A pagani Huayra BC kupét 2016-ban mutatták be, a kabrióra három évet keleltt várni
Augusztus 9-én kezdődik a Monterey Car Week a méltán híres Laguna Secában, ahol a Pagani Huayra BC tető nélküli változatát is megmutatják a nagyközönségnek. A néhány éve bemutatott kupéhoz képet a Roadster tömege 32 kilogrammal nőtt, ám ez nem jelent gondot, hiszen a hatliteres, V12-es motor teljesítményét is megnövelték, amely így már 755 helyett 802 lóerővel és 1050 Nm forgatónyomatékkal mozgatja a sportautót. Ezt az erőt pedig hétfokozatú, automata váltó juttatja a hátsó kerekek felé, amelyeken (és az elsőkön is) a Pirelli kimondottan a Pagani számára tervezett gumiabroncsai feszülnek. Ennek is köszönhetően akár 2,2 G oldalgyorsulást lehet elérni az autóval néhány pillanatig, de elnyújtott kanyarokban képes a folyamatos 1,9 G-re is.
Egy igazi versenyautó képességeit nyújtja
Persze az autó aerodinamikai megoldásai sem átlagosak, egy igazi versenyautóét idézik. Az összesen hat kipufogócső közül kettő a diffúzorban kapott helyet, így a gyorsabban áramló meleg levegő még több leszorítóerő termeléshez vezet. Ezzel a megoldással és a légterelők közreműködésével 500 kg leszorítóerőt nyújt 280 km/h tempónál az autó!
Csupán 40 darab készül belőle
Pontos menetdinamikai adatokat sajnos nem árultak el róla, ám, akit ez nem tántorít el a vásárlási szándékától sajnos el kell szomorítanom, ugyanis a 40 darabos széria mindegyik példányát megvásárolták már. Annak ellenére, hogy a Pagani Huayra Roadster BC körülbelül egymilliárd forintba kerül.
Az utastér formái, anyagai és kidolgozása is lehengerlőek