Győzni akar a magyar Citroën-csapat
Magyarországon is indul a rali Citroen DS3 R3
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Hét év után visszatér a Citroën Hungária a ralipályákra, DS3 R3-assal amivel csak a bajnoki cím elfogadható a számukra.
Az idén azonban újra feltámad a csapat, és egy vadonatúj DS3 R3-ast indítanak a bajnokságban. Az egykori versenyző Bútor Róbert amellett, hogy saját maga a testvérmárka, Peugeot Szuper–2000-es autójával az abszolút bajnoki címért száll harcba, vállalta a csapat irányítását. Az autóban pedig Krózser Menyhért és Lovay Miklós foglalnak helyet.
„A célunk teljesen egyértelmű: meg akarjuk nyerni a bajnokságot” – szögezte le Bútor Róbert, csapatvezető. „Az autó és Menya személyében a versenyző is abszolút alkalmas erre a feladatra.”
„Ebben a kategóriában jellemzően utcai autókból építik a versenyautókat, ami miatt elég nehéz a súlyhatárra levinni őket. A kategória súlyhatár 1080 kg, a mi autónk 1085 kg úgy, hogy tíz kiló plusz súly van benne. Az öt kilót biztonsági tartaléknak hagytuk a kocsiban, hogy minden körülmények között a súlyhatár felett legyünk.”
„Én úgy gondolom, hogy kategóriájában a DS3-as a legjobb autó.”
Ennyi dicsérő szó után a versenyző, Krózser Menyhért már nem sokat tudott hozzátenni: „80 km-es teszten vettünk részt az autóval, fantasztikusan jó kocsi, nagyon tetszik, és alig várom, hogy Egerben mehessek vele.”
Az is sokat elárult, hogy a teszt alatt Krózser arcáról nem lehetett letörölni a vigyort, pedig tavaly még egy N csoportos Mitsubishivel versenyzett. Ahhoz képest az elsőkerékhajtású Citroën DS3 visszalépésnek tekinthető.
„Ha a kategóriát nézed, akkor visszalépés, de én mégsem érzem annak. Ma a magyar ralibajnokságban csak akkor tudsz labdába rúgni, ha mindenből a legjobb áll rendelkezésedre. A DS3 kategóriájában a legjobb autó, Bútor Robi csapata és a Citroën Hungária pedig garancia arra, hogy a legjobb háttérrel versenyezhessünk.”