Gyűlöli az üzemanyagot az új Renault Mégane

Márciusban itt a frissített Renault Mégane

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Bemutatkozott a faceliftes Renault Mégane, amelynek legtakarékosabb dízelmotorja beéri 3,8 liter gázolajjal.


Márciusban kerül a boltokba a frissített Mégane, amelynek Palenciában, Spanyolországban gyártott harmadik generációja 2008-as bevezetése óta világszerte 730 ezer példányban talált gazdára. A Renault bestsellerének legújabb kiadását természetesen az átdolgozott orr-részéről lehet majd felismerni, az új színekről, a díszcsíkokról és a felnikről kevésbé, a variánsokat pedig akár a LED-es nappali menetfény elhelyezése és alakja alapján is megkülönböztethetjük: a lámpa alatti egyenes csíkos az alapmodell, a hokiütős a GT, s az egyik előzőbe sem sorolható az RS hot hatch. Utóbbit persze egyéb elemei is kiemelik a masszából.
Bent új audiorendszer várja a vájtfülűeket USB-csatlakozóval és Bluetooth-kihangosítóval, a kétzónás automata klíma levegőminőség-figyelős, parkoláskor tolatókamera, lejtőn-emelkedőn dombsegéd is támogathatja a kéttónusú bőr-alcantara ülésben trónoló sofőrt. Az extralistán egy Visio System elnevezésű berendezés is megjelenik: a kamerás rendszer egyrészt 45 km/h-s tempó fölött magától váltogat a tompított fényszóró és a reflektor használata között, másrészt indokolatlan sávelhagyást tapasztalva hanggal és fénnyel figyelmezteti a nem elég éber vezetőt.
A faceliftes Mégane új, stop-startos Energy erőforrásokkal támad és takarékoskodik: az 1,6 literes szívó benzinest nyugdíjazó 1.2 TCe közvetlen befecskendezéses és turbós motornak a kategória-rekord 115 lóerős teljesítmény és a 190 Nm maximális nyomaték mellett étvágya - papíron - mindössze 5,3 l/100 km, CO2-kibocsátása 119 g/km. Az 110 lovas és 260 Nm-es 1.5, valamint a 130 lóerős és 320 Nm-es 1.6 dCi gázolajosok nyilván ezt is bőven alulmúlják a maguk 3,8, illetve 4 literes fogyasztásával - s míg az üzemanyagot szinte gyűlölik, szén-dioxidból is csak 99 és 104 grammal terhelik a környezetet kilométerenként.
Hirdetés
A kiváló RS sportváltozat - Trophy limitált kiadásával - is izmosodott és profitált a modellfrissítés során, hiszen sportmódba kapcsolva 250 helyett 265 lóerővel, a 340-re pedig még egy lapáttal rátéve, durva 360 Nm-rel gyilkolja az első gumikat. Állítólag a hangja is jobb lesz, s akkor nem pusztán különleges külseje okán veszi majd észre az utca - irigy - népe.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?