Gyorsasági-inspirálta Aston Martin modellek jönnek

AMR néven indít verseny-almárkát az Aston Martin

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Minél inkább utcára vinné a versenyzés élményét vadiúj almárkájával az Aston Martin. Az AMR két pályázásra felkészített modellel kezd.


Még sportosabb almárkát jelentett be az Aston Martin a Genfi Autószalonon. Az új modellek a Hosszútávú Világbajnokságban (FIA WEC) használt csapatnév rövidítését kapják: AMR, mint Aston Martin Racing. Persze nem ez lesz az egyetlen kapcsolódás a brit gyár gyorsasági csapatához. Kezdésnek máris megmutatták az alapnak számító Rapide AMR és Vantage AMR Pro, már gyártásra felkészített változatait. Előbbiből 210, utóbbiból csak 7 darab készül. Ők a kezdő elemei az Aston Martin új programjának, ami a paletta minden egyes modelljére ki fog térni a jövőben.

A Rapide AMR az új almárka kezdő szintjét jelenti, 6,0 literes szívó V12-ese már 600 lóerő leadására képes, csúcssebeségét közel 340 km/h-ig engedték. A Stirling Green legendás zöld fényezés lime zölddel meg-megtörve szintén a legendás versenyzői múltra utal. Vadiújak a 21 colos felnik, az első lökhárító, a szoknya, a diffúzor, de még a szárnyat formáló csomagtérajtó is. Az utasteret is szénné könnyítették, karbon sportülések váltják a gyáriakat elöl-hátul, így összesen négy ember élvezheti a versenyzés élményét. Az ajtókárpitot szintén karbon elemekre cserélték, a középkonzol is a végtelenségig leegyszerűsített, uralkodó az alcantara borítás.
Hirdetés

Ennél jóval komolyabb, tulajdonképpen nemes egyszerűséggel a Le Mans-ban is megannyiszor bizonyító és a világ GT sorozatainak törzsjátékosának számító Vantage V8 GT3 leegyszerűsített változata a Vantage AMR Pro. Annyira kihegyezett a dolog, hogy nem is kaphat forgalmit, de nem is közútra szánják. Az Aston Martin GT4 homológ versenymotorjának 507 lóerős változata dolgozik benne, ezzel pedig a valaha volt legerősebb V8-as Vantage lett. Állítható versenyfutóművet, középen felfogatott, így pillanatok alatt lecserélhető 19 colos felniket kap, amiken Michelin Pilot Cup 2 abroncsok feszülnek, míg belül egy versenyautótól szokatlan felszereltséget kap. Na jó, azért itt is leginkább karbon és alcantara borítású elemek vannak, no meg FIA homológ bukócső a miheztartás végett.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?