Alland környéki emelkedőket is bírja teltházal,pedig ahhoz képest az érdi csak egy bukkanó.
a Honda Civic-alapú Rover 45 tipusu koros ötajtósnak szoljon valaki, hogy igazabol 4ajtos…
ilyen 1.2-es meg 1.4es fos alapmotorokkal autot venni igazi baromsag, pl. a 80 loeros octavia sokminden lehet, de vallalhato maximum akkor ha rohadtul szeretjuk a buszokat es potos ifakat nezni hatulrol, de az osszes alapmotoros autora elmondhato ugyanez, foleg ha mar csaladi autokrol beszelunk
4 ember beul egy ilyen kotvakba es ott meghalnak, cserebe legalabb sokat is fogyasztanak
A lista a Használtautó.hu aktuális kínálatát mutatja, a Liana valóban egy érdekes modell, ha épp van belőle eladó példány! Az Accent esetén valóban a korábbi verzió ára szerepel, valóban egy tökéletes, megbízható autó, de azért messze áll egy Focustól, Octaviától, ezért is sokkal olcsóbb. Rióból 1,35 millióért már az újabb (1,4-es motoros) kapható meg. Ez sem rossz, de kétségtelenül kisautó, míg ennyiért például már egy kategóriával nagyobb autók, Focusok, Astrák is kaphatók.
Ja és még annyit,hogy a cikkben leírt árak a Rió/Accent esetén szerintem az első szériára vonatkoznak!Ezeket alig ismerem.
A 2.szériát 2006-2011-ig csinálták,az általam leírtak erre az eresztésre vonatkoznak.
Szinte teljes a lista jól összefogott a cikk,de egy-két modell kimaradt:
Ott van a Suzuki Liana,utolsó szériás 2005-ös darabokat 1 millió alatt is kapni,van belőle sedan(470 literes csomagtérrel)és ötajtós-kombi is,esetleg összkerékhajtással!A felszereltsége alapból jó:Légkondi nélkül szinte nem is adtak el belőle,van 1,3-as,1,6-os 90 illetve 105 lóerővel.A minősége jobb mint az itthon gyártott Suzukiké,az utastérben 8 év után sem zörög semmi.Az alkatrészek majdnem mind japánból jönnek,de az áruk nem vészes.A fogyasztásuk minkét motorral visszafogott.
Hátrányuk,hogy motorjuk zajosabb az európai típusokénál(a szigetelés hiánya miatt)és rugózásuk a kisebb suzukikhoz hasonlóan túlságosan kemény-dobálós.Bár a márkának nincs presztízse,a Lianát(gondolom ritkasága miatt)sokan megnézik.
A másik a”régi”Hyundai Accent/Kia Rió páros.Mindkettőből van 2005/06-os kevéssel 1 millió fölött és egészen emészthető a formájuk.Ezek is alapból jól felszereltek,az alapmotorjuk is 1,4-es(97le).Már ez is nagyon viszi a”bódét”.A sedanok családnak sem kicsik,400 liter körüli a csomagterük és kellően tágas az utasterük is.Vezetni nagyon kellemes,minden nagyon precízen-pontosan működik,a rugózás itt már puhább,kellemesebb.A koreai összeszerelés egy szinten van a japánokéval.Hátrányát nem igazán tudok leírni……..
Mindkét típusról volt illetve jelenlegi tulajként írtam,egyik sem egy”elismert” márka,de a mindennapi használatra tökéletesen megfelelnek.Sőt!