Győzelemmel felérő második hely
Kiss Pál Tamás vezeti a Brit FR-bajnokságot
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Visszatért év eleji jó formája Kiss Pál Tamásnak, aki a Brit Formula Renault-bajnokság 15. és 16. futamán hatodik illetve második lett.
„Az első futam az időmérőn ment el, de a másodikban benne volt akár a győzelem lehetősége is. Most is tudtam növelni az előnyömet a bajnokságban, úgyhogy bizakodó vagyok az utolsó két hétvége előtt.”
Tomi ezúttal már hétfőn elutazott Angliába, hogy csapatával, az Atech GP-vel minél jobban rá tudjanak hangolódni a versenyre és a skót pálya nehézségeire, de még ez is kevés volt. Az első időmérőn Knockhill megtréfálta őt.
„Éppen gyors körön voltam, amikor piros zászlót kaptam, és vakon mentem be az egyik beláthatatlan kanyarba. Lecsúsztam a sóderágyba, amiből vissza tudtam jönni, de a gumijaim ez után már nem tapadtak. Előtte negyedik voltam az időmérőn, de végül a kilencedikre estem vissza. Innen rajtolva nagy csodát nem lehet művelni, de azért a hatodik helyre sikerült felkapaszkodnom.”
A második futam sokkal jobban sikerült. Itt Robert Foster-Jones személyében az idei szezonban már a nyolcadik győztest avattuk, de Kiss Pál Tamásnak majdnem sikerült ezt megakadályoznia.
„A második futamon a harmadik helyről indulhattam. A rajtnál egy kicsit összeakadtam Blomqvisttal. Később pedig sikerült utolérni az élen álló Foster-Jonest. Amikor hibázott, bementem mellé, ő leszorított, félig már a füvön voltam. Egy kicsit összeértünk, megcsúsztam és visszaestem a harmadik helyre. Innen sikerült feljönnöm a másodikra, de ez után már nem lehetett Foster-Joneson fogást találni.”
Tomi negyedik győzelme ugyan most elmaradt, de ez az eredmény is felér egy első hellyel, főleg azok után, hogy az elmúlt futamokon nem volt igazán versenyképes a technika.
"Ennél jobb eredményt is ki lehetett volna hozni a hétvégéből, főleg az első versenyből, ugyanakkor sikerült bebizonyítanunk, hogy az autó és én is képesek vagyunk arra, hogy harcoljunk a győzelemért. Nagyon sokat fejlődtünk, de a mezőny is erősödik, és még mindig sokat kell dolgoznunk azért, hogy az utolsó két helyszínen még jobbak legyünk az időmérőn és a versenyen is."
15. futam, Knockhill végeredménye
- Tom Blomqvist, Fortec Motorsport, 21:09,830
- R. Foster-Jones, CRS Racing, +3,117
- R. Christodoulou, Fortec Motorsport, +5,240
- Harry Tincknell, CRS Racing, +6,088
- Nick Yelloly, Atech GP, +8,393
- Kiss Pál Tamás, Atech GP, +8,863
- M.Stöckinger, Atech GP, +9,533
- Will Stevens, Manor Competition, +11,671
- David McDonald, Fortec Motorsport, +14,541
- Michael Lyons, CRS Racing, +15,023
- Joe Crook, Scorpio Motorsport, +30,124
- Alex Lynn, Fortec Motorsport, +1 kör
- Lewis Williamson, Manor Competition, +3 kör
- R. Foster-Jones, CRS Racing, 25:09,090
- Kiss Pál Tamás, Atech GP, +0,798
- Ollie Millroy, Manor Competition, +1,508
- Lewis Williamson, Manor Competition, +2,708
- Tom Blomqvist, Fortec Motorsport, +3,384
- Alex Lynn, Fortec Motorsport, +5,641
- Harry Tincknell, CRS Racing, +6,069
- M. Stöckinger, Atech GP, +7,581
- Nick Yelloly, Atech GP, +7,951
- David McDonald, Fortec Motorsport, +8,287
- Will Stevens, Manor Competition, +8,393
- Michael Lyons, CRS Racing, +8,582
- Thomas Hylkema, Manor Competition, +8,843
- R.Christodoulou, Fortec Motorsport, +9,400
- Kiss Pál Tamás 390
- Tom Blomqvist 378
- Lewis Williamson 363
- Will Stevens 354
- Harry Tincknell 325
- Ollie Millroy 262
A Michelin Brit Formula Renault-bajnokság 2010-es versenynaptára
- 1-2. futam, április 3-4. Thruxton
- 3-4. futam, április 24-25. Rockingham
- 5-6. futam, május 1-2. Brands Hatch
- 7-8. futam, június 5-6. Oulton Park
- 9-10. futam, június 19-20. Croft
- 11-12. futam, augusztus 7-8. Snetterton
- 13-14. futam, augusztus 21-22. Silverstone
- 15-16. futam, szeptember 4-5. Knockhill
- 17-18. futam, szeptember 18-19. Silverstone
- 19-20. futam, október 9-10. Brands Hatch